MotoGP

Miller nem egyezne bele, hogy egyéves Ducatit kapjon 2020-ban

Továbbra is aktuális évi Desmosedicit kell kapnia, ez a feltétele annak, hogy a következő szezonra is a Pramac Racingnél maradjon az ausztrál – úgy tűnik, a bolognai gyártó vezetői is így gondolják.
Szeretnél élőben szurkolni kedvenc motorversenyződnek az augusztus eleji brnói futamon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megrendelheted belépődet jegyshopunkon keresztül a MotoGP Cseh Nagydíjára – a jelenlegi áron már csak június végéig!

A Pramac Racing néhány éve már rendre egy aktuális évi és egy előző évi Desmosedicit kap a Ducatitól: idén Jack Miller ül a GP19-es, az újonc Francesco Bagnaia pedig a GP18-as változaton. Csakhogy utóbbi szerződése kimondja, hogy jövőre mindenképp GP20-at kell kapnia, ez pedig nehéz helyzetbe hozhatná Millert, aki vélhetően Danilo Petrucci mugellói sikere után nem léphet fel a gyári alakulathoz. Arra a kérdésre, hogy maradna-e akkor is a Pramacnál, ha csak egyéves technikát kapna, elég határozott választ adott az ausztrál a Motorsport.com hasábjain:
 
„Nem, nem egyeznék bele. Úgy érzem, letöltöttem már a tanuló időszakomat, és gyári motoron kell ülnöm, hogy felvegyem a harcot a többiekkel. Ültem szatellit gépeken és régi motorokon, és nagyon nem egyszerű velük a MotoGP-ben, ahol óriásit fejlődnek a gépek évről évre. Ha egyéves technikán ülsz, máris óriási hátrányban vagy. Ha itt maradok, a célom, hogy én legyek az első számú. Úgy vélem, megérdemlem, és ez is a dolgok rendje.”
 
„Persze ez anyagi kérdés is, de szerintem eleget bizonyítottam már. Danilo Le Mans-ban szerezte meg első dobogóját, én Texasban ugyanazzal a motorral. Szóval úgy érzem, bebizonyítottam, hogy megérdemlem a szatellit gyári gépet, s aktuális évi Ducati jár nekem. Én így érzem, és szerintem a Ducati főnökei is így érzik. Nem idióták, tudják, mit kell tenniük, és már beszéltünk is erről. Úgy gondolom, egy álláspontot képviselünk, már csak idő kérdése. Ha maradok a Pramacnál, végig egyéves szerződést emlegettem, mert ez nagyobb motivációt ad és keményebben kell dolgoznom. Jobb lehetőséget is nyújtana a következő évre, mert szinkronba szeretnék kerülni a többiek szerződésével.”

 
Úgy tűnik, osztja Miller véleményét a Ducati vezetése is: Paolo Ciabatti sportigazgató Barcelonában úgy nyilatkozott, hogy az egyszeres MotoGP-futamgyőztes valóban megérdemli a gyáriakéval megegyező motort, s azon dolgoznak, hogy két GP20-ast adhassanak a Pramacnak. Ciabatti egyébként azt is elárulta a Motorsport.com szaklapnak, hogy „néhány napon belül” szerződéshosszabbítást ajánlanak Petruccinak, azaz megtartanák a jelenlegi felállást a gyári alakulatnál és az elsődleges szatellit gárdájuknál is – sőt, még azt is hozzátette a szakember, hogy Alvaro Bautistát is szeretnék továbbra is a színeikben tudni a Superbike-világbajnokságon.
 
Fotó: Pramac Racing
 
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !


Hozzászólások