MotoGP

Marquez: „Jobban aggódom a technikai dolgok, mint a fizikai állapotom miatt”

Szenvedős háromnapos sepangi teszten van túl a MotoGP regnáló világbajnoka, de a vállműtétjéből adódó erőnléti problémák helyett inkább a motorral kapcsolatos aggályok foglalkoztatják.
Szerkesztőt keres a P1race.hu! Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazad rád, akkor ne habozz, hanem jelentkezz! Részletek ide kattintva.

Már előre tudni lehetett, hogy nem lesz tökéletes állapotban Malajziában Marc Marquez, de az előre eltervezett visszafogott körmennyiséget így is teljesíteni tudta mindhárom nap – igaz, szombaton és vasárnap is egy-egy esés vetett véget számára a munkának. Az összesített eredménylistán a 13. legjobb időt motorozó repsolos főként erőnléti problémákkal küzdött – minderről a Crash.net hasábjain beszélt a spanyol:

„Több erőre van szükségem. Nagyon elégedett vagyok azzal, ahogy a fizikai állapotom javult ebben a három napban. De tény, hogy például amikor szombaton délben megálltam, és délután folytatni próbáltam a munkát, túlságosan fáradt voltam. Nehéz munkára bírni az izmokat. Vasárnap volt egy bukásom a 15-ös kanyarban, és az inkább a fizikai állapotomnak volt betudható. Ha ez nem elég jó, a koncentrációt is elveszíted. Egy ilyen esést általában megmentenék, a motor eleje ment el. Elvégeztünk egy tesztet az izmokon, mielőtt idejöttünk, és főleg a deltaizom olyan 60 százalékos, míg a többi közelebb van a maximumhoz. És ez kihatással volt rám, hiszen fizikailag ez az egyik legkeményebb pálya, és küszködtem a három nap során. De szenvednem kellett most, hogy készen álljak Katarra.”

Marquezt ugyanakkor nem a fizikai nehézségei foglalkoztatják a sepangi teszt után: „Sokkal jobban aggódom a műszaki oldal miatt. Nem egyértelműen jobbak, amiket kipróbáltunk: vannak, amik kicsit jobbak voltak, de tovább kell nyomnunk. Persze technikai részről minden az ellenfelektől függ: ha sokat lépnek előre, tovább kell dolgoznunk. És úgy tűnik, a Suzuki és a Yamaha sokat fejlődött. Ha megnézzük a vasárnapi tempókat, mindenki 1:59-ben motorozott. De Rins remek munkát végzett, ahogy Vinales is a versenytempó terén. Ők ketten a leggyorsabbak. Nem érzem azt, hogy túl messze lennék tíz körön, de még nem állok készen húsz körre.”

Cal Crutchlow még a második nap után fogalmazott úgy, hogy továbbra sem érzi jónak a motor elejével kapcsolatos érzéseit és emiatt az RC213V kanyarodását, és a brittel tulajdonképpen egyetértett a tavaly ezzel azért elég jól elboldoguló nyolcszoros vb-győztes: „Alapvetően ugyanolyannak érzem a motor elejét, mint tavaly, ezen a téren igyekszünk dolgozni. Próbáljuk kielemezni a problémát, és rájönni, hogy a váz vagy a motorblokk az okozója. Továbbra is hiszem, amit tavaly mondtam, hogy a motorblokk részéről hiányzik még ott valami. A fő visszajelzéseink hasonlók Callal és Alexszel, és ugyanazok, mint 2019-ben. De még mindig nem javultunk eleget a kanyarok bejáratán és a kanyarok kijáratán történő kigyorsításokon. Motorblokkot illetően nem sok mindenen módosíthatunk már az első verseny előtt, de ha a váz terén sikerülne javítanunk a tapadáson a kanyarok kijáratán, az lenne a legfontosabb.”

Fotó: Repsol Media


Hozzászólások