F1

Újabb Mercedes-dupla, Hamilton győzött hazai versenyén

Ahogy arra számítani lehetett, a két Mercedes külön kategóriát képviselt a 70. Brit Nagydíjon. A futamgyőzelmet – pályafutása során 80. alkalommal – Lewis Hamilton szerezte meg Valtteri Bottas előtt, míg a harmadik helyre a versenyt szinte végig csatázó Charles Leclerc szerezte meg.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Az már a futam előtt mindenkinek feltűnt, hogy a két héttel ezelőtti spielbergi versenyhétvégéhez hasonlóan ismételten narancssárgába öltözött a lelátó egy része, csak az lehetett a kérdés, hogy Max Verstappen (Red Bull) rajongói, vagy éppen a hazai versenyét futó McLaren szurkolói vannak-e többségben. Mindenesetre a wokingi istálló brit újonca, Lando Norris ahányszor előkerült a bokszból, hatalmas üdvrivalgás fogadta, nála maximum csak az ötszörös világbajnok Lewis Hamilton (Mercedes) kapott nagyobb ünneplést. Meg persze a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher fia, Mick, aki az F2-ben újabb parádés versenyt futott, hiszen ezúttal a 11. helyről rajtolva, pompás előzéseket bemutatva lett hatodik. Vélhetően az első dobogója sincs már messze a 19 éves német pilótának, főleg akkor, ha az időmérőn is képes lenne az egykörös tempóján javítani.

A szakemberek és a nézők is azon a véleményen voltak, hogy az időmérőn kialakult rajtsorrend bizony tartogathat nagy csatákat. Egyrészt az első sorból induló két Mercedes miatt, főleg annak tudtában, hogy Valtteri Bottas szerezte meg a pole pozíciót, illetve az osztrák futam után ismét egymásra akadt a második sorban Charles Leclerc (Ferrari) és Verstappen. A piros lámpák kialvását követően a két Mercedes körökön keresztül elképesztő csatát vívott egymással az első helyért – egyszer oda-vissza is megelőzték egymást –, miközben így is 13 kör alatt majd 8 másodpercet adtak a harmadik helyét foggal-körömmel őrző Leclercnek, akinek alaposan kezdett meggyűlni a baja a folyamatosan támadó Verstappennel.  Kereket is együtt mentek cserélni, és amíg a bokszban megelőzte a monacóit a holland, pár kör múlva az elképesztően harcias Leclerc visszavette a Red Bull klasszisától a helyét.

A hátsó alakzatban ezalatt a meglehetősen negatív sorozatot produkáló két Haas egymást lökte ki – nesze sánta itt egy púp alapon –, míg a pontszerző helyekért a két McLaren, a két Renault és a két Alfa Romeo vívott egymással, igaz, tisztes látótávolságra egymástól. Az izgalmat ezúttal nem az élen álló két Mercedes, hanem a 3. helyért élet-halál harcot folytató Leclerc és Verstappen szállította, de a monacói élete védekezésével tartotta maga mögött a szintén parádésan vezető hollandot. Amikor már-már mindenki ájulásig izgulta magát, akkor Antonio Giovinazzi egy technikai probléma miatt kicsúszott és „elásta” az Alfát a lehető legrosszabb helyen, aminek köszönhetően jöhetett a safety car. Ennek köszönhetően Hamilton ügyes boksztaktikával megelőzte Bottast, míg Verstappen megelőzte az újból kereket cserélő Leclercet.

Az újraindításnál némi Norris és Alexander Albon (Toro Rosso), valamint Daniel Ricciardo (Renault) torzsalkodását leszámítva továbbra is a Verstappen-Leclerc csata volt a leglényegesebb. A monacói egy összeérés után egyszer ki is vezette a hollandot, aki a pályán kívül előzte őt vissza, miközben Pierre Gasly (Red Bull) nem engedte el a Leclerc ellen csatázó csapattársát, így még az előttük lévő Sebastian Vettel (Ferrari) is képes volt tartani a harmadik helyet. Vélhetően Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke unta meg Gasly engedetlenségét és rászólt a fülére, mert a francia a 27. körben egyszer csak félreállt a holland elől. Ennek az lett a következménye, hogy Leclerc szorult be a francia mögé, míg a riválisától megszabadult Verstappen elindult Vettel után, miközben az élen Hamilton a 30. körre két másodperces előnyt autózott ki a biztonsági autós fázis legnagyobb vesztese, Bottas előtt.

Mindenesetre az első két helyen a Mercedesek elléptek, ám mögöttük egy Red Bull-Ferrari dupla kialakult. Gasly egészen a 37. körig maga mögött tartotta Leclercet, míg a monacói egy meglepő manőverrel megelőzte a franciát, míg Verstappen ráesett Vettelre, ám amikor megelőzte a németet, a négyszeres világbajnok egyszerűen hátulról felöklelte a hollandot, akinek rádiózását teljes egészében ki kellett fütyülni. Mondjuk érthető módon… Mindkét autó megsérült, ám amíg a holland az ötödik helyen folytatni tudta, addig Vettelnek be kellett mennie egy új orrkúpért, amivel visszaesett az utolsó helyre. Az esetet azonnal vizsgálni kezdték a stewardok, bár a lassításokat látva sok megbeszélnivalójuk nem lehetett. Nem is volt, Vettel kapott egy 10 másodperces büntetést.

