MotoGP

Petrucci: „Dovi azt mondta, pont az ellenkezőjét kell csinálnom”

Ritkán látható összhangban dolgozott együtt a Ducati két gyári motorosa a sepangi teszt csütörtöki napján, amelynek eredménye a rengeteg új információ mellett egy roppant erős versenyszimuláció lett.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

A hosszabb etapokra koncentrált az immár hivatalosan Mission Winnow Ducati Team névre hallgató alakulat párosa, Andrea Dovizioso és Danilo Petrucci a malajziai gyakorlás második napján. Két tízkörös részletben éppen egy verseny hosszát teljesítették, ráadásul mindezt úgy, hogy egymás mögött motoroztak. A ritkán látható közös munka különösen a gyári istálló új igazolása számára volt hasznos, Petrucci ugyanis korábban rendre szenvedett azzal, hogy a futamok végére elkoptatta a hátsó gumiját. Dovizioso mögött haladva és honfitársa tanácsára azonban úgy tűnik, sikerült úrrá lennie a problémán – így beszélt erről a Crash.net hasábjain:

„Nagyon-nagyon sokat tanultam, főleg amikor Dovi mögött haladtam az első részben. Új gumikon kezdtünk, és Dovi nagyon jó abban, hogyan menjen gyorsan úgy, hogy közben kíméli a gumit. Ez nagyon nehéz számomra. Egy vagy két kör erejéig gyors vagyok, aztán viszont elkezdek szenvedni a hátsó gumival, de most nagyon sokat tanultam mögötte. A kanyar közepén rendre túl gyorsan adok gázt, Dovi viszont azt mondja, pont az ellenkezőjét kell csinálnom, várjak és legyek türelmes a gázzal.”
„Az első rész végén alig akartam elhinni, hogy szinte olyanok az abroncsaik, mintha újak lennének. Ilyen még sosem történt velem, és ez volt a célom mára: hogy húsz körön keresztül gyors legyek. Nagyon sokat dolgoztam ezen, és örülök, mert most már értem, hol van a probléma és mi az oka. Nem könnyű, mert amikor 101 százalékon mész, mindig ösztönösen motorozol, főleg egy gyorskör során. De figyelnem kell erre, mert a sebességem megvan, csak a kiegyensúlyozottság hiányzik egy futam során. Szóval fontos volt, hogy megértsem, hogy úgy lehet gyorsan menni és gumit spórolni, ahogy Dovi mutatta.”


Petrucci hozzátette: félt tőle, hogy a szimuláció második felében, amikor neki kellett vezetnie a párost, túl lassú lesz: „Kicsit aggódtam, ezért azt mondtam Dovinak, hogy ha nem vagyok elég gyors, menjen csak. De végül rendkívül gyors voltam, az utolsó két körünkben futottuk meg a legjobbjainkat, ami lenyűgöző, hiszen húszkörös gumin értünk el 2:00,4-es időt. Ez elég jó számomra. Arra nem, hogy megnyerjem a versenyt, talán még a dobogóhoz sem, de tavalyhoz képest egyértelmű előrelépés, hiszen akkor messze voltunk a pódiumtól” – fogalmazott az olasz, hozzátéve, hogy a hátul haladónak olyan szempontból is hasznos volt a csütörtöki munka, hogy azon is dolgozni tudtak, hogyan oldják meg a gumik túlmelegedését a futamon, amikor egy bolyban egy rivális mögött halad a versenyző.
A gyári csapat friss szerzeménye így összegezte Doviziosóval való kapcsolatát és a közös munkát a Motorsport.com szakoldalon: „Amikor a futamokra kerül sor, akkor én viselem a #9-est, ő a #4-est, két ellenfél vagyunk. De az első versenyig mindkettőnk számára roppant hasznos, ha együtt dolgozunk. Korábban sosem dolgoztunk így együtt a csapattársakkal, hogy minden kanyart megnézünk: ’én jobb vagyok a bejáraton, te a kijáraton, szóval koncentráljunk erre’. Nincsenek titkaik, de amikor jön a verseny, akkor ugyanúgy riválisok leszünk, mint bárki más.”

Dovizioso a következőket nyilatkozta a csütörtöki etap végén: „A cél nem az volt, hogy a lehető leggyorsabban teljesítsük ezt a húsz kört, hanem hogy bizonyos részleteken dolgozzunk. Ez a legjobb módja a munkának, főleg ha együtt csináljuk, mert ha egyedül motorozunk, az sosem olyan, mint a futamon. Én javasoltam ezt és Danilo is elfogadta, szóval mindkettőnk számára produktív volt a nap” – mondta a kétszeres vb-ezüstérmes, hozzátéve, hogy nem jelent neki gondot, hogy megossza az információkat Petruccival még akkor sem, ha az esetleg emiatt győzné le őt: „Nem olyan vagyok, aki elrejt valamit annak érdekében, hogy győzzön, ilyen a mentalitásom. Nincs problémám azzal, hogy megosszak olyasmit, ami hasznos lehet a csapattársam számára. Ha egy másik motoros gyorsabb tud lenni úgy, hogy ugyanazokat csinálja, mint én, akkor emelem kalapom.”

És hogy végezetül a konkrét számokról is beszéljünk: a Crash.net szakportál összegezte a kétszer tízkörös etapokat, ez alapján mindkét ducatis főként 2:00,5 és 2:01 közötti köröket futott, átlagban pedig szinte ezredre azonos jött ki Dovizioso és Petrucci szimulációja – ami persze az egymás mögött haladás miatt nem annyira meglepő –, ugyanis előbbi az idézett weboldal számítása szerint 2:00,715-ös, utóbbi 2:00,712-es átlaggal abszolválta a húsz kört, ami tényleg kifejezetten erősnek és biztatónak mondható. Az eredménylistán egyébként Dovizioso a negyedik, Petrucci a kilencedik helyet foglalta el.

Fotó: Ducati Corse


Hozzászólások