F1

Újabb Mercedes első sor Hamiltonnal az élen, Leclerc-t kiejtette a Ferrari

Lassan el kell gondolkodnia a Ferrarinak, hogy a csapatvezetésben cseréket hajtson végre, ugyanis az újabb maranellói hiba azt eredményezte, hogy Charles Leclerc már a Q1-ben kiesett. Az időmérő nem hozott ezek után meglepetést, az első sort Lewis Hamilton és Valtteri Bottas sorrendben kisajátította a Mercedes, velük Max Verstappen tudta felvenni a versenyt.
Szeretnél élőben szurkolni kedvenc motorversenyződnek az augusztus eleji brnói futamon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megrendelheted belépődet jegyshopunkon keresztül a MotoGP Cseh Nagydíjára!

Bármi legyen is ennek a hétvégének a végeredménye, az már az időmérőn kiderült, hogy a Ferrarinak esetleg mégsem a jövő évi autójával kéne foglalkoznia, hanem azzal, hogy ne égjen le lassan minden egyes edzésen vagy versenyen. Amit a maranellóiak idén csinálnak, az lassan cirkuszba, igaz, nem a száguldó cirkuszba való. A csapat négyszeres világbajnoka, Sebastian Vettel tényleg nem tud úgy felmenni bármelyik pályára, hogy ne hibázzon, illetve ha a német véletlenül baki nélkül teljesít, akkor előlép a csapatvezetés, és a közröhej tárgyává teszi a legendás istállót. Monacóban ugyanis elő tudták adni az időmérő első szakaszában, hogy a megint a fallal randevúzó Vettelt az utolsó pillanatban még elmehetett egy gyors körre, ami olyan jól sikerült, hogy a kieső 17. pozícióból megérkezett a mezőny elejére, kiejtve ezzel Charles Leclerc-t.

Igen, a csapattársát, akit a csapatvezetés nem küldött vissza a pályára, mert úgy hitték, a monacói addigi legjobb körideje elég lesz a Q2-höz. Újfent bebizonyosodott, hogy hol kellene hinni, ugyanis Leclerc a Q1 leintését követően levegőt sem kapott sokáig, az arcán látszott, gyilkolni lenne kedve, míg a menedzsere a csapatvezetésen próbálta meg levezetni jogos dühét. Leclerc tehát már a Q1-ben kiesett, ami a monacói pályát ismerve annyit jelent, már az is bravúr lesz tőle, hogy a hazai versenyén pontokat szerezzen. Pedig vélhetően nem erre számított kora délután, amikor megnyerte a 3. szabadedzést.

„Többször is megkérdeztem a csapatot, ne menjünk ki még egyszer, de mindannyiszor azt a választ kaptam, nyugodjak meg, nem kell kimenni. Bevallom, ezt most nehezen nyelem le…” – füstölgött Leclerc. Halkan és nagyon gonoszan tesszük hozzá, ezúttal nem kell majd csapatutasítás ahhoz, hogy a monacói ne tudja leelőzni Vettelt…

Ugyan ekkor már szinte senkit sem érdekelt, hogy kik estek ki a Ferrari pilótája mellett, azért a történelmi hűség kedvéért írjuk le, az egész hétvégén gyengélkedő két Racing Point és a messze leggyengébb két Williams nem folytathatta az időmérőt. A döbbent ferraris szerelők hangulatán az sem javított semmit, hogy Vettel utolsó pillanatban elért idejével elsőként zárta a Q1-et.

A második szakaszban aztán úgy gondolta a Monacóban élő Valtteri Bottas, odacsap az asztalra, és azonnal olyan kört varázsolt az aszfaltra, hogy máris a Mercedes finnjéé lett a körrekord. Mögötte a váratlan esélyre leső Max Verstappen állt a nagy hajrá előtt, és a teljesítményét látva a holland szurkolói ekkor joggal reménykedhettek akár a pole pozícióban is. Ugyanakkor a gyári Renault-val megjelent az élmezőnyben a tavalyi győztes, Daniel Ricciardo, és az ausztrál tovább is ment egészen a Q3-ig. Az utolsó nekifutás után Verstappen tovább emelte a téteket, ugyanis a Red Bull hollandja elvette a körrekordot és az első helyet Bottastól, míg tisztes távolból követte őket kilenc vb-cím Lewis Hamilton és Vettel sorrendben. Az energiaitalosok öröme teljes lehetett, hiszen Pierre Gasly is ott volt a Q3-ban, de a két Toro Rosso – Danyiil Kvjat és Alexander Albon – számára sem ért véget a kvalifikáció két szakaszt követően. És az időmérő meglepetése Carlos Sainz volt, aki az eddig gyengén muzsikáló McLarent bevitte a legjobb tíz közé. Ugyanakkor a szabadedzéseken remeklő Alfa Romeók szárnyalása a Q2-ben véget is ért, így a 300. nagydíját teljesítő Kimi Raikkönen kissé távol került a jubileumi pontszerzéstől.
A mindent eldöntő harmadik szakaszban Bottas hamar dűlőre akarta vinni a pole pozíció kérdését, és ismét elvette a körrekordot Verstappentől, míg hirtelen Hamilton is megérkezett, így az utolsó gyors kör előtt hirtelen háromesélyessé vált az első rajthely kérdése. Ugyanakkor az látszott, hogy Vettel és a Ferrari itt csak a harmadik erő, ráadásul a német nyakán egy tizeden belül ott lihegett a másik Red Bull a francia Gaslyval, míg Ricciardo – talán gumitakarékossági szempontból – mindent egy körre tett fel. Az ausztrálnak ez a hetedik rajthelyet jelentette, ami az idei szereplését tekintve egészen jó eredmény, konkrétan a 2019-es szezon eddigi legjobbja. A pole pozíciót végül Hamilton szerezte meg – természetesen új pályarekorddal –, és az ötszörös világbajnok futamgyőzelmeit nem ünnepelte úgy, mint ezt a rajtelsőséget. Úgy tűnik, Niki Lauda szelleme is segítette.

