Superbike

Zsákutca a Honda motorja? – Bautista szerint erről a mérnököknek kell döntenie

Finoman szólva sem megy a szekér a Hondának a Superbike-ban (sem), mely kapcsán felmerült, hogy esetleg egy teljesen új motorra lenne szüksége a japán márkának.
A 2020-as szezonnal és az idei év versenyeivel együtt összesen egy harmadik hely, amit hondás versenyző (Alvaro Bautista) fel tud mutatni a Superbike-ban, már ami az említésre méltó eredményeket illeti. Az elmúlt esztendőt követően a Honda nagy reményekkel vágott neki a 2021-es évadnak, hiszen pilótáik a téli felkészülési időszak során úgy nyilatkoztak, hogy pontosan tudják mely területeken kell javítaniuk a motoron, amit a gyár felé jeleztek is, a HRC pedig ennek megfelelően megteszi a szükséges lépéseket. Ennek ellenére mégis úgy tűnik, hogy fikarcnyit sem javult a helyzet és szinte ugyanott tartanak, mint egy éve. Ez már csak azért is elkeserítő hír a Honda számára, mivel így nem csak a MotoGP-ben, de a Superbike-ban sem megy nekik a szekér. Nem csoda, ha ennek kapcsán felmerül a kérdés, hogy utóbbi sorozatban vajon mi lehet a megoldás az aranyszárnyasoknak.
„A HRC nagyon keményen dolgozik ezen a projekten.” – kezdte Alvaro Bautista nyilatkozatát a speedweek.com motoros portálnak. „Legalább olyan keményen dolgoznak, mint a MotoGP-s projekt esetében, 100%-os támogatottságunk. A Hondánál mindenki – köztük én is – arra számított, hogy a dolgok jobban mennek majd ebben a szezonban, de tulajdonképpen nem léptünk előre. Nem tudom, hogy a fejlesztések milyen szintjén is vagyunk. Csak azt tudom, hogy a motort minden téren javítani kellene. Nem csak egyetlen részen, hanem az egészét tekintve. Dolgozunk a beállításokon és az elektronikán is.” – mondta a spanyol, akit arról is megkérdeztek, hogy szerinte esetleg egy teljesen új motorra lenne-e szüksége a Hondának, melyre a következőképpen felelt:
 
„Ezt nem nekem kell eldöntenem. Amennyiben a MotoGP-hez hasonlóan változtathatnánk a váz merevségén, akkor sokkal hamarabb elérhetnénk a célunkat. Ez azonban nem engedélyezett, így minden sokkal bonyolultabb, mivel nem változtathatunk túl sok mindenen a motoron. Én elmondom a mérnököknek a problémát, ők pedig eldöntik, hogy melyiket miként tudják megoldani. Vagy éppen, hogy szükségünk van-e új motorra. Nem állítom, hogy új versenygép kell, csupán azt mondom el, hogy hogyan lehetnénk jobbak. Azt már nekik kell eldönteniük, hogy ehhez másik motorra van-e szükségünk.” – magyarázta Alvaro Bautista, aki 2019-es újonc évében 16(!) futamot nyert a Ducatival.
 
A Honda legutóbb 2007-ben, James Toseland és a Ten Kate alakulat jóvoltából nyert bajnoki címet a Superbike-ban, azonban ne feledjük, hogy akkor a Honda Motor Europe támogatta a csapatot, nem pedig közvetlenül a HRC. Amennyiben a szó hagyományos értelmében vett gyári támogatottságú vb-címről szeretnénk beszélni, akkor egészen a 2002-es szezonig kell visszanyúlni, mely során Colin Edwards egy VTR1000 SP-2/RC51 nyergében ért fel a csúcsra a Castrol Honda gárdával.

Fotó: World Superbike Media


Hozzászólások