MotoGP

Zarco: Bezárult az ajtó a Yamahánál az LCR-es beugrás miatt

Most már biztosan nem lesz jövőre a hangvillások tesztversenyzője a francia, aki az idei szezon utolsó három futamán Takaaki Nakagamit fogja helyettesíteni. Az ex-KTM-es elmondta, miért döntött így, és mit remél a mostani lehetőségtől.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

A minap hivatalosan is megerősítette az LCR Honda, hogy Johann Zarco ülhet fel az idei utolsó három futamon a vállműtét miatt kieső Takaaki Nakagami motorjára. A KTM-től Misano után távozó francia ezzel alig néhány verseny kihagyása után visszatérhet a MotoGP rajtrácsára, de felmerült a kérdés, hogy a mostani beugrás milyen hatással lehet arra, hogy a Yamaha tesztversenyzői lehetőséget kínált neki 2020-ra. Nos, Zarco a L’Equipe-nek nyilatkozva világossá tette: az az opció elszállt így számára.

„Egyértelműen bezárult az ajtó. A Honda és a Yamaha két nagy rivális. Mindkettejükkel beszéltem, és a tények teljes ismeretében hoztam meg a döntésem. A versenyzést választottam. Nem aggódom, inkább csak adrenalinnal tölt el” – mondta el a motoros. Valentino Rossi szerint nagy érvágás ez a hangvillások számára: „Sajnálatos ez a Yamaha számára. Megpróbáltuk megszerezni Zarcót tesztversenyzőnek, ami fontos lett volna, de most úgy tűnik, közelebb van a Hondához. Ha nem jön, egy másik jó motorost kell találnunk. Lehet, hogy nehéz lesz az ő szintjén lévőt, de találnunk kell egy erős versenyzőt” – fogalmazott a „Doktor”. A legfrissebb hírek szerint amúgy Jonas Folger marad a Yamaha európai tesztcsapatának motorosa.

Visszatérve Zarcóra: azt is megkérdezték tőle, hogy nem tart-e attól, hogyan fog boldogulni a KTM-hez hasonlóan nehezen vezethető – bár az idei változatnál a motorosok véleménye szerint azért versenyzőbarátabb – 2018-as Hondával: „Nem azért hívtak, hogy nyerjem meg az utolsó három versenyt. Azért ajánlottak fel nekem ezt a motort, mert elérhető vagyok. Ami engem illet, én csak remélem, hogy jól fogom magam érezni. Ha pedig nem tudom munkára bírni a számomra biztosított csomagot, akkor az azt jelenti, hogy nincs helyem a MotoGP-ben. Három futamot, esélyt adtak nekem, és ezt szeretném maximálisan kihasználni. Kockáztattam azzal, hogy eljöttem a KTM-től, nem utasíthatok vissza egy elém dobott mentőövet.”

Zarco azt is gyorsan leszögezte, hogy a HRC egyáltalán nem ejtett szót arról, hogy esetleg lehetősége lenne 2020-ban a Repsol Hondához kerülni, ha most jól szerepel, s ha Jorge Lorenzo mégsem tölti ki a szerződését: „Nem, mondták, hogy ne legyenek illúzióim. Teljes mértékben tisztában vagyok a realitással, még ha gondolhatjuk is úgy, hogy ez a három futam egyben teszt is lesz. Már annak is örülök, hogy megkaptam ezt a lehetőséget, alig várom, hogy Ausztráliában legyünk” – fogalmazott a francia. Hozzátette: a következő idényt illetően a fő célja az lehet, hogy a Moto2-ben találjon magának olyan ülést, amellyel erős eredményekért szállhat harcba, elmondása szerint ez még jobban is formában tartaná, mint egy tesztpilótai állás.

Ami az LCR-es beugrást illeti: Lucio Cecchinello a Motorsport.com hasábjain nyilatkozva elmondta, hogy a Honda főnökeit meglepte, amikor előállt Zarco nevével mint potenciális helyettes. Első körben természetesen a HRC tesztelőjét, Stefan Bradlt kérték volna fel Nakagami pótlására, ám a japán gyártó közölte: a német túlságosan elfoglalt a jövő évi motor fejlesztésével, ezért a Malajziai Nagydíjon például biztosan nem tudott volna rajthoz állni, így merült fel Zarco felkérésének lehetősége.

Fotó: MotoGP Media


Hozzászólások