MotoGP Sepang Teszt
Superbike Aragon

Oriola Filippit tanítgatja a Camposnál, saját jövője még kérdéses

Pepe Oriola tavalyi marokkói elsőségével minden idők legfiatalabb világbajnoki futamgyőztese lett, ennek ellenére három héttel a 2014-es WTCC-szezon kezdete előtt még nincs helye a mezőnyben. Az ifjú spanyol ugyanakkor hamarosan bejelentheti, hogy hol is folytatja pályafutását, addig pedig a Campos legújabb igazolását, John Filippit látja el tanácsaival.
Balogh Tamás 2014.03.21. 12:08:11
Olvasási idő: 2 perc
Pepe Oriola három éve mutatkozott be a túraautó-világbajnokság mezőnyében, s a legtöbb magyar szurkolóban alighanem Michelisz Norbert 2012-es privát bajnoki ellenfeleként marad meg leginkább, akit a Zengő Motorsport versenyzője végül legyőzött a Yokohama Trophy-ért folytatott csatában. A még mindig csak 19 és fél éves pilóta aztán tavaly megszerezte első futamgyőzelmét, majd SEAT-ról Chevrolet-re váltva további dobogós helyezéseket gyűjtött be.
 
Fiatal kora ellenére tehát jócskán rendelkezik már tapasztalattal, s emiatt kérte fel őt a Campos Racing, hogy lássa el tanácsokkal legfrissebb igazolásukat, a szintén még csak 19 éves John Filippit, aki idén egy TC2-es SEAT volánjánál mutatkozik majd be a WTCC-ben. „Az, hogy a Campos Racing számít a szolgálataimra, és bízik a tehetségemben, hogy egyik pilótájukat edzhetem, büszkeséggel tölt el” – nyilatkozta Oriola a TouringCarTimes-nak. „Ismerem a sorozatot, s fiatal korom ellenére át tudom adni neki a tapasztalataimat a WTCC-ből, hogy segítsek neki jól szerepelni ebben a nagy kihívást jelentő bajnokságban.”
Oriola tanácsadóként már talált munkát a WTCC-ben, de vajon a rajtrácson is viszontláthatjuk-e őt idén?
 
Oriola a segítői munkát az említett szakportál információi szerint ma kezdi meg Filippi oldalán a valenciai kollektív teszt keretében, noha azzal kapcsolatban még nem látott semmi napvilágot, hogy a Campos is jelen lenne TC2-es SEAT Leónjaival a háromnapos gyakorláson, amely a tervek szerint ma ér véget. A futamgyőztes pilótának pedig külön szívfájdalma lehet, hogy ő maga viszont semmiképp nem ülhet autóba a spanyolországi aszfaltcsíkon, hiszen jelenleg nincs élő szerződése a hamarosan kezdődő szezonra.
 
Ráadásul a lehetőségei is egyre fogynak, hiszen TC1-es kocsi már nem elérhető (a bajnokság hivatalos weboldalán közzétett versenyzői lista alapján úgy tűnik, az Onyx Racing januárban váratlanul bejelentett programja csúszni fog), a TC2-esek pedig eddig nem sok pilótát vonzottak (eddig három autó indulása biztos a kategóriában), Oriola ugyanakkor továbbra is pozitívan nyilatkozik a jövőjével kapcsolatban: „Még van egy kis idő a szezon rajtjáig, és biztosra akarok menni, hogy a helyes döntést hozom meg, mert a célom, hogy profi versenyzővé váljak” – fogalmazott a versenyző.
Balogh Tamás
További cikkeink
Hozzászólások
Hétvégi menetrend

VB állása
1
MotoGP
F. Quartararo
Yamaha
278
2
MotoGP
F. Bagnaia
Ducati
252
3
MotoGP
J. Mir
Suzuki
208
4
MotoGP
J. Miller
Ducati
181
5
MotoGP
J. Zarco
Ducati
173
Kövess minket
Podcast