MotoGP Sepang Teszt
Superbike Aragon

Magyar Nagydíj: Hamilton hatodszor lett a Hungaroring királya

A címvédő és négyszeres világbajnok Lewis Hamilton, a Mercedes brit pilótája nyerte a 33. Formula-1-es Magyar Nagydíjat, ezzel 24 pontra növelte az előnyét a pontversenyben a Mogyoródon másodikként záró, szintén négyszeres vb-győztes Sebastian Vettellel (Ferrari) szemben.
B. Molnár László 2018.07.29. 19:23:24
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

Vélhetően a lehető legjobb forgatókönyv alapján vághattak neki a pilóták a 33. F1 Magyar Nagydíjnak, ugyanis a szombati, záporos időmérőt követően vasárnap verőfényes napsütésben és 33 fokos hőségben sorakoztak fel a versenyautók a rajtrácson. A nézőtér dugig telt, abszolút nincs kizárva, hogy ezúttal megdőlt a 2013-as nézőcsúcs, ám a végleges adatokra még várnunk kell. A start előtt egyperces gyászszünettel emlékeztek meg Sergio Marchionnéról, a Ferrari szerdán elhunyt elnökéről, akinek emlékére mindenképpen szerette volna a csapat megnyerni a futamot. Éppen ezért különböző stratégiával indult harcba Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen: előbbi lágy, míg utóbbi ultralágy abroncsokon várta a piros lámpák kialvását, míg a nagy ellenfél mindkét versenyzője, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is az ultralágy gumikban bízott az első etapban.
Nos, a rajt a Mercedes szempontjából sikerült a legjobban, hiszen Hamilton, Bottas sorrendben vették az első kanyarokat, míg Vettel megelőzte finn csapattársát. Azt látni lehetett, hogy amennyiben nem jön közbe semmi, akkor az erősebb motorral rendelkező Ferrarik komoly veszélyt jelenthettek volna a Mercedesekre. Ám az olasz csapat szerelői mind Vettel, mind Räikkönen kerékcseréjét is elrontották – a német két-három, míg a finn majdnem tíz másodpercet veszített –, így a futam utolsó harmadában hiába volt Vettel autóján ultralágy Pirelli, egyszerűen képtelen volt megelőzni Bottast, ezért teljesen veszélytelen volt Hamilton győzelmére. A 33 éves brit rekordot jelentő, hatodik alkalommal győzött Mogyoródon, az idei szezonban ötödször, pályafutása során 67. alkalommal állhatott a dobogó felső fokára.
„Csodálatos napunk van ma, hiszen úgy érkeztünk meg Magyarországra, hogy tisztában voltunk azzal, hogy a Ferrari az esélyesebb. Ám csoda történt, és annyi pontot tudtunk szerezni, hogy az abszolút meglepett nemcsak engem, hanem a csapatból mindenkit. Megérdemeltük ezt a sikert, amiért rendesen leizzadtam ebben a hőségben. Jó pihenést kívánok mindenkinek, aztán pedig ugyanilyen keményen meg fogjuk nyomni a szezon második felét is” – nyilatkozta a futamot követően Hamilton, aki azt hozzátette, a következő hetekben aktívan pihen majd, edzésekkel készül az évad folytatására.
A Ferrari négyszeres világbajnoka az elveszített időmérőt követően kihozta a maximumot a futamból, ugyanis brit vetélytársa nem tette meg azt a szívességet neki – sem pedig a szerelők –, hogy hibázzon, míg végül szerencsésen megúszta a Bottas elleni ütközést. „Zűrös futam volt, a kerékcserénél is voltak gondjaink. Egy biztos, tartani tudtam volna Lewis tempóját, de egyszer sem tudtam közvetlenül mögé kerülni. Az elrontott kerékcserét követően csak Valtteri mögé tudtam visszatérni a pályára, akit nem tudtam sokáig megelőzni. Az utolsó tíz körben újabb támadást kezdtem, ami sikerült is, de nem kell különösebb feneket keríteni kettőnk ütközésének. Összeértünk, mivel már előtte voltam, és védtem a belső ívet, és ő eltalált. Örülök, hogy az autónak nem lett nagyobb baja, és be tudtam jönni másodiknak” – jelentette ki a német pilóta.
A harmadik helyen Vettel csapattársa, a finn Kimi Räikkönen végzett annak ellenére, hogy az élmezőnyben ő volt az egyetlen, aki kétszer is kereket cserélt. „Kihoztuk a mai napból a legtöbbet, a rajtom nem volt tökéletes, ezen még fejlesztenünk kell. Amikor láttam, hogy esélyem sincs a pályán megelőzni Bottast, megpróbáltunk még egy kerékcserével elé kerülni, ami aztán sikerült is. Az eredmény nem rossz, de a csapat szempontjából messze van az ideálistól, annak ellenére, hogy kifejezetten jó volt a tempónk” – mondta Räikkönen, akit ezúttal felesége és kisfia, Robin is elkísért.
Mindenesetre Bottas a Vettellel való ütközés után Daniel Ricciardóval is karambolozott az első kanyarban, így végül az ötödik helyen zárt. Ám nem ez, hanem csapatfőnöke tette igazán keserűvé a hétvégéjét. „Szomorú vagyok Valtteri miatt. Megérdemelte volna a második helyet, annyira szenzációs szárnysegéd volt” – közölte Toto Wolff, azaz a Mercedes csapatfőnöke egyértelművé tette, a csapat finn pilótája hiába álmodik egyenlő bánásmódról. Bottas utolsó körei ráadásul nem úgy sikerültek, mint azt, ahogy elképzelte vagy szerette volna, így a vb-pontverseny harmadik helyéért való különversenyben nőtt a hátránya honfitársával, Räikkönennel szemben. Több mint meglepő módon a futamot követően Bottas mindkét esetben ártatlannak vallotta magát, egyszerű versenybalesetnek minősítve azokat.