Mindenesetre Leclerc máris a harmadik helyen találta magát, igaz, ott lihegett a nyakán a vélhetően a versenyzői állásáért száguldó Gasly. Hátrébb is elkezdődött a nagy küzdelem, mégpedig a B-liga legjobbja címért harcoló két csapat, a McLaren és a Renault két pilótája, Carlos Sainz és Ricciardo, míg mögöttük elképesztő tempóban már a 8. pozícióba jött fel Kimi Raikkönen, míg mögötte a két Toro Rosso – Alexander Albon és Danyiil Kvjat – zárta a pontszerzők sorát.

Bottas hét körrel a vége előtt kijött lágy gumikért, ami egyet jelzett: a finn ráment a leggyorsabb körre, amit szinte azonnal sikerült teljesítenie, és új pályacsúccsal a pluszpontra bejelentkezett három körrel a vége előtt. A végén már csak a Sainz-Ricciardo csata maradt izgalomnak, ennek megfelelően gyűrte is egymást rendesen a spanyol és az ausztrál pilóta.

Hamilton sima győzelmet aratott, ami egyrészt a hatodik Brit Nagydíj-trófea lett a számára, másrészt ez volt a 80. futamgyőzelme. Sőt, az utolsó körben a brit még a legjobb köridőt is elvette Bottastól, és 39 pontra növelte az előnyét a második helyen végző finn csapattársa előtt összetettben. Harmadikként Leclerc zárt, míg mögötte a két Red Bull érkezett – némi meglepetésre – Gasly, Verstappen sorrendben, míg mögötte Sainz, Ricciardo, Raikkönen, Kvjat és Albon volt a pontszerzők sorrendje. Ha levesszük a két Mercedes elképesztő fölényét, akkor azt mondhatjuk, ismét izgalmas versenyt láthattunk.

Hamilton boldogan autózgatott a levezető körén, majd széles mosollyal nyilatkozott az őt kérdező másik brit világbajnoknak, Jenson Buttonnak.

„Elképesztően büszke vagyok arra, hogy a családom és a hazai szurkolók előtt sikerült nyernem. Úgy érzem magam, mint amikor először nyertem az F1-ben. Köszönöm a csapatomnak a remek munkát és a nyerő taktikát, valamint a gyár összes dolgozójának, nélkülük nem ment volna, nem tartanék ott, ahol most tartok” – közölte a boldog győztes.

A második helyen végző Bottas arcára volt írva minden, amit a versenyről gondolt.

„Nem tudok mit mondani, gratulálok Lewisnak. Megőriztem a rajt után az első helyemet, elsőnek cseréltem kereket, kontroláltam a versenyt, de a safety car tönkretette a versenyemet. A tempóm megvolt a győzelemhez, és a futam alatt rengeteg pozitívum ért, hiába lettem második és veszítettem el a leggyorsabb köridőt. Nagyon várom a következő versenyeket, remélem, hogy egyszer majd nekem kedvez a szerencse” – fogalmazott a finn pilóta.

A Ferrari fiatal versenyzője elképesztő csatákat vívott az egész futamon, így nem véletlen, hogy őt választották a verseny emberének.

„Ezt a futamot éreztem a legjobbnak az eddigi F1-es pályafutásom során. A kemény keveréken nagyon jó volt az autó, majd a bokszlátogatás után a közepes nem annyira működött, végül a biztonsági autós fázis aztán végképp segített. Nagyon jó, hogy így csatázhatunk egymással, hiszen ez lehet az F1 jövője, ez hozza vissza az izgalmakat a sportágunkba” – jegyezte meg Leclerc.
Folytatás két hét múlva a Német Nagydíjjal.
 
A Brit Nagydíj végeredménye
 
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:21.08.452  
2. Valtteri Bottas finn Mercedes 24.928  
3. Charles Leclerc monacói Ferrari 30.117  
4. Pierre Gasly francia Red Bull-Honda 34.692  
5. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 39.458  
6. Carlos Sainz Jr. spanyol McLaren-Renault 53.639  
7. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 54.401  
8. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:05.540  
9. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Honda 1:06.720  
10. Nico Hülkenberg német Renault 1:12.733  
11. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:14.281  
12. Alexander Albon thaiföldi Toro Rosso-Honda 1:15.617  
13. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1:21.086  
14. George Russell brit Williams-Mercedes 1 kör  
15. Sebastian Vettel német Ferrari 1 kör  
16. Robert Kubica lengyel Williams-Mercedes 1 kör  
17. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1 kör  
Kiesett
 
 
Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 18 kicsúszás
  Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 9 baleset
  Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 6 baleset
 


Hozzászólások