MotoGP

Sepang teszt, 3.nap: Pedrosának ezúttal sem akadt ellenfele

Az előző két naphoz hasonlóan a sepangi teszt zárónapján is Dani Pedrosa futotta a legjobb kört, kis híján 2’00 alatti időeredménnyel. A spanyol mögött yamahával versenyző honfitársa, Jorge Lorenzo lett a második, míg a harmadik helyen Valentino Rossi zárt.
Véget ért tehát a 2013-as szezon első előszezoni tesztje, amelyen egyértelműen Dani Pedrosa bizonyult a legjobbnak, hiszen a gyakorlás mindhárom napján a repsol hondás zárt a tabella élén. A 26-os rajszámmal versenyző pilótával kapcsolatban érdekesség, hogy a legjobb idejét még reggel, a negyedik körében (akárcsak Lorenzo) futotta. (Pedrosa ma összesen 44 kört tett meg.) Keddhez és szerdához képest ma annyi változás történt, hogy Valentino Rossi nem a negyedik, hanem a harmadik lett, azonban azt lehet mondani, hogy ez a lényegi dolgokon nem sokat változtat, mivel az olasz motoros ugyanúgy valamivel négy tized másodperc felett kapott Pedrosától, mint az első, vagy a második napon. (Az viszont koránt sem mellékes, hogy a „Doktor” ma csupán egy tizedre volt csapattársától.)Ha lehet ilyet mondani, akkor talán Marc Marquez volt az utolsó nap legnagyobb vesztese, hiszen a regnáló Moto2-es világbajnok egyrészről begyűjtött egy bukást, másrészről pedig több mint fél másodperces hátrányban a negyedik lett. Persze hozzá kell tenni, hogy ez még így is kiváló teljesítmény az újonc versenyzőtől, akinek a mostani tesztet megelőzően a rossz időjárás miatt nemigen tudta érdemben tesztelni az RC213V-t. Marquez egyébként a nap zárásaként egy tizenkilenc körös versenyszimulációt is ment, amely során mindössze egy alkalommal nem 2’01-es kört ment. Az élmenők közül még Jorge Lorenzo volt az, aki egy a megszokott 5-6 körös etapnál hosszabb futást teljesített, azonban a yamahás – ellentétben Marquezzel – csak egy rövidített versenyszimuláció során (13 kör) tesztelte motorját. Ebben vélhetőleg az is közrejátszott, hogy a nap végén eleredt az eső, így ismét idő előtt voltak kénytelenek befejezni a tesztet. Ami pedig a mezőny további sorrendjét illeti: Crtuchlow az ötödik, Bradl a hatodik, Bautista pedig a hetedik lett, megelőzve az újonc Bradley Smith-t, aki a leghosszabb versenyszimulációt tudhatja magáénak húsz körrel. Talán mondani sem kell, hogy az angol motoros tempója jócskán elmaradt Marquezétől, mivel a Tech3 Yamaha pilótája 2’02,5 és 2’03.8 közötti időket szórt. A gyári ducatisok a maguk „szokásos” két másodperces lemaradásával a kilencedik és tizedik pozícióban zártak, míg Andrea Iannone a tizenharmadik lett a CRT-s Aleix Espargaro mögött. Ben Spies ma egyetlen kört sem tett meg, mivel sérült vállát szerette volna pihentetni a következő tesztig, amelyre február 26. és 28. között kerül sor. Addig is ettől függetlenül lesz miről beszélni a Gyorsasági Motoros Világbajnoksággal kapcsolatban, hiszen február 12. és 14. között Valenciában, míg a február 19-21-i időszakban Jerezben tesztel majd a Moto2 és a Moto3 mezőnye.
 
A sepangi teszt harmadik napjának végeredménye:

1. Dani Pedrosa  ESP  Repsol Honda  (RC213V)  2’00.100  (44 kör)
2. Jorge Lorenzo  ESP  Yamaha Factory  (YZR-M1)  2’00.429  (60 kör)
3. Valentino Rossi  ITA  Yamaha Factory  (YZR-M1)  2’00.542  (60 kör)
4. Marc Marquez  ESP  Repsol Honda  (RC213V)  2’00.636  (54 kör)
5. Cal Crutchlow  GBR  Yamaha Tech3  (YZR-M1)  2’00.734  (53 kör)
6. Stefan Bradl  GER  LCR Honda MotoGP  (RC213V)  2’01.003  (43 kör)
7. Alvaro Bautista  ESP  Honda Gresini  (RC213V)  2’01.502  (48 kör)
8. Bradley Smith  GBR  Yamaha Tech 3  (YZR-M1)  2’02.093  (48 kör)
9. Nicky Hayden  USA  Ducati Team  (GP13)  2’02.184  (60 kör)
10. Andrea Dovizioso  ITA  Ducati Team  (GP13)  2’02.277  (43 kör)
11. Katsayuki Nakasuga  JPN  Yamaha Racing  (YZR-M1)  2’02.616  (21 kör)
12. Aleix Espargaro  ESP  Aspar Team (ART CRT)  2’02.628  (47 kör)
13. Andrea Iannone  ITA  Pramac Racing  (GP13)  2’02.864  (35 kör)
14. Kosuke Akiyoshi  JPN  Honda Racing  (RC213V)  2’03.082  (28 kör)
15. Michael Laverty  GBR  Paul Bird Motorsport  (ART) 2’03.874  (47 kör)
16. Randy De Puniet  FRA  Aspar Team (ART)  2’04.066  (39 kör)
17. Wataru Yoshikawa  JPN  Yamaha Racing  (YZR-M1)  2’04.137  (18 kör)
18. Hector Barbera  ESP  Avintia Racing (FTR-Kawasaki)*  2’04.211  (41 kör)
19. Takumi Takahashi  JPN  Honda Racing  (RC213V)  2’04.288  (46 kör)
20. Danilo Petrucci  ITA  IodaRacing  (Suter-BMW)*  2’04.531  (34 kör)
21. Karel Abraham  CZE  Cardion AB Motoracing (ART CRT)  2’04.766  (65 kör)
22. Hiroshi Aoyama  JPN  Avintia Racing (FTR-Kawasaki)*  2’04.915  (51 kör)
23. Claudio Corti  ITA  Forward Racing (FTR-Kawasaki)*  2’05.107  (41 kör)
24. Lukas Pesek  CZE  IodaRacing  (Suter-BMW)*  2’05.321  (40 kör)
25. Yonny Hernandez  COL  Paul Bird Motorsport  (ART CRT)  2’05.407  (48 kör)
26. Colin Edwards  USA  Forward Racing (FTR-Kawasaki)*  2’05.913  (46 kör) 
27. Bryan Staring  AUS  Honda Gresini  (FTR-Honda)  2’05.970  (41 kör)

*A Magnati Marelli motorvezérlő elektronikáját használó CRT versenyzők


Hozzászólások