Formula-E

Sims első sikerét jegyezte a kaotikus második futamon

Harmadik rajtelsőségét végre győzelemre tudta váltani a brit, aki mögött több ütközés és utólagos büntetés is történt a második rijádi futamon.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Már a rajt előtt történt némi dráma a Formula-E második rijádi futamán: a negyedik rajtkockát megszerző Jerome d’Ambrosio nem tudott elindulni a felvezető körre. A címvédőnek pedig már az időmérő után pocsékul alakult a szombati napja, Jean-Eric Vergne-t ugyanis akkumulátorcsere miatt a rajtrács végére sorolták – sőt, még a futamon is le kellett egy tíz másodperces stop&go büntetést töltenie. A pole-ból péntekhez hasonlóan Alexander Sims indulhatott, s a start után is megőrizte a vezetést Sebastien Buemi, Lucas di Grassi, Antonio Felix da Costa, Mitch Evans és Sam Bird előtt.
 
Az élmezőnyből Da Costa mutatta be az első előzést: Di Grassi mellett ment el a portugál. A DS Techeetah új szerzeménye aztán Buemit is támadta, őt azonban megkoccolta hátulról, amelynek a svájci kiforgása és hátraesése lett az eredménye. A támadó mód felvétele aztán még jobban megkavarta a kártyákat: Di Grassi visszakerült Da Costa elé, de csak néhány pillanat erejéig, ugyanis ellenfele visszaelőzte a brazilt. A helyzetet igyekezett kihasználni Bird is, ám Evans nekiment a Virginnek, akit aztán Pascal Wehrlein is meglökött, így a pénteki győztes számára a falban ért véget a viadal.
 
A biztonsági autót a pályára küldték, az újraindításnál pedig azonnal felvette – ki első, ki már második alkalommal – a támadó módot Sims, Di Grassi és az idő közben feljebb lépdelő Maximilian Günther is. Da Costa nem élt ezzel a lehetőséggel, de ő amúgy is kikerült a képből, köszönhetően a Buemi-incidens miatt rá kirótt áthajtásos büntetésnek – igaz, a svájcit ugyancsak szankcionálták, amiért az említett baleset után veszélyesen tért vissza a pályára. Közben nem sokáig körözhetett zavartalanul a mezőny, Robin Frijns csúszott meg és állt a falba ugyanis, így ismét jött a safety car. Az újraindítás elsőre majdnem félresikerült, hiszen még bőven dolgoztak Frijns autójának kiemelésén, amikor megkapták a zöld jelzést a pilóták.
 
A „rendes” újraindítás után Di Grassi megint felvette a támadó módot, így Sims, Günther, Stoffel Vandoorne sorrendben folytatta a körözést az élboly – igaz, a Mercedes belgáját hamar visszaelőzte a brazil. Ezt követően viszont már nem történt változás, Sims harmadik rajtelsőségét végre győzelemre váltotta, Günther második helye révén ráadásul kettős sikert aratott a BMW – a brit pedig összetettben is az élre állt. A dobogót Di Grassi tette teljessé az Audival, majd jött Vandoorne és Edoardo Mortara. André Lotterer ért be hatodikként, de őt utólag megbüntették, így végül Rowland, De Vries, Turvey, Abt és Calado tette teljessé a top 10-et.

FRISSÍTÉS: A leintés után több büntetést is kiosztottak, többek között Günther dobogóját is elvették.
 
A 2. futam végeredménye:

Fotó: Formula-E Media


Hozzászólások