F1

Vettelt intették le elsőnek, mégis Hamilton győzött Kanadában (videó!)

Vélhetően hetekig tart majd a vita alól, hogy a versenybírák döntése – miután megbüntették a hibázó Sebastian Vettelt, aki így hiába lett első, a győzelem újfent Hamilton ölébe hullott – helyes volt-e, vagy egyértelműen a hibájuknak köszönheti a Mercedes idei hetedik futamgyőzelmét.
Szeretnél élőben szurkolni kedvenc motorversenyződnek az augusztus eleji brnói futamon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megrendelheted belépődet jegyshopunkon keresztül a MotoGP Cseh Nagydíjára!

Még fel sem álltak az autók a rajtrácsra, máris két nagyon fontos dolog történt, amelyek akár a későbbiekben döntő jelentőséggel bírhattak volna. Egyrészt az időmérőn a Q2-ben kieső Max Verstappen (Red Bull) Carlos Sainz (McLaren) és Kevin Magnussen (Haas) büntetése miatt előrébb került a kilencedik pozícióba, ahonnan ráadásul a kemény keverékű abroncsokkal rajtolhatott el. A másik, hogy Lewis Hamilton Mercedesében sok gond volt, így a szerelők előbb szétszedték, majd összerakták, így volt az Ezüst Nyilaknál egy kis izgalom.

Ami aztán csak fokozódott, hiszen az élről rajtoló Sebastian Vettel (Ferrari) simán otthagyta az ötszörös világbajnok britet, míg a másik Ferrariban Charles Leclerc is kis híján megelőzte, ám Hamilton megőrizte a második helyét, ugyanakkor Valtteri Bottast (Mercedes) lerajtolta Nico Hülkenberg (Renault), míg a német csapattársa, Daniel Ricciardo megőrizte a rajt után is a negyedik helyét. Mindenesetre Verstappen alatt szépen lassan beindult a kemény keverékkel ellátott Red Bull, és pár kör múlva már Bottast kergette, míg az élen szinte egyforma távolságban követte egymást a Vettel, Hamilton, Leclerc trió. Az első kerékcserék alaposan felkavarták a sorrendet – olyanok tűntek fel a legjobb tízben, mint Lance Stroll (Racing Point), Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) –, ugyanakkor Lando Norris (McLaren) kiesett, ugyanis az addig jól teljesítő újonc autójában egyszerűen eltört a hátsó tengely.

A 20. körtől elkezdődött – igaz, hatalmas sebességgel – a vonatozás, és az egymást követő autók, néha közelebb kerültek az előttük száguldóhoz, majd utána visszaállt az eredeti távolság, maximum annyi volt a változás, hogy Bottas olyan tempóban menekült az őt kergető Verstappen elől, hogy ekkor már a negyedik helyen találta magát. Igaz, a közepes gumikon rajtoló finn abroncsai ekkorra már kezdték felmondani a szolgálatot, és Hamilton is elfékezte magát, ám mégis Vettel érkezett elsőnek friss gumikért: megkapta a kemény keveréket, azaz a Ferrari úgy döntött, a német egy kerékcserével próbálja meg befejezni a versenyt. Ezúttal a Mercedes nem reagált időben, Hamilton csak két körrel később ment ki a bokszba, és ennek az lett a vége, hogy megduplázódott a hátránya Vettelhez képest, ráadásul a pályán hagyott Leclerc is kezdett rá veszélyes lenni. Azonban a monacói is kereket cserélt – ő is kemény keveréket kapott –, így visszaállt az eredeti sorrend, azzal a különbséggel, hogy a bokszba még nem járó Verstappen beékelődött közéjük, míg az ötödik helyért körökön keresztül csatázott már ekkor a feltűnően remeklő Ricciardo és Bottas.

Persze ekkor a figyelem még sem rájuk, hanem az élen haladó két autóra fókuszált, ugyanis Hamilton pár kör alatt ledolgozta a majd 5 másodperces hátrányát, és megkezdődött a csata a brit és Vettel között. Miközben kilenc vb-cím harcolt az élen, addig hátrébb Bottas legyűrte előbb Ricciardót, majd Leclerc is Verstappent – aki ekkor még mindig nem járt a bokszban –, addig Vettel a 47. körben hozta a „szokott” hibáját, kicsúszott a 4-es kanyarban, ám szerencséjére pont vissza tudott jönni Hamilton elé, akit kis híján a falra is kent. A brit azonnal panaszkodott egy sort, és a stewardok is elkezdték vizsgálni az esetet. Verstappen közben kiment kereket cserélni, és friss közepesen visszatérve máris nekiállt az ötödik helyet elvenni a két Renault-pilótától: Hülkenberget simán megelőzte, ám tavalyi csapattársa, Ricciardo foggal-körömmel ragaszkodott ehhez a pozícióhoz.

