14 csapat, összesen 28 motoros - ennyien vágnak majd neki a 2021-es Moto3 világbajnokságnak. Vegyük szemügyre a pilótakeringőt, hogy ki honnan hová igazolt.
Távozók:
összesen nyolc motoros van az idei mezőnyben, akik jövőre már nem lesznek a Moto3-as világbajnokság tagjai. A bajnokság első öt, valamint a 26.(!) helyezettje jövőre már a Moto2-ben fogja a gázt húzni, míg ketten kikerülnek a világbajnokság körforgásából.
Albert Arenas: az idei világbajnok nem vált csapatot, csak géposztályt. Jövőre ugyanúgy az Aspar Team kötelékében fog versenyezni, már a Moto2 mezőnyében.
Tony Arbolino: a Rivacold Snipers csapat motorosa, a bajnoki második szintén a Moto2 mezőnyét fogja gazdagítani, a Liqui Moly Intact GP csapatában.
Ai Ogura: a bajnoki bronzérmes japán Arenashoz hasonlóan marad csapatánál, a Honda Team Asia-nál jövőre is, ám már a Moto2-ben méreti meg magát.
Raúl Fernández: szintén zenész - Aki Ajo KTM-csapatán belül maradva lép egy géposztállyal feljebb.
Celestino Vietti: ő is marad a SKY Racing VR46 csapatnál, a Moto2-es mezőnyben Luca Marini üresen maradt helyét foglalja majd el.
Barry Baltus: ő kakukktojás, hiszen a fiatal belga srác (aki annyira fiatal, hogy a szezonnyitó Katari Nagydíjat még ki kellett hagynia, mivel még nem töltötte be a 16-ot) úgy lép fel a Moto2-be, hogy idén a Moto3-as világbajnokságon még pontot sem szerzett... kétszer lett tizenhatodik, így a bajnoki tabella 26. helyén zárta a szezont. 2019-ben bajnoki negyedik lett a Moto3 Junior VB-n, de ez aligha magyarázza, hogy miért igazolta le az NTS RW Racing GP a jövő évre.
Van továbbá két motoros, akiket jövőre - jelen állás szerint - nem láthatunk a világbajnokság mezőnyében:
a BOE Skull Rider csapatban versenyző olasz Davide Pizzoli, valamint a Honda Team Asia maláj motorosa, Khairul Idham Pawi szolgálataira a világbajnokság egyetlen csapata sem tart igényt 2021-ben - ami nem különösebben meglepő, mivel nulla ponttal zárták az évet.
Két csapattól is el kell búcsúznunk jövőre: a SKY Racing VR46 befejezi Moto3-as tevékenységét, hogy a királykategóriára koncentráljanak, ugyanis ők veszik át az Esponsorama Ducati helyét. Valamint októberben adta hírül a spanyol sajtó, hogy az Estrella Galícia Monlau csapat kiszáll a világbajnokságról, ám a versenyzést nem hagyják abba: a FIM CEV Repsol bajnokság két sorozatában: a Moto3 Junior VB-n, valamint a Hawkers European Talent Cup-ban továbbra is indulni fognak.
Érkezők:
négy újonc, valamint egy Moto2-ből "visszalépő" versenyző érkezik jövőre a Moto3-as világbajnokságra. Az újoncok mindannyian a FIM CEV Repsol Moto3 Junior Világbajnokságból érkeznek.
Izan Guevara: az ifjú spanyol titán idén szoros csatában megszerezte a Moto3 Junior világbajnoki címet, Jorge Aspar Martinez csapatában. A jövő évi VB-n is az ő kötelékükben marad - ám már nem KTM-el, hanem GasGas-szal fog versenyezni.
Xavi Artigas: a Leopard Junior Team spanyol versenyzője szoros csatában, mindössze hét ponttal maradt el Guevarától az év végi elszámolásban, ám megérdemelten léphet fel a világbajnokságba, a Leopard Racing "felnőtt" csapatával, ahol Jaume Masia motorjára ül majd fel. Artigas korábban már indult szabadkártyával VB-futamon: a 2019-es szezonzárón mutatkozhatott be, ahol zseniális motorozással a dobogó harmadik fokára álhatott fel.
