MotoGP

Vinales nagy előnnyel indította a jerezi tesztet

A Yamaha spanyolja ott folytatta, ahol múlt héten Valencia abbahagyta, ráadásul ismét a hangvillások és a Suzuki motorosai uralták az eredménylistát. Marquez nagy bukás után a hatodik helyen.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Hétfőn kezdetét vette a MotoGP idei utolsó tesztje, amelynek tavalyhoz hasonlóan a jerezi aszfaltcsík adott otthont. A mezőny azonban nem volt teljes: egyfelől a vállműtétje miatt hiányzó Miguel Oliveirát továbbra is Dani Pedrosa helyettesíti – igaz, ezúttal betegség miatt nem gurult pályára a KTM tesztmotorosa –, de kihagyja a kétnapos gyakorlást Francesco Bagnaia is, akinek csuklója még nem jött teljesen rendbe a furcsa bokszutca-kijárati valenciai balesete után. Viszont volt egy új név is a mezőnyben Eric Granado személyében, aki a Karel Abrahammal szerződést bontó Avintia Racing GP18-as Ducatiján kapott bizonyítási lehetőségét.
 
A versenyzők napja korántsem volt zavartalan az Angel Nieto nevét viselő helyszínen, háromszor is piros zászlóval kellett félbeszakítani a körözést, ebből egyszer egy elég nagy baleset miatt. Elsőként Marc Marquez bukott az utolsó kanyarban az egyik 2020-as RC213V-jével, amely után a nyolcszoros világbajnokot vállfájdalmak miatt az orvosi központba szállították, de végül megúszta sérülés nélkül a történteket. A megszakítást azonban nem ez, hanem Michele Pirro leálló Ducatija okozta: a szervezők biztosra akartak menni, hogy nem került-e olaj az aszfaltra Később Iker Lecuona a 4-es kanyarban esett akkorát, hogy még az airfence is megsérült, de szerencsére a Tech3 KTM újoncának sem esett komolyabb baja. Ha pedig mindez nem lett volna elég, a nap vége felé még némi eső is érkezett Jerezbe.
Mindezek közepette Maverick Vinales zárta leggyorsabbként az első napot, ráadásul a spanyol hét és fél tizedet osztott ki a hozzá legközelebb kerülő Fabio Quartararónak, aki végre a gyári versenyzőkhöz hasonlóan kipróbálhatta a 2020-as Yamahát is. Kettejük mögött a jövő évi blokkot és vázat tesztelő suzukisok következtek Joan Mir, Alex Rins sorrendben – előbbi szintén bemutatott egy bukást –, míg az első ötöt Franco Morbidelli tette teljessé. Marquez hatodikként zárt, megelőzve hondás márkatársát, Cal Crutchlow-t, majd jött Pol Espargaro, aki ugyancsak elszenvedett egy esést a 2020-as KTM-mel (ez váltotta ki a harmadik piros zászlós etapot), míg a top 10-be a gyári Ducatik, Danilo Petrucci és Andrea Dovizioso fértek be – előbbi a második valenciai tesztnap kihagyása után tért vissza a pályára.
 
Az olasz pároshoz hasonlóan Jack Miller is tesztelte a 2020-as Desmosedicit: az ausztrál a 11. legjobb időt motorozta, ezzel az Aprilia párosát utasította maga mögé, akik továbbra is csak apróbb újításokkal kísérleteztek, mivel a 2020-as motort csak Sepangban kapják meg először. Valentino Rossi ezúttal is lefelé lógott ki a yamahások közül, a 25. vb-idényére készülő „Doktor” mindössze 14. lett. Ami pedig az újoncokat illeti: Alex Marquez immár a Repsol garázsában szerepelt, de HRC-festésű 2019-es géppel körözött, és Valenciához képest előrelépve a 17. helyet csípte meg. Lecuona a 20., a KTM-mel ismerkedő Brad Binder a 21., míg a fentebb említett Granado a 22. lett. Folytatás és zárás kedden.

Az első jerezi tesztnap eredményei:
1. VIÑALES, Maverick Monster Energy Yamaha MotoGP 1:37.131     60 / 68
2. QUARTARARO, Fabio Petronas Yamaha SRT 1:37.885 0.754 0.754 59 / 68
3. MIR, Joan Team SUZUKI ECSTAR 1:38.012 0.881 0.127 34 / 56
4. RINS, Alex Team SUZUKI ECSTAR 1:38.089 0.958 0.077 51 / 69
5. MORBIDELLI, Franco Petronas Yamaha SRT 1:38.117 0.986 0.028 61 / 75
6. MARQUEZ, Marc Repsol Honda Team 1:38.227 1.096 0.110 22 / 69
7. CRUTCHLOW, Cal LCR Honda CASTROL 1:38.253 1.122 0.026 58 / 66
8. ESPARGARO, Pol Red Bull KTM Factory Racing 1:38.348 1.217 0.095 21 / 56
9. PETRUCCI, Danilo Ducati Team 1:38.358 1.227 0.010 42 / 48
10. DOVIZIOSO, Andrea Ducati Team 1:38.474 1.343 0.116 29 / 45
11. MILLER, Jack Pramac Racing 1:38.492 1.361 0.018 30 / 52
12. ESPARGARO, Aleix Aprilia Racing Team Gresini 1:38.500 1.369 0.008 32 / 53
13. IANNONE, Andrea Aprilia Racing Team Gresini 1:38.751 1.620 0.251 42 / 49
14. ROSSI, Valentino Monster Energy Yamaha MotoGP 1:38.759 1.628 0.008 59 / 64
15. RABAT, Tito Reale Avintia Racing 1:39.103 1.972 0.344 53 / 53
16. GUINTOLI, Sylvain Team SUZUKI ECSTAR 1:39.148 2.017 0.045 31 / 63
17. MARQUEZ, Alex Repsol Honda Team 1:39.413 2.282 0.265 67 / 70
18. SMITH, Bradley Aprilia Factory Racing 1:39.588 2.457 0.175 66 / 67
19. PIRRO, Michele Pramac Racing 1:39.652 2.521 0.064 8 / 27
20. LECUONA, Iker Red Bull KTM Tech 3 1:39.933 2.802 0.281 33 / 38
21. BINDER, Brad Red Bull KTM Factory Racing 1:39.980 2.849 0.047 49 / 67
22. GRANADO, Eric Reale Avintia Racing 1:43.056 5.925 3.076 18 / 21
  PEDROSA, Dani Red Bull KTM Tech 3        
 
Fotó: MotoGP Media


Hozzászólások