MotoGP

Marquez: „Jobban aggódom a technikai dolgok, mint a fizikai állapotom miatt”

Szenvedős háromnapos sepangi teszten van túl a MotoGP regnáló világbajnoka, de a vállműtétjéből adódó erőnléti problémák helyett inkább a motorral kapcsolatos aggályok foglalkoztatják.

Már előre tudni lehetett, hogy nem lesz tökéletes állapotban Malajziában Marc Marquez, de az előre eltervezett visszafogott körmennyiséget így is teljesíteni tudta mindhárom nap – igaz, szombaton és vasárnap is egy-egy esés vetett véget számára a munkának. Az összesített eredménylistán a 13. legjobb időt motorozó repsolos főként erőnléti problémákkal küzdött – minderről a Crash.net hasábjain beszélt a spanyol:

„Több erőre van szükségem. Nagyon elégedett vagyok azzal, ahogy a fizikai állapotom javult ebben a három napban. De tény, hogy például amikor szombaton délben megálltam, és délután folytatni próbáltam a munkát, túlságosan fáradt voltam. Nehéz munkára bírni az izmokat. Vasárnap volt egy bukásom a 15-ös kanyarban, és az inkább a fizikai állapotomnak volt betudható. Ha ez nem elég jó, a koncentrációt is elveszíted. Egy ilyen esést általában megmentenék, a motor eleje ment el. Elvégeztünk egy tesztet az izmokon, mielőtt idejöttünk, és főleg a deltaizom olyan 60 százalékos, míg a többi közelebb van a maximumhoz. És ez kihatással volt rám, hiszen fizikailag ez az egyik legkeményebb pálya, és küszködtem a három nap során. De szenvednem kellett most, hogy készen álljak Katarra.”

Marquezt ugyanakkor nem a fizikai nehézségei foglalkoztatják a sepangi teszt után: „Sokkal jobban aggódom a műszaki oldal miatt. Nem egyértelműen jobbak, amiket kipróbáltunk: vannak, amik kicsit jobbak voltak, de tovább kell nyomnunk. Persze technikai részről minden az ellenfelektől függ: ha sokat lépnek előre, tovább kell dolgoznunk. És úgy tűnik, a Suzuki és a Yamaha sokat fejlődött. Ha megnézzük a vasárnapi tempókat, mindenki 1:59-ben motorozott. De Rins remek munkát végzett, ahogy Vinales is a versenytempó terén. Ők ketten a leggyorsabbak. Nem érzem azt, hogy túl messze lennék tíz körön, de még nem állok készen húsz körre.”

Cal Crutchlow még a második nap után fogalmazott úgy, hogy továbbra sem érzi jónak a motor elejével kapcsolatos érzéseit és emiatt az RC213V kanyarodását, és a brittel tulajdonképpen egyetértett a tavaly ezzel azért elég jól elboldoguló nyolcszoros vb-győztes: „Alapvetően ugyanolyannak érzem a motor elejét, mint tavaly, ezen a téren igyekszünk dolgozni. Próbáljuk kielemezni a problémát, és rájönni, hogy a váz vagy a motorblokk az okozója. Továbbra is hiszem, amit tavaly mondtam, hogy a motorblokk részéről hiányzik még ott valami. A fő visszajelzéseink hasonlók Callal és Alexszel, és ugyanazok, mint 2019-ben. De még mindig nem javultunk eleget a kanyarok bejáratán és a kanyarok kijáratán történő kigyorsításokon. Motorblokkot illetően nem sok mindenen módosíthatunk már az első verseny előtt, de ha a váz terén sikerülne javítanunk a tapadáson a kanyarok kijáratán, az lenne a legfontosabb.”

Fotó: Repsol Media


Hozzászólások