MotoGP Sepang Teszt
Superbike Aragon

Új szabályok a költségcsökkentés jegyében

Az FIM, a Dorna és az MSMA ma nyilvánosságra hozta a Superbike világbajnokságot érintő, hosszú tárgyalássorozat után létrejött új szabályait, amelyek a költségcsökkentést tűzik ki egyik elsődleges célnak, s amelyet három lépcsőben terveznek bevezetni 2016-ig.
Balogh Tamás 2013.06.07. 20:09:30
Olvasási idő: 1 perc
Miközben a mezőny Portimaóban teljesíti a szezon hatodik fordulóját, a FIM, a Dorna és az MSMA egy közleményt adott ki, amelyben röviden ismertették egy új szabályrendszer vázát. A regulákat elsődlegesen a költségek csökkentése miatt vezetik majd be 2014-től kezdve három lépcsőben, évenkénti bontásban. Éppen ezért nem meglepő, hogy a szabályok közül egy fontos pont, hogy a motorok és az alkatrészek – többek között a felfüggesztés, a fékek és a váltó – árát maximalizálják, s természetesen a tervek szerint jóval kevesebbe fognak kerülni, mint jelenleg.
 
Másik fontos elem, hogy a MotoGP-hez hasonlóan maximalizálják a szezon közben használható motorok számát. Ami azonban mindenképp újdonság, hogy a Superbike világbajnokság mezőnyében induló gyártóknak egy minimális számú motort legalább el kell készíteniük, ugyanolyan felszereltséggel és technikai specifikációval, amelyet eladásra vagy bérbeadásra szánnak majd. Ezzel a döntéssel leginkább a privát csapatokat szeretnék visszacsábítani a sorozatba, valamint egyben szeretnék kiegyensúlyozni a gyári és nem gyári motorok közötti különbségeket. Egyelőre konkrét számadatok és részletek nem ismertek, de hamarosan azokat is nyilvánosságra hozzák.
Balogh Tamás
További cikkeink
Hozzászólások
Hétvégi menetrend

VB állása
1
MotoGP
F. Quartararo
Yamaha
278
2
MotoGP
F. Bagnaia
Ducati
252
3
MotoGP
J. Mir
Suzuki
208
4
MotoGP
J. Miller
Ducati
181
5
MotoGP
J. Zarco
Ducati
173
Kövess minket
Podcast