TCR

Rendhagyó formátummal és promóciós szezonnal rajtol az ETCR

Szerda délben Párizsban ismertették az új elektromos túraautós sorozat részleteit, amely a ralikrosszból ismert formátumra hajazó lebonyolítással és a szervezők reményei szerint hat gyártóval indul majd.
Lapigazgatót keresünk! Részletek ide kattintva.

Az ETCR kategóriát már hónapokkal ezelőtt megálmodták Marcello Lottiék, ahogy azt is tudni lehetett, hogy a WTCR-hez hasonlóan az Eurosport Events lesz az elektromos túraautós bajnokság promótere. Ma viszont Párizsban további részleteket ismertettek a sorozatról, amely promóciós szezont fog futni kezdésként 2020-ban, amelynek végén még nem osztanak ki bajnoki címeket, de a későbbiekben egyéni és gyártói értékelés is lesz. Mivel Xavier Gavory, a sorozat első embere bízik benne, hogy hat gyártó részt fog venni a szériában: eddig négyről – konkrétan a Cupráról, a Hyundairól, a Romeo Ferrarisról és a néhány nappal ezelőtti bejelentés értelmében a kínai Lisheng Shanghai Racingről – tudni, hogy elektromos TCR-gépet fejleszt.
 
A bajnokság hivatalosan PureETCR névre fog hallgatni, ezzel is hangsúlyozva, hogy színtisztán a versenyzésről szól majd a sorozat, s a Goodwood Sebesség Fesztiválon debütál egy promóciós eseménnyel. Ezt követően négy demófordulót tartanak majd – ebből kettőt WTCR-hétvége keretein belül a Salzburgringen és Dél-Koreában, valamint a koppenhágai Historic Grand Prix utcai verseny is helyet kapott a naptárban –, míg a jövő januári daytonai 24 óráson újabb promóciós versenyre fog sor kerülni. Az idei demóversenyeken márkánként két autó fog részt venni, de 2021-től ez a szám háromra fog nőni, ahogy az állomások száma is növekszik majd a tervek szerint: jövőre már nyolc, 2022-ben pedig tíz rendes állomásból fog állni az idény.
 
Viszont a naptárnál is érdekesebb lesz a versenyhétvégék lebonyolítása, amely a ralikrosszban megszokott rendszerre fog a leginkább hajazni. A pilótákat csoportokba osztják, és az első körben egymás mellől, egy startkapuból indulva mérik majd össze a tudásukat. A második fordulóba aszerint osztják be a versenyzőket, hogy hányadik helyen végeztek a maguk előfutamában, míg a harmadik kör egy egykörös időmérő lesz, amely meghatározza majd a döntők rajtpozícióit. Aki az A döntőt nyeri és ezzel a legtöbb pontot szerzi, az lesz a „hétvége királya/királynője”. Az alábbi grafikákon is nyomon lehet követni a lebonyolítást, lentebb pedig mutatjuk a naptárt is:

A 2020-as promóciós szezon naptára:
Július 9-12.: Goodwood Sebesség Fesztivál (promó)
Július 24-26.: Salzburgring, Ausztria
Augusztus 1-2.: Koppenhága, Dánia
Október 17-18.: Inje-Speedium, Dél-Korea
??? Guandong, Kína
Január 30-31.: Daytonai 24 órás (promó)

Fotó: PureETCR


Hozzászólások