MotoGP

Marquez: „Tökéletes első kör, de ma Vinales volt a leggyorsabb”

A 11. helyről indulva pillanatok alatt felzárkózott a dobogós pozíciókba a világbajnok, akinek továbbra is a második hely a legrosszabb eredménye 2019-ben. A spanyol arról is beszélt, hogy a csapata döntött a puha hátsó gumi mellett, nem ő.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Szombati időmérős bukásának köszönhetően csak a 11. helyről vághatott neki a Malajziai Nagydíjnak Marc Marquez, de már az első kör végén a harmadik helyen haladt. Jack Milleren is néhány kör alatt áthámozta magát, viszont addigra az éllovas Maverick Vinales túl messzire került tőle, így a hondásnak ezúttal be kellett érnie a második hellyel. Viszont még ezzel is megdöntötte az egy idényen belüli pontrekordot – 395-nél jár Jorge Lorenzo 2010-es 383 egységnyi termésével szemben –, ahogy a tizenhét dobogós helyezés is új csúcs. Marquez a leintés után a hihetetlenül jó kezdésről és arról beszélt, hogy ma Vinalest utolérhetetlen volt számukra:

„Az első kör hihetetlen volt, de nemcsak nekem, hanem Dovinak is: elképesztő rajtot vett, és úgy jött el a rajtrács bal szélén, mint egy rakéta. Ez egyike volt a legjobb köreimnek a pályafutásom során. A 2015-ös mugellói első kör is remek volt, tegnap vissza is néztem, mit csináltam akkor, és úgy voltam vele, hogy megpróbálom lemásolni. Tökéletes is volt az első kör. Az első kanyarból szép manővert mutattam be, utána pedig csak húztam a gázt.”

„Vinalest akartam elkapni, mert tudtam, hogy neki a legjobb a tempója, s ha utol tudom érni, akkor vele maradhatok, mint Phillip Islanden. Két kör alatt azonban rengeteg időt veszítettem Jackkel, addigra egy másodperces előnyt épített ki. Próbálkoztam, de gyorsabb volt, úgy pedig képtelenség csökkenteni a különbséget. Ma ő volt a leggyorsabb a pályán.”
„Úgy voltam vele, hogy a legnehezebb részét már megcsináltam a rajttal, csak próbáljunk meg célba érni. Húztam azért a gázt, és a verseny bizonyos szakaszaiban közelítettem is hozzá, de aztán a 7-8-as kanyarban nagyot hibáztam, a pályáról is lesodródtam. Ezt leszámítva elégedett vagyok, hiszen még mindig igaz, hogy a második helyezés a legrosszabb eredményünk idén, most ráadásul a 11. helyről indultunk és itt küszködni is szoktunk, mégis elértük.”


Miller agresszív ellentámadásaira részletesen is kitért Marquez, akit a Motorsport.com és a Crash.net idéz: „Jack mindig ugyanazt csinálja: hihetetlen motoros, húzza a gázt rendesen, de három kör alatt tönkrevágja az abroncsait, elképesztően későn fékez és úgy ad gázt, mint egy őrült. Persze én is képes lettem volna hasonlóra, de úgy éreztem, vagy bukni fogok, vagy tönkrevágom a gumikat, ezért inkább türelmes maradtam.”

A nyolcszoros világbajnok az élmezőny nagy részével ellentétben nem a közepes, hanem a puha hátsó gumit rakta fel – mint kiderült, elsősorban a Repsol Honda technikai vezetője, Takeo Yokoyama unszolására, mivel a csapatok vb-címét még nem biztosították be (a sepangi futam után két pont a hátrányuk a Ducatival szemben): „Én a közepes hátsót választottam volna, de a csapatban mindenki a lágy mellett volt. Egymás ellen harcoltunk ebben a kérdéskörben, de úgy voltam vele, hogy az egyéni és a gyártói vb-cím már megvan, a csapaté még nincs, így a döntés az övék. Mondtam is Takeónak, hogy ha rosszul sül el, ez az ő hibája lesz! Végső soron pedig ez volt a helyes döntés, hiszen elértük a célunkat a második helyezéssel.”

Marqueznek idén már sokadik alkalommal ismét kifogyott az üzemanyaga a levezető körben, ám ezúttal ez nem okozott problémát magán a futamon: „Ez most nem jelentett gondot, itt úgy tudtam motorozni, ahogy szerettem volna. A probléma az volt, hogy az utolsó négy körben túlságosan kipörgött a kerekem az egyenesben, ezzel pedig több üzemanyagot használunk el, s ez főleg igaz volt az utolsó körre. Még ötödik fokozatban is kipörögtem az egyenesekben, de ez a gond most nem a motorozásomból adódott” – magyarázta a 26 éves motoros. Szombati balesetének következményei kapcsán elmondta: reggel még komoly fájdalmai voltak az ágyból kikelve, viszont mire öccse, Alex Marquez Moto2-es vb-címét kellett ünnepelni, már sokkal jobb állapotba került, a futamon pedig teljesen el tudott vonatkoztatni a sérüléstől, s igazából a karja bedurranását leszámítva mással nem is akadt gondja.

Fotó: Repsol Media


Hozzászólások