Pedro Acosta: a spanyolok újabb reménysége a Moto3 Junior VB-n a harmadik helyet szerezte meg, ám a Red Bull Rookies Cup-ot nagy fölénnyel megnyerte, így rászolgált Aki Ajo bizalmára, akinél jövőre fogja húzni a gázt .
Lorenzo Fellon: a fiatal francia tehetség jövőre a SIC58 Squadra Corse csapatnál fog menni, Tatsuki Suzuki csapattársaként. Fellon leigazolása sokakat szemöldökráncolásra késztet, ugyanis Paolo Simoncelli nem a Junior VB negyedik helyén végző, és saját csapatában versenyző José Julián Garciát, hanem az Estrella Junior Team kötelékében induló, és a Junior VB 11. helyén végző franciát hozza fel a világbajnokságra.
Andi Farid Izdihar: az indonéz motoros helyet cserél Ai Ogurával, aki helyett fog menni a Honda Team Asia-nál. Tavaly egyetlen pontot sem szerzett a Moto2-ben, ám Hiroshi Aoyama úgy döntött, hogy a legkisebb géposztályban indítja a korábban a Moto3 Junior VB-t és az Ázsiai Supersport600-at is megjárt indonézt.
Távozók:
összesen nyolc motoros van az idei mezőnyben, akik jövőre már nem lesznek a Moto3-as világbajnokság tagjai. A bajnokság első öt, valamint a 26.(!) helyezettje jövőre már a Moto2-ben fogja a gázt húzni, míg ketten kikerülnek a világbajnokság körforgásából.
Albert Arenas: az idei világbajnok nem vált csapatot, csak géposztályt. Jövőre ugyanúgy az Aspar Team kötelékében fog versenyezni, már a Moto2 mezőnyében.
Tony Arbolino: a Rivacold Snipers csapat motorosa, a bajnoki második szintén a Moto2 mezőnyét fogja gazdagítani, a Liqui Moly Intact GP csapatában.
Ai Ogura: a bajnoki bronzérmes japán Arenashoz hasonlóan marad csapatánál, a Honda Team Asia-nál jövőre is, ám már a Moto2-ben méreti meg magát.
Raúl Fernández: szintén zenész - Aki Ajo KTM-csapatán belül maradva lép egy géposztállyal feljebb.
Celestino Vietti: ő is marad a SKY Racing VR46 csapatnál, a Moto2-es mezőnyben Luca Marini üresen maradt helyét foglalja majd el.
Barry Baltus: ő kakukktojás, hiszen a fiatal belga srác (aki annyira fiatal, hogy a szezonnyitó Katari Nagydíjat még ki kellett hagynia, mivel még nem töltötte be a 16-ot) úgy lép fel a Moto2-be, hogy idén a Moto3-as világbajnokságon még pontot sem szerzett... kétszer lett tizenhatodik, így a bajnoki tabella 26. helyén zárta a szezont. 2019-ben bajnoki negyedik lett a Moto3 Junior VB-n, de ez aligha magyarázza, hogy miért igazolta le az NTS RW Racing GP a jövő évre.
Van továbbá két motoros, akiket jövőre - jelen állás szerint - nem láthatunk a világbajnokság mezőnyében:
a BOE Skull Rider csapatban versenyző olasz Davide Pizzoli, valamint a Honda Team Asia maláj motorosa, Khairul Idham Pawi szolgálataira a világbajnokság egyetlen csapata sem tart igényt 2021-ben - ami nem különösebben meglepő, mivel nulla ponttal zárták az évet.
Két csapattól is el kell búcsúznunk jövőre: a SKY Racing VR46 befejezi Moto3-as tevékenységét, hogy a királykategóriára koncentráljanak, ugyanis ők veszik át az Esponsorama Ducati helyét. Valamint októberben adta hírül a spanyol sajtó, hogy az Estrella Galícia Monlau csapat kiszáll a világbajnokságról, ám a versenyzést nem hagyják abba: a FIM CEV Repsol bajnokság két sorozatában: a Moto3 Junior VB-n, valamint a Hawkers European Talent Cup-ban továbbra is indulni fognak.
Érkezők:
négy újonc, valamint egy Moto2-ből "visszalépő" versenyző érkezik jövőre a Moto3-as világbajnokságra. Az újoncok mindannyian a FIM CEV Repsol Moto3 Junior Világbajnokságból érkeznek.
