MotoGP

Puig: „Nem fogjuk csak Jorge kedvéért átalakítani a motort”

Abban a Repsol Honda csapatvezetője és maga az ötszörös világbajnok is egyetért, hogy az RC213V nem rossz motor, viszont a spanyol szerint időbe telik, mire rá fog érezni a gépre.
Szeretnél élőben szurkolni kedvenc motorversenyződnek az augusztus eleji brnói futamon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megrendelheted belépődet jegyshopunkon keresztül a MotoGP Cseh Nagydíjára!

Miközben Marc Marquez már három versenyt is nyert idén, és vezeti a világbajnoki összetettet is, új csapattársa, Jorge Lorenzo még a top 10-be sem tudott eddig bekerülni egyetlen futamon sem. A mugellói borzalmas szereplést követően a spanyol a Honda japán központjába utazott, hogy felgyorsíthassa a neki kedvező átalakításokat, ám azt már korábban elmondta, hogy Marquez sikerei miatt a HRC eleve vonakodik a nagyobb módosításoktól. Most tulajdonképpen ezt erősítette meg Alberto Puig, a Repsol Honda csapatmenedzsere is, aki szerint mindent megtesznek Lorenzo előrelépéséért, de a motor alapjaihoz nem fognak hozzányúlni:

„Azon dolgozunk, hogy Jorge kényelmesebben érezze magát a motoron. 99 százalékban ez volt az oka a japán utazásának” – idézi Puig szavait a Motorsport.com. „Viszont végső soron ugyanaz történik idén is, mint az előző években: Marc vezet. Jorge eredményei jelentik a meglepetést, de ezt ő sem titkolja vagy keres kifogásokat. A motor alapjai nem rosszak, elvégre szinte minden évben világbajnokságot nyer. Attól még, hogy Jorge nem alkalmazkodott még hozzá, nem jelenti azt, hogy rossz. Azt viszont nem tehetjük meg, hogy megváltoztatjuk a motort csak azért, mert egy versenyző nem tud alkalmazkodni hozzá, főleg, hogy közben Marc nyer.”

Bár Lorenzo szerint néhány elem már most hétvégén, Barcelonában is elérhető lesz azok közül, amelyeken Japánban dolgoztak, továbbra is hosszadalmas folyamatra számít a spanyol: „Mondtam már az előző versenyeken is, hogy ez egy hosszú folyamat lesz, és még mindig elég messze vagyunk tőle, hogy tökéletesen megértsük, hogyan kellene menni a géppel, főleg a kanyarok bejáratán. Ez az egyik probléma, a másik pedig a kényelemérzet a motoron. Ezen is dolgozunk. Olyan ez, mint amikor maratoni futó vagy: lehetsz akármilyen kiváló atléta, ha közben a cipő túl kicsi. Önmagában a cipő lehet versenyképes. Csak most épp számomra nem az. Nem azt mondom, hogy csak a motor mérete vagy ergonómiája ez, én is fejleszthetem a stílusomat és jobban megérhetem a gépet. De az is biztos, ha kényelmesebben fogom érezni magam a motoron, versenyképesebb is leszek. Ezért utaztunk Japánba, hogy felgyorsítsuk ezt a folyamatot.”

Fotó: MotoGP Media

Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !


Hozzászólások