MotoGP

Rossi örülne, ha a brnói tesztre megérkezne a 2020-as Yamaha

Az előző években sosem készült el az első változat a nyár végére, a „Doktor” szerint ez is oka lehet a jelenlegi lemaradásuknak. Barcelonában viszont egyelőre jobban megy az olasz, mint a korábbi hétvégéken.
Szeretnél élőben szurkolni kedvenc motorversenyződnek az augusztus eleji brnói futamon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megrendelheted belépődet jegyshopunkon keresztül a MotoGP Cseh Nagydíjára – a jelenlegi áron már csak június végéig!

Az utóbbi két idény a küszködésről szól elsősorban a Yamahánál: a 2017-es idénykezdet óta csak elvétve tudtak harcba szállni a győzelemért a versenyzőik. Úgy tűnik azonban, hogy 2020-ra szeretnének visszatérni az abszolút esélyesek közé a hangvillások, Massimo Meregalli ugyanis nemrég úgy fogalmazott, hogy akár már a Cseh Nagydíjat követő brnói teszten kipróbálhatják az első prototípus változatát a jövő évi versenygépnek. Néhány rivális gyártónál ez eleve bevett gyakorlat, és Valentino Rossi úgy érzi, ez lehet a helyes lépés – igaz, pontos részletekkel nem tudott szolgálni:

„Hogy őszinte legyek, nem tudom pontosan a terveket. De amikor a Yamaha versenyképes volt, mindig a brnói teszten próbáltuk ki a következő évi motort. Valamilyen okból kifolyólag, amit senki sem tud, az előző szezonokban sosem érkezett meg addigra a motor, soha. Talán emiatt akkora a hátrányunk. Remélhetőleg idén előállunk valamivel, de nem tudom” – idézi Rossit a Crash.net.

Az előző pocsék hétvégék után amúgy Barcelonában biztatóbb kezdést produkált a 40 éves versenyző, hiszen az első napot követően a hetedik helyről várhatja a folytatást – annak ellenére, hogy forróság volt, ráadásul a tapadás sem az igazi, márpedig ezek a körülmények rendszerint nem szoktak kedvezni az M1-esnek:

„Tény, hogy jóval kisebb a tapadás. Itt Barcelonában mindig gyenge a tapadás. Tavaly az új aszfalt miatt sokkal gyorsabbak tudtunk lenni, de egy év alatt sokat romlott a tapadás. Mindenesetre szeretem a pályát, a mai nap pedig biztatóan alakult számunkra, mert jól éreztem magam a motorral és jól is tudtam menni. Nem rossz a tempóm, délelőtt és délután is az első tízben tudtam maradni. Bár már nagy volt a forróság, mégsem mentünk rosszul. Meglátjuk. Először is holnap meg kell próbálnunk javulni, rengeteg munka vár még ránk. A legfontosabb, hogy a top 10-ben maradjunk, hogy bejussunk a Q2-be.”

Rossi azt ugyanakkor nem tagadta, hogy a célegyenesben, főleg annak lejtmenetes részén továbbra is óriási hátrányban vannak a végsebességbeli hiányosságuk miatt, s ez különösen a délutáni szembeszélben mutatkozott meg. Ahogy arra a „Doktor” is rámutatott: a vonatkozó listán az ő, valamint Franco Morbidelli és Fabio Quartararo Yamahái zártak az utolsó három helyen. S ezen a Rossi által tesztelt új kipufogó sem sokat segített: „Nem érzek nagy különbséget. Szóval a hétfői teszten alaposabban kipróbáljuk, a hétvégén pedig a standard változatot fogjuk használni.”

Fotó: Yamaha Racing

Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !


Hozzászólások