Izan Guevara: az ifjú spanyol titán idén szoros csatában megszerezte a Moto3 Junior világbajnoki címet, Jorge Aspar Martinez csapatában. A jövő évi VB-n is az ő kötelékükben marad - ám már nem KTM-el, hanem GasGas-szal fog versenyezni.
Xavi Artigas: a Leopard Junior Team spanyol versenyzője szoros csatában, mindössze hét ponttal maradt el Guevarától az év végi elszámolásban, ám megérdemelten léphet fel a világbajnokságba, a Leopard Racing "felnőtt" csapatával, ahol Jaume Masia motorjára ül majd fel. Artigas korábban már indult szabadkártyával VB-futamon: a 2019-es szezonzárón mutatkozhatott be, ahol zseniális motorozással a dobogó harmadik fokára álhatott fel.
Pedro Acosta: a spanyolok újabb reménysége a Moto3 Junior VB-n a harmadik helyet szerezte meg, ám a Red Bull Rookies Cup-ot nagy fölénnyel megnyerte, így rászolgált Aki Ajo bizalmára, akinél jövőre fogja húzni a gázt .
Lorenzo Fellon: a fiatal francia tehetség jövőre a SIC58 Squadra Corse csapatnál fog menni, Tatsuki Suzuki csapattársaként. Fellon leigazolása sokakat szemöldökráncolásra késztet, ugyanis Paolo Simoncelli nem a Junior VB negyedik helyén végző, és saját csapatában versenyző José Julián Garciát, hanem az Estrella Junior Team kötelékében induló, és a Junior VB 11. helyén végző franciát hozza fel a világbajnokságra.
Andi Farid Izdihar: az indonéz motoros helyet cserél Ai Ogurával, aki helyett fog menni a Honda Team Asia-nál. Tavaly egyetlen pontot sem szerzett a Moto2-ben, ám Hiroshi Aoyama úgy döntött, hogy a legkisebb géposztályban indítja a korábban a Moto3 Junior VB-t és az Ázsiai Supersport600-at is megjárt indonézt.
Nemcsak versenyző, hanem egy új márka is érkezik a Moto3-ba: a spanyol GasGas, mely főleg triál-és offroad-motorokat gyárt, jövőre megméretteti magát a gyorsasági mezőnyben is. A GasGas-t 2019-ben vásárolta fel a KTM, így az osztrák cég három márkáját is versenyeztetni fogja 2021-ben (hasonlóan ahhoz, ahogy korábban a Piaggio csoport is egyszerre versenyeztette az Apriliát és a Derbit). A márkát az Aspar csapat fogja versenyeztetni - úgy vélték ugyanis, hogy egy spanyol márkához egy sikeres spanyol csapat dukál, mely ráadásul két spanyol versenyzőt fog indítani.
A Moto3 világbajnokság 2021-es mezőnye:
Csapat | Motor | Versenyző #1 | Versenyző #2 |
Aspar GasGas Team | GasGas | Sergio Garcia | Izan Guevara |
BOE SkullRider Mugen | KTM | Stefano Nepa | Riccardo Rossi |
CarXpert Prüstel GP | KTM | Ryusei Yamanaka | Jason Dupasquier |
CIP Green Power | KTM | Kaito Toba | Max Kofler |
Honda Team Asia | Honda | Andi Farid Izdihar | Yuki Kunii |
Kömmerling Gresini | Honda | Jeremy Alcoba | Gabriel Rodrigo |
Leopard Racing | Honda | Xavi Artigas | Dennis Foggia |
Petronas Sprinta | Honda | Darryn Binder | John McPhee |
Reale Avintia | KTM | Carlos Tatay | Niccoló Antonelli |
Red Bull KTM Ajo | KTM | Pedro Acosta | Jaume Masia |
Red Bull KTM Tech3 | KTM | Deniz Öncü | Ayumu Sasaki |
SIC58 Squadra Corse | Honda | Tatsuki Suzuki | Lorenzo Fellon |
Snipers Team | Honda | Filip Salac | Andrea Migno |
Sterilgarda Max Racing | Husqvarna | Alonso Lopez | Romano Fenati |
Fotó: MotoGP Media, GasGas