MotoGP

Tisztázták a MotoGP homologizációs szabályait

A halasztások miatt érdekes helyzet alakult ki, hiszen a szezon előtt a gyártóknak meg kell határozni egyes alkatrészekről, hogy melyik verziót használják, ezen pedig már nem lehet változtatni. Ez azonban idén elmaradt, hiszen törölték a MotoGP katari versenyét, a helyzetet viszont hétfőn sikerült tisztázni.
A jelenlegi szabályok előírják, hogy a MotoGP-ben szereplő nem-kedvezményezett gyártóknak (Yamaha, Honda, Ducati, Suzuki) az erőforráshoz, valamint a két engedélyezett aerodinamikai tervezet közül az elsőhöz homologizáció szükséges, az egyeztetést pedig szezonnyitót megelőző csütörtökön kell megtenni. Ez annyit jelent, hogy ettől a ponttól kezdve a KTM és Aprilia kivételével mindenkinél befagyasztják az erőforrás fejlesztését az adott szezonra, míg aero-csomagból is csak egy újabb változatot lehet felhasználni.

Mivel azonban a katari fordulót törölték, így ez a Spanyol Nagydíj hétvégéjére csúszott volna át. A MotoGP hétfőn kiadott közleményében azonban kijelentették, hogy minden nem-kedvezményezett gyártónak be kell nyújtania a használni kívánt erőforrást és aerodinamikát, az „egyenlőség és igazságosság” érdekében, írja a Motorsport.com. Katarba egyedül a Honda tudta elszállítani az alkatrészeket, a többi gyártó ezt nem tudta megtenni, azonban úgy tűnik, hogy mindenki a katari teszt előtt döntést hozott már arról, hogy melyik motorblokkot fogja használni.

„A FIM, az IRTA, az MSMA és a Dorna minden erőfeszítést megtesz annak érdekében, hogy ez egyszerű legyen mind a gyártók számára, mind pedig számunkra, a szabályok érvényesítésében” – olvasható a közleményben. „A MotoGP sosem határozott meg olyan leállási időszakot, mely alatt az összes gyárnak le kell állítania minden fejlesztését határozott időtartamra, az év bármely szakaszában, elsősorban azért, mert nehéz egy ilyen szabályozást felülvizsgálni. A fejlesztés így minden olyan alkatrészen folytatódhat, amely nem szerepel a homologizációs szabályozásban, úgy, mint bármikor máskor a szezon során.”

Fotó: MotoGP Media


Hozzászólások