Superbike

Redding két éve úgy érezte, vége a karrierjének

A 2018-as MotoGP-szezon során már azon gondolkodott, hogy kipróbálja magát az élet más területein, de végül bajnok lett a Brit Superbike-ban, idén pedig a WSBK egyik legjobb motorján bizonyíthat.
Scott Redding 2008 és 2018 között versenyzett a gyorsaságimotoros-világbajnokság paddockjában, ám míg a 125-ösök között futamot nyert, a Moto2-ben pedig egy ízben vb-esélyes is volt, a MotoGP-ben nem találta meg a számítását. 2018 után aztán ki is szorult a mezőnyből, s elmondása szerint nem sok híja volt, hogy teljesen abbahagyja a versenyzést. Végül a Brit Superbike-ban kötött ki, ahol bajnok lett, idén pedig már a Superbike-vb-n bizonyíthat egy gyári Ducati Panigale V4R nyergében. Erről a hullámvasútról beszélt őszintén a WorldSBK.com hasábjain a brit motoros:
 
„2018-ban többé-kevésbé vége volt a karrieremnek, nem akartam többé versenyezni. 25 éves voltam, és úgy éreztem, végeztem ezzel a sporttal. Nem adott már semmit nekem az életben, nem éreztem magam boldognak és sikeresnek. Az volt az elképzelésem, hogy kipróbálok valami mást. Talán kiégésnek lehetne ezt mondani, mert nem láttam a fényt az alagút végén. Nem volt hová mennem már előre, egyszerűen csak szenvedtem, küszködtem, és utáltam az egészet, és ez kikészített.”
 
„Úgy érkeztem meg a Moto2-ből, hogy a vb-címért küzdöttem, s azt sérülés miatt veszítettem el. Az is eléggé fájt, de új kihívást jelentett a MotoGP, ahol világbajnok akartam lenni: ez volt a célom, és hittem benne, hogy elérhetem. De úgy érzem, onnantól kezdve végig rosszkor voltam rossz helyen. Bárhova is mentem, azt nem a megfelelő időben tettem. Az Aprilia volt a kegyelemdöfés. Gyári csapat, és az előző évi motor nem volt annyira rossz… De ott is ugyanaz volt a helyzet. Amikor odamentem, változtattak a motoron vagy valamin, és az hirtelen nem működött. Ez pedig kikészített, hogy tudtam, hogy lehetne jobb, de mégsem érhetem el. Óriási a nyomás a MotoGP-ben, milliók néznek világszerte. Számomra megalázó a 15-17. helyeken célba érni. Néhányan talán azt mondják, hogy azzal is elégedettek, elvégre a MotoGP-ben szerepelhetnek, de én nem ilyen vagyok.”

 
Redding saját bevallása szerint, amikor úgy döntött, mégis megpróbálja folytatni, arra kérte menedzserét, hogy bárhol is legyen az, de kerítsen neki ütőképes technikát – félviccesen hozzátette: az sem érdekelte volna, ha az jetski vagy traktorversenyzés. „Végül a Brit Superbike-ban kötöttem ki, amely új lendületet adott nekem érzelmileg. Újra megvolt bennem a tűz, hogy győzelmekért harcoljak. Nem úgy mentem oda, hogy azt gondoltam, hogy az első ötben kell végeznem. Győznöm kellett. Sokan azt gondolták, annyi volt a pályafutásomnak, nem fogok majd hozzászokni a pályákhoz… De ez volt az első alkalom a karrierem során, amikor valami tényleg a tervek szerint alakult. Nagyszerű érzés volt ez, amely feltüzelt annyira, hogy a Superbike-vb-n is el akarom érni ugyanezt. Most már elég hosszú pályafutást látok magam előtt, s a múltbéli tapasztalatok, még a nehézségek is erősebbé tettek.”
 
A brit versenyző hozzátette: ő nem szórakozásból motorozik, emellett nem is származik vagyonos családban, így nem engedhette/engedheti meg magának, hogy befizesse magát csapatokhoz. Erre pedig majdnem ráment a vb-karrierje: „Ez történt 2009-ben is. A motor vagy 24-szer lerobbant. Gyors voltam, de papíron semmilyen eredményt nem értem el. A csapatok akkoriban 180-200 ezer eurót kértek, nekem pedig 18 ezrem sem volt! Aztán Michael Bartholemy a Marc VDS csapatától a szárnyai alá vett. Megmentette a pályafutásomat, efelől kétség sincs” – vélekedett Redding, aki „nagy szezonnak” nevezte az előtte állót, amely során Alvaro Bautista helyén bizonyíthat majd a tavaly futamokat nyerő Ducatival.

Forrás: WorldSBK.com; Fotó: Ducati Corse


Hozzászólások