MotoGP

Miller: „Többen is belém szálltak oldalról mindenféle ok nélkül”

Nem igazán tetszettek az ausztrálnak néhány riválisa megmozdulásai a Malajziai Nagydíjon – ráadásul ez csak tetézte a küszködését, amely miatt dobogó helyett csak a nyolcadik helyen zárt.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Magabiztosan várta a sepangi viadalt Jack Miller, aki a negyedik helyre kvalifikálta magát: úgy érezte, megvan a tempója ahhoz, hogy Phillip Island után ismét dobogóra álljon. Az első körök még rendben is voltak, utána azonban folyamatosan zuhant vissza a mezőnyben. Az ausztrál saját bevallása szerint az első gumival küszködött, emellett több ütközésben is benne volt, így végül csak nyolcadikként futott be. A Pramac Ducati motorosa ugyanakkor nem bánta meg, hogy a lágy első abroncsra szavazott:
 
„Nem, mert Dovi is ugyanilyen gumikkal ment, mégis dobogóra tudott állni” – felelte a vonatkozó kérdésre Miller, akit a Crash.net idéz. „A rajtom jó volt, élre is tudtam állni. Nem kellett annyira keményen húznom a gázt az első körökben, mert olykor megesik, hogy túl gyorsan megnövekedik a nyomás a Michelin-gumikban, így csak próbáltam kontrollálni a tempót, lassan belerázódni a versenybe. A harmadik vagy negyedik körben viszont elkezdtem küszködni a lágy első gumival, főleg a jobb szélén. Körről körre romlott a helyzet, az utolsó néhány körben a 3-as kanyarban például alig tudtam bedönteni a motort, pedig az a kanyar nem is igazán az első, hanem a hátsó gumit veszi igénybe. De nem volt tapadásom, egész kanyarban alulkormányzott volt a motor, a tv-ben is láthattátok, hogy elment az eleje.”
 
„És akkor emellett sokan még belém is szálltak oldalról mindenféle ok nélkül. Csak próbáltam futni a saját tempómat, végig 2:00-s köröket teljesítettem, a bezuhanások annak köszönhetők, hogy valaki megpróbált bevetődni mellém egyik vagy másik kanyarban, főleg a nyújtott jobbosokban. Rengetegen öngyilkos manőverrel támadtak a fehér vonalon, és csak bíztak benne, hogy blokkolni tudnak a kijáraton. Furcsa verseny volt. Célba értünk, pontokat szereztünk, de tényleg úgy éreztem, megvolt a tempónk a dobogóhoz, egyszerűen csak túlságosan szenvedtem az elejétől.”
Miller a legnagyobb ütést az utolsó kanyarban kapta Alex Rinstől, akinek Suzukijáról emiatt le is repült az egyik szárnyelem. Az ausztrál így beszélt a történtekről: „Nem ez az első alkalom, nem is az utolsó. Ilyen a versenyzés, olykor összeérünk, a Suzuki pedig jól kanyarodik, szóval gondolom, hívogató, hogy ilyen manővereket mutassanak be vele. Nekünk viszont nehéz a dolgunk egy Ducatin, főleg egy ilyen nagyon lassú hajtűben, amelyet kvázi szögletesítenünk kell, amivel viszont némi helyet hagyunk az ilyennel próbálkozó srácoknak. Nyilván sietett a megelőzésemmel, gondolom.”
 
„Marc is ugyanezt csinálta ugyanott, de fogalmazzunk úgy, hogy illedelmesebb volt. Rins egyszerűen csak belém szállt oldalról. Én a szokásos ívemen igyekeztem fordulni, mint minden körben. Felkészültem a legtöbb ilyen manőverre, Mirnél is szerintem szerencsém volt, szerintem akkor ütötte ki Zarcót is, mert a 14-es kanyarban hallottam, hogy visszavált egy motor, ezért tudtam, hogy valaki érkezik, mert egész versenyen ezt csinálták. Éppen ezért bele is állítottam a motorba, hogy biztosra menjek, és nem is sokkal kerülte el a kerekem, különben én is a kavicságyban kötöttem volna ki. Szóval csak próbáltam okos versenyt futni, kimaradni a balhékból, és a maximumot nyújtani.”

 
Természetesen Rinst is megkérdezték arról, hogy úgy érzi-e, csinált-e bármi rosszat Miller előzésénél: „Egyértelműen nem. Ha bármi rosszat tettem volna, a felügyelők hosszúkörös büntetést vagy valami ilyesmit róttak volna ki rám. Ilyen a versenyzés: kinyitotta a kaput, én pedig megpróbáltam bemenni. Ez a MotoGP.”
 
Fotó: Pramac Racing


Hozzászólások