MotoGP

Rossit meglepte, hogy az összes yamahás versenyképes

Bár tudja, hogy még fejlődniük kell, de örömtelinek tartja, hogy ő és márkatársai is erősen kezdtek Misanóban. Az újítások is működnek az olasznál, Vinales azonban egyelőre nem használja őket.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Már a két héttel ezelőtti teszten is erősen szerepelt a Yamaha Misanóban, s egyelőre a San Marinó-i Nagydíj pénteki napján is remekeltek: az első nap végén az első ötbe befért mind a négy versenyzőjük. A negyedik helyet elcsípő Valentino Rossit ez némileg váratlanul is érte – minderről a Crash.net hasábjain beszélt a pénteki edzéseket követően:

„Jó kezdésen és pénteken vagyunk túl, mert úgy tűnik, az összes Yamaha nagyon versenyképes, ami kisebb meglepetés! De egyúttal jó érzés is, mert úgy látszik, hogy a különböző motorkonfigurációk, amelyet én, Maverick és a petronasos srácok használunk, mind remekül működnek itt Misanóban. Úgy tűnik, megvan a ritmusunk, és a kigyorsításokon sem vagyunk annyira rosszak. Egy körön jók vagyunk, és a tempónk sem rossz.”

„Ami engem illet, sokat kell még dolgoznunk, hogy javulhassunk, mert az egyensúly még nem a legjobb. Kicsit több tapadásra lenne szükségem a kigyorsításokon, és bár negyedik voltam a gyorskörök során, erősebbnek kell lennem, hogy közelebb kerüljek Vinaleshez és Quartararóhoz. De így is biztató volt ez a péntek, most pedig tovább kell dolgoznunk, hogy a hétvége további részére is kitartson a tempónk.”

Rossi motorján számos, a teszten is kipróbált újítás is megjelent a mai edzéseken, beleértve az új karbon lengővillát, a duplavégű kipufogót és az első keréknél lévő új féktárcsa-védőlemezt. A kilencszeres világbajnok szerint egyik fejlesztés sem váltja meg a világot, de lépésről lépésre haladnak, s eleve jó, hogy a Yamaha végre keményen ráfeküdt az újításokra: „Ez biztató, mert úgy látszik, a Yamaha keményebben dolgozik, és a megfelelő irányba. Szerintem a 2016-os brnói teszt óta bármit is próbáltunk, az újítások nem voltak egyértelműen jobbak az előző verzióknál. Műszaki szempontból nehéz volt ez az időszak, és a hátrányunk meg is nőtt a többi gyártóhoz képest. De a mostani szezon eleje óta valami megváltozott.”

A nap legjobb idejét elérő csapattárs, Maverick Vinales ugyanakkor egyelőre nem veti be élesben az újításokat, ő ugyanis nincs róla meggyőződve, hogy valóban előrelépést jelentenek: „Több kört kell megtennünk, hogy jobban megértsük, miben segít a motoron és miben nem. Mindenesetre a standard motorral is jól érzem magam, és nem akarok ezen az érzésen változtatni. Nyilván ha szükséges, ki fogom próbálni őket: ha azt látjuk, hogy Valentino gyors, konstans, erős a tempója, akkor megnézzük őket, de egyelőre jobban érzem magam a standard géppel” – mondta el a spanyol, akit a Motorsport.com idéz.

Vinales csupán néhány századdal múlta felül az edzéseken már hétvégék óta remeklő Fabio Quartararót. A francia újbóli erős formája aligha meglepő annak fényében, hogy a misanói teszten is ő volt a leggyorsabb, a Petronas Yamaha újonca ugyanakkor elmondta: pénteken koránt sem érezte annyira magabiztosnak magát, mint két hete. „Emlékszem, úgy fékezhettünk az első kanyar előtt, mint az állatok, de most nem volt olyan jó a tapadás” – magyarázta Quartararo.

Fotó: Yamaha Racing


Hozzászólások