MotoGP

Rossi: „Nagyon komoly nyomást gyakoroltunk a mérnökökre”

A kilencszeres világbajnoknak a motor egyensúlyával voltak régóta gondjai, így egy teljesen új beállítást próbáltak ki az Andalúz Nagydíjon, amivel azonnal magabiztosnak érezte magát.
Valentino Rossi 17 versenyen keresztül nem tudott dobogóra állni, míg az Andalúz Nagydíjon remek futama volt és a harmadik helyen ért célba. Az olasz az előző szezonban végig szenvedett a motorral, valamint az idei év első hétvégéjén is felejthető teljesítményt nyújtott, míg Maverick Vinales és Fabio Quartararo a győzelemért és dobogós helyekért harcoltak. A „Doktor” legnagyobb problémája a motor egyensúlyával volt, ezért az andalúz hétvégén egy teljesen más beállítást próbáltak ki minden mindegy alapon, amit a Yamaha csapatfőnöke, Lin Jarvis is megerősített:

„Vale nagyon csalódott volt az első verseny után. Aztán változtattunk pár dolgon, amit nagyon szeretett volna kipróbálni. De a japán mérnökök gondolatait nehéz befolyásolni. Sok adat és információ áll rendelkezésre, a többiek pedig gyorsak a Yamahával, tehát miért induljunk el más irányba? De Vale szenvedett a tapadással, és nem érezte magát magabiztosnak az elmúlt másfél évben.” – idézi Jarvis szavait a Crash.Net.

Továbbá a „Doktor” is elmondta, hogy számára a motor egyensúlya volt a legnagyobb probléma: „Az elmúlt években a Yamaha rengeteget szenvedett a gumikopás miatt. Ezért 2018 végén és 2019 elején más egyensúlya lett a motorunknak, hogy jobban bírják a gumik. Ez Mavericknek és Fabiónak jól működött. De nekem nem oldotta meg a gumi-problémákat és nem is tudtam úgy motorozni, ahogy szeretnék, mert nagyon furcsán viselkedett a motor, főleg a kanyarok bejáratán. Amikor Maverick és Fabio is gyorsak a motorral, akkor a Yamaha azt mondja, hogy motorozzak úgy, mint ők. De engem is támogatniuk kell, hiszen a gyári csapatban versenyzek, jövőre pedig a Petronasnál, ezért meg kell bízniuk bennem.”

Rossi kiemelte még új versenymérnökét, David Munozt, aki sokat segített neki abban, hogy újra a dobogóért harcolhasson: „Nagyon komoly nyomást gyakoroltunk a mérnökökre Daviddal és az egész csapattal. Ez nem volt egyszerű, de nem adtuk fel, és a pénteki harmadik körömben már éreztem, hogy sokkal jobb a motor, olyan, ami az én stílusomnak megfelel. Ezért szeretnék még egy kicsivel jobban hatni rájuk a remek eredmény után.”

„Jerez egy olyan pálya, amit kedvelek, de a 2016-os győzelem óta mindig szenvedtem. Ezért egy erős verseny a 60 fokos aszfalton azt jelenti, hogy jó irányba haladunk, és Brnóban is versenyképesek lehetünk.”


Fotó: MotoGP Media


Hozzászólások