WTCR

Michelisz: „Zandvoortban újra nehéz dolgunk lesz”

A Slovakia Ringen nagyon jól szerepelt a magyar versenyző, de mivel a Hyundaiok ismét kénytelen lesznek maximumsúlyon menni, így egy nehéz hétvége vár a BRC Racing versenyzőjére.
Két időmérős második hely, valamint két dobogós pozíció volt a szlovákiai hétvége során a mérlege Michelisz Norbertnek, akinek azt a versenyhétvégét egy 30 kilogrammal könnyebb versenyautóval kellett teljesítenie. A WTCR hétvégén folytatódik Zandvoortban, és az első futamok után ismét nehezebb hétvégéje lesz a magyar pilótának, hiszen a Hyundaiok ezúttal kénytelenek lesznek a maximumsúllyal menni.

„Az első versenyen ugyan második voltam a rajtrácson, de az időjárási körülmények miatt elég nagy hátrányból indultam. Szemerkélt az eső, de nem volt a teljes aszfalt vizes, és pont az én oldalamon volt nedvesebb a nyomvonal. Emiatt hiába értem fel a rajt után a szárazabb részről kicsit rosszul induló Catsburg mellé, nem tudtam jól gyorsulni tovább, és a kiválóan rajtoló Alfa Romeóval Ma Csing-hua állt az élre. Ezután az első négy-öt kanyar a pofozkodásról szólt, ráadásul úgy, hogy az eső újra rákezdett, és borzasztóan nehéz volt megsaccolni a féktávokat. Frédéric Vervisch is úgy előzött meg, hogy meglöktek hátulról, ami miatt megcsúsztam az autóval és lendületet vesztettem. Ezután igyekeztem visszaelőzni legalább Mát a második helyért, de az egyenesekben annyival gyorsabb volt az Alfa, hogy a második szektor kanyargós részében csak vissza tudtam zárkózni rá, megelőzni már nem maradt lehetőségem. Mivel azonban a rajtnál benne volt az is, hogy jobban visszaesek, a végén örültem annak, hogy sikerült felállnom a dobogóra”- értékelte Norbi az első versenyt.

A harmadik futamról pedig a következőket írta a BRC Racing versenyzője: „A fordított rajtrácsos futamon a kilencedik helyről rajtolva konzervatív taktikát választottam, az volt a legfőbb célom, hogy ne kössek ki a sóderágyban. Kettőt így is előzni tudtam, és a végén még Rob Huffra is felértem. Akkor már eléggé elhasználtam gumijaimat, de ha lett volna még egy-két kör, szerintem meg tudtam volna előzni őt is, mert a Volkswagen nem volt olyan gyors az egyenesekben, mint az Alfa. Mindenesetre a hatodik helyet előre aláírtam volna, és utólag sem voltam elégedetlen vele. A harmadik verseny már száraz pályán kezdődött, ám ugyanaz történt a rajtnál, mint a Hungaroringen: jó volt a reakcióidőm, de indulás után kipörögtek a kerekeim. Mégis azt mondom, hogy ez nem számított, mert Ma újra olyan jól indult az Alfával, hogy valószínűleg egy tökéletes rajttal sem tudtam volna magam mögött tartani. Nagyon nehéz dolgom volt elöl két Alfa között, mert amikor felértem Mára és elkezdtem harcolni vele, rögtön a nyakamban lihegett Kevin Ceccon, így hátra kellett figyelnem, mire a kínai meglépett. Aztán ugyanezt többször eljátszottuk futam közben, sokszor éreztem, hogy csak egy hajszálon múlik Ma megelőzése, de ugyanúgy a második helyem megtartása is. Nagyon rutinosan összedolgozott a két alfás, és bár végig a futamgyőzelem lebegett a szemem előtt, úgy érzem, a második hely volt a maximum ebben a futamban.”

Annak ellenére, hogy a súlyok miatt előfordulhat, hogy megint egy nehéz hétvége vár a magyar versenyzőre, ő láthatóan bizakodó: „Most kifejezetten örülök neki, hogy nincs szünet, és ezen a hétvégén máris következik az újabb versenyhétvége Hollandiában, mert a szlovákiai lendületet remélhetőleg át tudom menteni. Ettől függetlenül újra nagyon nehéz feladatra számítok, mert a kalkulációk alapján várhatóan megint a Hyundai lesz a legnehezebb autó a pályán. Tavaly Zandvoortban volt az a hétvégénk, amikor a BoP miatt esélytelenek voltunk a pontszerzésre, és bár most ennyire remélhetőleg nem kerülünk hátra, de reálisan nézve megint a top 10-be való bejutás és a fordított rajtrácson való jó szereplés lehet a célunk, hasonlóan a szezon első két versenyhétvégéjéhez. Ha az erőviszonyok alapján próbálom megsaccolni a helyünket, akkor a Hyundai valahol a 8–16. helyek közé érhet oda, ebből kellene kihoznom a legtöbbet. Igyekszem kiélvezni a hétvégét, mert Zandvoort egy olyan régi vágású, döntött kanyarokkal teli pálya, amelyen élmény a vezetés, ráadásul a hangulatomnak és az önbizalmamnak kifejezetten jót tett, hogy a Hungaroringen és Szlovákiában is én voltam a legjobb pontgyűjtő a Hyundaion belül. Ezt a sorozatot szeretném folytatni Hollandiában is!”

Forrás: Michelisz Norbert versenyzői blogja; Fotó: WTCR Media


Hozzászólások