Mindeközben a versenybírók meghozták a döntésüket: Vettel a veszélyes manőver miatt kapott 5 másodpercet, így Hamiltonnak az is elég volt ahhoz, hogy nyerjen, ha ott marad látótávolságon belül. A német reagálását nem lehetett beadni, ám annyit lehetett a kisípolástól hallani, hogy Vettel azt mondogatta, nem tudott máshova menni, amikor visszajött a pályára. Ezzel egyébként alaposan belenyúltak a versenybe a stewardok, a Ferrari német pilótája csak akkor nyerhette meg idei első futamát, ha az előnye több mint 5 másodperc lenne a leintésnél. A Mercedes úgy döntött, a futamgyőzelem Hamiltoné, akkor a leggyorsabb kör legyen Bottasé, és kihozta a finnt egy extra kerékcserére, és meg is tudta csinálni. Végül Vettel hiába látta meg elsőként a kockászászlót, a büntetése miatt a futamgyőzelmet át kellett engednie Hamiltonnak, míg a harmadik hely Leclercé lett. A pontszerző zónába mögöttük Bottas, Verstappen, Ricciardo, Hülkenberg, Pierre Gasly (Red Bull), Stroll és Danyiil Kvjat (Toro Rosso).

Vettel, ahogy kiszállt az autójából, azonnal elrohant a versenybírákhoz, a csapatának úgy kellett az eredményhirdetéshez küldenie. Mielőtt azonban felment a díjátadásra, a nézők tapsa közepette, kicserélte Hamilton autója előtt az egyes számot a kettesre. A dobogón aztán Hamilton felhúzta maga mellé a németet, aki meglehetősen zord ábrázattal lépett vissza a helyére.
„Köszönöm a csapatomnak, hogy ilyen autót adott alám, hiszen még a rajtrácson is a fékemen dolgoztak. Nem így akartam nyerni, de hibára kényszerítettem, majd utána majdnem a falra kent. Nem hagyott helyet, azonnal az ideális ívre tért vissza, ami szabálytalan. Nagyon nehéz volt követni őt, ma az egy hiba kivételével mindent remekül csinált, és nem biztos, hogy az utolsó körökben le tudtam volna Sebet előzni” – nyilatkozta Hamilton.

„Élveztem a versenyt, köszönöm a szurkolóknak, hogy mellettem állnak. Az esetről nem nekem kell beszélnem, mindenki látta, mi történt. Az embereknek nem kell Lewist kifütyülni, nem ő hozta meg ezt a rossz döntést” – állította Vettel, aki meg sem várta a következő kérdést, elviharzott az eredményhirdetésről.

Leclerc kis híján bejött 5 másodperc alá Vettelhez képest, ám végül idei második dobogós helyét szerezte meg Kanadában. „Örülök a teljesítményemnek, a versenytempóm nagyon jó volt. Csalódott vagyok viszont a csapat miatt, mert ennek nem így kellett volna végződni” – közölte meglehetősen visszafogottan a monacói.

Egy biztos, idén a Ferrari két futamon verhette volna meg a Mercedest erőből: Bahreinben a technika fosztotta meg őket az első helytől, míg most a versenybírák. Azt azért tegyük hozzá, mindez nem történik meg, ha a négyszeres világbajnok nem hibázott volna a 4-es kanyarban… 

A futam végeredménye:
1. Lewis Hamilton Mercedes 1h29m07.084s
2. Sebastian Vettel Ferrari 3.658s
3. Charles Leclerc Ferrari 4.696s
4. Valtteri Bottas Mercedes 51.043s
5. Max Verstappen Red Bull/Honda 57.655s
6. Daniel Ricciardo Renault 1 kör
7. Nico Hulkenberg Renault 1 kör
8. Pierre Gasly Red Bull/Honda 1 kör
9. Lance Stroll Racing Point/Mercedes 1 kör
10. Daniil Kvyat Toro Rosso/Honda 1 kör
11. Carlos Sainz Jr. McLaren/Renault 1 kör
12. Sergio Perez Racing Point/Mercedes 1 kör
13. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo/Ferrari 1 kör
14. Romain Grosjean Haas/Ferrari 1 kör
15. Kimi Raikkonen Alfa Romeo/Ferrari 1 kör
16. George Russell Williams/Mercedes 2 kör
17. Kevin Magnussen Haas/Ferrari 2 kör
18. Robert Kubica Williams/Mercedes 3 kör
Kiesett:    
  Alexander Albon Toro Rosso/Honda  
  Lando Norris McLaren/Renault  

Fotó: Daimler Media Site

Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !


Hozzászólások