„Nagyszerű eredmény, nagyon szeretek itt lenni, mindig arról álmodok, hogy nyerek Monacóban. Valtteri végig gyorsabb volt egész hétvégén, de a legjobbkor megelőztem. Sosem örültem még ennyire egy pole pozíciónak. Nagyon jó az autónk, de így is a határon autóztam ahhoz, hogy meglegyen ez az eredmény” – jelentette ki Hamilton az időmérőt követően.

Csapattársa viszont nem ugrott ki a bőréből, hiszen egész hétvégén remekelt eddig, ám az ötszörös világbajnok az utolsó pillanatban összerakott egy csodás kört. „Csalódott vagyok, mert azt hittem, megszerzem az első rajthelyet. Kicsit vigasztal, hogy a Mercedes első sor meglett, és mindent megteszek azért, hogy vasárnap legyőzzem Lewist” – préselte ki magából Bottas. Azt halkan tesszük hozzá, kettejük közül idén nem az nyert, aki a pole-ból indul…

A Red Bull és Verstappen eddig hozza azt, amit elterveztek, és jobbak a Ferrarinál, sőt, akár a két Mercedesre is veszélyes lehet majd a vasárnapi versenyen. „A Q2-ben tényleg jól mentünk, és akkor felmerült, talán… Ám amikor láttam, hogy mekkora a hátrányom, inkább a biztonságra mentem, és a futamon megpróbálok jól szerepelni. Végig figyelnem kell, hogy a legkisebb esélyt megragadhassam” – értékelt Verstappen.

A negyedik Vettel azért elrebeghetett egy hálaimát, ugyanis mögötte sem Gasly, sem Kevin Magnussen (Haas) nem tudott annyit javítani, hogy még nagyobb szégyenbe sodorja a maranellóiakat. A legjobb tíz hátsó fele végül Kvjat, Sainz és Albon sorrendben zárt.

Folytatás vasárnap 15.10-kor a futammal.

A Monacói Nagydíj időmérő edzésének végeredménye:
 
Poz. Pilóta Autó Q1 Q2 Q3
1. Lewis Hamilton MERCEDES 1:11.542 1:10.835 1:10.166
2. Valtteri Bottas MERCEDES 1:11.562 1:10.701 1:10.252
3. Max Verstappen RED BULL RACING HONDA 1:11.597 1:10.618 1:10.641
4. Sebastian Vettel FERRARI 1:11.434 1:11.227 1:10.947
5. Pierre Gasly RED BULL RACING HONDA 1:11.740 1:11.457 1:11.041
6. Kevin Magnussen HAAS FERRARI 1:11.865 1:11.363 1:11.109
7. Daniel Ricciardo RENAULT 1:11.767 1:11.543 1:11.218
8. Daniil Kvyat SCUDERIA TORO ROSSO HONDA 1:11.602 1:11.412 1:11.271
9. Carlos Sainz MCLAREN RENAULT 1:11.872 1:11.608 1:11.417
10. Alexander Albon SCUDERIA TORO ROSSO HONDA 1:12.007 1:11.429 1:11.653
11. Nico Hulkenberg RENAULT 1:12.097 1:11.670  
12. Lando Norris MCLAREN RENAULT 1:11.845 1:11.724  
13. Romain Grosjean HAAS FERRARI 1:11.837 1:12.027  
14. Kimi Räikkönen ALFA ROMEO RACING FERRARI 1:11.993 1:12.115  
15. Antonio Giovinazzi ALFA ROMEO RACING FERRARI 1:11.976 1:12.185  
16. Charles Leclerc FERRARI 1:12.149    
17. Sergio Perez RACING POINT BWT MERCEDES 1:12.233    
18. Lance Stroll RACING POINT BWT MERCEDES 1:12.846    
19. George Russell WILLIAMS MERCEDES 1:13.477    
20. Robert Kubica WILLIAMS MERCEDES 1:13.751    

Fotó: Daimler Media Site

Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !


Hozzászólások