MotoGP

Rossi: “Marini és Bastianini már 2021-ben versenyképes lehet”

Valentino Rossi szerint a Moto2-ből érkező féltestvére már ebben az évben versenyképes lehet a királykatgeóriában, akárcsak Luca Marini honfi- és egyben csapattársa, Enea Bastianini.
A királykategória 2021-es mezőnyében mindössze három olyan pilóta lesz, akik az előző évi technikát használják majd: Franco Morbidelli a Petronas Yamahánál, valamint az Avintia Ducati két újonca, Enea Bastianini és Luca Marini. Ez egyébként azt jelenti – tekintettel a fejlesztések befagyasztására – hogy ők gyakorlatiag a 2019-es motorokkal mennek, hiszen a mezőny többi résztvevőjének az aktuális fejlesztésű versenygépet a 2020-as jelenti. (Kivéve persze az Aprilia, akikre nem vonatkoznak a korlátozások.) Ki kell azért emelni, hogy bár a gyártók a motorblokkokhoz nem nyúlhatnak, azért egyéb területeken hajhatjank végre módosításokat a motoron, amivel alighanem próbálkoznak is majd. Érdekesség egyébként, hogy a Moto2-ből érkező három újonc, Enea Bastianini, Luca Marini és Jorge Martin közül utóbbi ötödik lett tavaly a középső kategória pontversenyében (míg Bastianini világbajnok, Marini pedig második) mégis ő azonnal megkapja a Ducati GP20-at a Pramac Racingnél. Persze az igazsághoz hozzátartozik, hogy pozitív COVID teszt miatt Martinnak két futamot ki kellett hagynia az előző évben.  
Marini és Bastianini kapcsán Valentino Rossi beszélt arról, hogy szerinte mindkét honfitársa – köztük féltestvére Marini, aki tulajdonképpen VR46 színekben versenyez majd – rögtön versenyképes lehet a legnagyobb géposztályban. “Marini és Bastianini fantasztikus munkát végeztek a Moto2-ben, hiszen mindketten a bajnoki címért harcoltak az utolsó versenyig. A MotoGP-ben egy kiváló motorjuk lesz, a Ducati, és egy jó csapat. Úgy gondolom tehát, hogy Marini és Bastianini már 2021-ben versenyképes lesz.” – mondta Rossi majd így folytatta: “Tulajdonképpen az összes Moto2-ből érkező pilóta igen versenyképes. Elég hosszú azon motorosok listája, akik a Moto2-ben a bajnoki címért harcolnak, azonban aki feljebb lép, az általában az első pillanattól kezdve gyors MotoGP gépen is. Úgy tűnik, hogy a Moto2 kiváló iskola, ahol számos igen erős versenyző van ebben az új generációban, ahogyan azt Joan Mir esetében is láthattuk.” – nyilatkozta a “Doktor.” Az Avintia Ducati helyét 2022-től már minden bizonnyal Rossi VR46-os alakulata veszi majd át, azt azonban egyelőre nem tudni, hogy milyen motorokkal, hiszen bár a hírek a Suzuki és a VR46 előszerződéséről szóltak, koránt sem biztos, hogy végül ténylegesen megállapodik majd a két fél.

Fotó: MotoGP Media


Hozzászólások