WTCR

Újabb BoP-balhéval és hazai elsőséggel indult a kínai hétvége

Ma Qing Hua érte el a legjobb időt a WTCR első ningbói edzésén, megelőzve a Münnich Hondákat. A magyarok közül Michelisz a 11., Tassi a 25. helyen, de mindkettejük csapata kiakadt a Lynk & Cónak adott engedményen.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Bő két hónapos szünet után tért vissza a nyári szünetéről a WTCR mezőnye, de még el sem kezdődött a ningbói hétvége, máris állt a bál a Balance of Performance legutóbbi módosításai miatt. A Volkswagen Csoport autóinak – Audi, Cupra és Volkswagen –, valamint a Lynk & Cónak egyaránt változtattak a turbónyomást érintő paramétereken, bizonyos fordulatszám-tartományban növekedést megengedve nekik (a motorerőben nincs változás, a Hyundai és a Lynk & Co is egyaránt 97,5 százalékon maradt, míg a többiek százon).
 
Ez pedig kiverte a biztosítékot a Hyundai és a Honda pilótáinál, többek között Michelisz Norbert is felemelte a hangját a TouringCarTimes.com beszámolója szerint. Különösen a Lynk & Cót érintő engedmény zavarja a versenyzőket, Gabriele Tarquini odáig ment, hogy azt valószínűsítette, hogy a kínai márka csak a hazai futamára való tekintettel kapott enyhítést. Pedig egyébként a Hyundai is örülhet valaminek, ugyanis a maximális 60 helyett csak 50 kilogrammos kompenzációs súlyt kaptak erre a hétvégére. A Honda és a Volkswagen viszont maximumon megy, a Lynk & Co negyven, az Audi harminc, a Cupra húsz kilót cipel magával, míg az Alfa Romeo a gyári alapértéken mehet – ezzel amúgy a Giulietta a BoP-vel együtt összesen 120 kg-mal lesz könnyebb, mint a Honda és a Lynk & Co.
 
Ami az első, pénteki szabadedzést illeti: sokáig Rob Huff vezette az eredménylistát, a hajrára fordulva azonban Ma Qinghua tört az élre az Alfa Romeóval. A hazai pilótát pedig már nem is tudták onnan letaszítani, míg mögé a két Münnich Honda zárkózott fel Nestor Girolami, Esteban Guerrieri sorrendben. A Hyundaiok közül Nicky Catsburg és Augusto Farfus szerepelt jól, ők hozták el a negyedik-ötödik helyeket Huff előtt, míg a Guerrierit 24 pontos távolságból üldöző Michelisz a 11. hellyel indított. A Lynk & Cók egyelőre nem igazolták a többiek félelmeit, a legjobbjuk Yvan Muller volt a 12. pozícióban. Ami pedig a mezőny másik magyarját illeti: Tassi Attila a 25. legjobb időt autózta a számára ismeretlen helyszínen.
 
Az 1. szabadedzés végeredménye:

Fotó: WTCR Media


Hozzászólások