Superbike

Veszélyesnek tartják a versenyzők a poros-homokos argentin pályát

Rettenetesen poros állapotban várta a Circuito San Juan Villicum a Superbike-vb mezőnyét pénteken, amely után több motoros is veszélyesnek titulálta a körülményeket.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

A Circuito San Juan Villicum versenypályát tavaly építették és adták át, s akkor versenyzett először rajta a Superbike-világbajnokság mezőnye is. Az aszfalt akkor is poros volt, ám a helyszíni beszámolók szerint az idei szezonra még rosszabbá váltak a körülmények, a pénteki edzések tulajdonképpen másról sem szóltak, mint arról, hogy megtisztítsák a pályát a homoktól és a piszoktól. A köridők is árulkodók: Alvaro Bautista FP2-es eredménye nagyságrendileg két másodperccel marad el a 2018-as versenyhétvége első napján elértektől.

Leon Haslam, aki a második edzés elején nagyot is esett, volt az egyike azon versenyzőknek, akik kiakadtak az argentin pálya állapotára – a kawasakis szavait a Crash.net szakoldal idézi: „A kivezetőkörömön buktam, egyáltalán nem voltam bedőlve, nem is fékeztem, és gázt sem adtam, amikor bemutattam a highside esést. Azt a gumit is akkor használtam először. A bukásom után kimentem a második szett gumin, és zéró tapadás volt. Még a térdemet sem tudtam letenni, annyival rosszabbak voltak a körülmények a délelőtthöz képest.”

Az ötödik vb-címét már Magny-Cours-ban bebiztosító Jonathan Rea is hasonló gondolatokat fogalmazott meg, mint csapattársa: „Nehéz volt ráérezni a motorra, mert közel sem tudtunk a határon menni. Olyan, mintha játékgolyókon mentünk volna, egyáltalán nem javult a pálya állapota. Nagy előrelépésre számítottam délután, és bár a pálya tisztábbnak tűnt, egyáltalán nem volt tapadás. Elég frusztráló nap volt, mert nem igazán akarunk addig semmit csinálni a beállításokkal, amíg nem gumizódik fel jobban az aszfalt.”

Marco Melandri szerint egész egyszerűen nem szabadna versenyezniük ilyen állapotban lévő pályán: „Délután alig egy méter széles volt a tiszta ív, és néhány kanyarban annyira nem volt tapadás, hogy képtelenség volt akár a térdemet letenni. Ha szélesen fordulva kimész a pálya poros részére, abból igen könnyen highside lehet fékezéskor. Nagyon rossz volt a pálya. Talán nem engem kellene kérdezni, hiszen az idény végén visszavonulok, de nem szabadna ilyen körülmények között versenyeznünk, mert túl veszélyes.”

Loris Baz szerint különösen a futamok lehetnek kockázatosak, ahol versenyhelyzetekben le kell majd térniük a már valamelyest tiszta ideális ívről: „Tavaly ugyanilyen volt a pálya állapota az első nap során, de egy pálya első évében ezt még meg lehet érteni, de az teljesen érthetetlen, hogy a következő szezonban még súlyosabb a probléma. Egyáltalán nem tudtunk foglalkozni ma a motorral, mert alapvetően csak azért voltunk kint, hogy tisztítsuk a pályát. Nehezek a körülmények, és bár mindenki számára egyformák, remélem, szombatra látunk némi javulást, mert egyelőre elég veszélyes lenne előzni, és ezzel foglalkozni kell.”

A kritikák természetesen a WSBK szervezőinek fülébe is eljutottak, és léptek is: szombaton és vasárnap minden etap – edzés, időmérő vagy futam – előtt ellenőrizni fogják a San Juan-i aszfaltcsík állapotát. Ezen kívül a Superpole-t megelőző harmadik szabadedzést is 15 perccel meghosszabbították, hogy a versenyzőknek lehetőségük legyen a lehető legjobban kiismerni a viszonyokat.

Fotó: Kawasaki Racing


Hozzászólások