WTCR

Michelisz legalább egy dobogót és sok pontot szerezne Ningbóban

Ugyan nem kifejezetten szereti a kínai pályát, de a Hyundai tavalyi remeklése okán mégis optimistán várja a hétvégét a BRC Racing magyar pilótája. Honfitársa, a hondás Tassi Attila számára ismeretlen még a helyszín, de nyugodtan tekint előre a futamokra.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Bő két hónapos szünet után folytatódik a WTCR 2019-es idénye, méghozzá a ningbói versenypályán. A világkupa összetettjében 24 pontos hátránnyal második helyen álló Michelisz Norbert, aki a nyáron többször is tesztelt a Hungaroringen, emellett családjával Rómában vakációzott, s többször is feltűnt az M4 Sport Formula-1-es közvetítéseinek szakkommentátoraként, nem kifejezetten kedveli a kínai helyszínt, de úgy érzi, a Hyundainak fekszik a vonalvezetés. A várható esélyekről és a célokról legfrissebb blogbejegyzésében írt a magyar pilóta:

„Ningbóról egyelőre nincsenek szép emlékeim, mert 2017-ben utólag kizártak minket innen, ami nagyban hozzájárult a világbajnoki cím elvesztéséhez, tavaly pedig egyszerűen nem találtam a ritmust a futamokon. Maga a pálya sem tartozik a kedvenceim közé, mert a szezon leglassabb átlagsebességű köréről van szó Marokkó mellett, én pedig jobban szeretem a tempósabb, gyors és közepesen gyors kanyarokkal színesített pályákat, amelyek nagyobb kihívást, egyben több veszélyt rejtenek. Ningbo a sok lassú kanyarjával nem ilyen, a célegyenesben 200 km/h körüli a csúcssebességünk, és van két olyan kanyar is, amiben egyes fokozatig vissza kell váltani 45-50 km/h-ra lassulva.”

„Mindettől függetlenül erős hétvégére számítok, mert tavaly mindhárom itteni futamot Hyundai-versenyző nyerte meg, kettőt Thed Björk, egyet Yvan Muller. Ugyan nekünk a BRC-ben akkor nem jött ki ennyire a lépés, de a 2018-as eredmények azt mutatják, hogy az autónak fekszik a pálya, ráadásul a pluszsúlyok szempontjából is kedvezőbb helyzetben vagyunk, mint legutóbb Portugáliában voltunk. Ami a riválisokat illeti, a Honda is erős lehet itt, és különösen az éllovas Esteban Guerrieri, aki tavaly rendkívül gyors köröket futott Ningbóban, és kétszer is felállt a dobogóra. Mellette a Link & Córa is kíváncsi leszek, amelytől azt várom, hogy a szezon hátralevő részében fejlődni fog, és még inkább megmutatja majd az erejét. Nem lesz tehát könnyű dolgunk, de alapvetően pozitív érzésekkel érkeztem meg Ningbóba, ahonnan látatlanban azt mondom, hogy legalább egy dobogós helyezéssel és sok ponttal szeretnék hazatérni.”


A Túraautó-világkupa másik magyarja, a KCMG Hondát képviselő Tassi Attila számára ismeretlen lesz a helyszín, de így is nyugodtan érkezik meg a nyári szünet utáni első hétvégére – minderről a Honda közleményében beszélt: „Fantasztikus volt az első pole-pozíciómmal zárni a szezon európai szakaszát, amelyet ráadásul úgy értem el, hogy először mentem Vila Realban. Az ázsiai szakaszt ugyancsak egy olyan pályán kezdjük, ahol még nem versenyeztem, de így is eléggé nyugodtan utazom oda. Volt időm kikapcsolódni, és készen állok rá, hogy támadjak az utolsó fordulókon, hogy erősen fejezhessük be az idényt. Elég jó előzési lehetőségek vannak Ningbóban, de láthattuk, hogy meglehetősen agresszíven lehet itt versenyezni, ezt is figyelembe kell vennünk. Természetesen szeretnénk a legjobban teljesíteni a csapat és a Honda számára” – mondta el Tassi.

Fotó: WTCR Media


Hozzászólások