Nem egészen így látta az FIA, amely 10 másodperces időbüntetést és 2 büntetőpontot adott a Mercedes versenyzőjének a Ricciardo-féle incidensért. Mondhatnánk, ez olyan, mint a halottnak a csók, ugyanis a finn így is meg tudta tartani az 5. helyét Gaslyval (Toro Rosso) szemben, ám a francia a hatodik helyével is nagyon elégedett volt, hiszen így is a futam egyik legkellemesebb meglepetését szállította.
A magyar verseny legnagyobb vesztese annak ellenére a Red Bull lett, hogy a futam tán legjobb teljesítményét Ricciardo nyújtotta, aki a 12. rajthelyről végül a negyedikre küzdötte magát. Csapattársa, Max Verstappen ugyanis a rajtot követően feljött a két Mercedes és Ferrari mögé, ám a Renault-motor megadta magát, így a holland versenyének egy sűrű kifüttyögéssel tarkított rádiónyilatkozat vetett véget. Az ausztrál viszont elégedett volt a leintést követően. „Az elhibázott időmérőt követően ez volt a maximum, amit elérhettem. Élvezetesebb verseny volt, mint a korábbi, amikor kiestem, igaz, többször nekem jöttek. Ma nagy hátrányt kellett ledolgoznunk, ami működött. Itt az idő, hogy elmenjek nyaralni” – állította Ricciardo.
A szombati időmérőn az autóra szerelt rakétákat emlegető Fernando Alonso – aki éppen a futam napján ünnepelte 37. születésnapját – viszont hatalmasat küzdött a gyengécske McLaren volánja mögött, ráadásul az ő autójában nem ment tönkre a Renault-erőforrás, így a megszerzett nyolcadik helyével nagyon elégedetten távozik a Hungaroringről. „Minden remekül ment ma, hiszen jó stratégiát dolgozott ki a csapat, és az elnyújtott kerékcseréknek köszönhetően újabb értékes pontokat szereztünk” – árulta el a korábbi kétszeres világbajnok.
Rajtuk kívül az egész hétvégén remeklő Haas zárta teljes elégedettséggel a magyar futamot, ugyanis mind Kevin Magnussen (7.), mind pedig Romain Grosjean (10.) pontszerzőként zárt, ami egyben azt is jelentette, hogy a konstruktőrök pontversenyében az amerikai istálló az ötödik helyre jött fel, és látótávolságra került a Renault gárdájához.

És egy érdekesség a végére: Hamilton számára intő jel lehet, hogy 2004 óta a Magyar Nagydíj győztese az adott évben egyszer sem tudott világbajnokságot nyerni. Lehet, ha ezt előbb tudja, átengedi a győzelmet Vettelnek? A vb egy hónap szünet után, augusztus utolsó hétvégéjén folytatódik Belgiumban.

A 33. Magyar Nagydíj végeredménye:
1. Lewis Hamilton MERCEDES 1:37:16.427
2. Sebastian Vettel FERRARI +17.123s
3. Kimi Räikkönen FERRARI +20.101s
4. Daniel Ricciardo RED BULL RACING TAG HEUER +46.419s
5. Valtteri Bottas MERCEDES +60.000s
6. Pierre Gasly SCUDERIA TORO ROSSO HONDA +73.273s
7. Kevin Magnussen HAAS FERRARI +1 kör
8. Fernando Alonso MCLAREN RENAULT +1 kör
9. Carlos Sainz RENAULT +1 kör
10. Romain Grosjean HAAS FERRARI +1 kör
11. Brendon Hartley SCUDERIA TORO ROSSO HONDA +1 kör
12. Nico Hulkenberg RENAULT +1 kör
13. Esteban Ocon FORCE INDIA MERCEDES +1 kör
14. Sergio Perez FORCE INDIA MERCEDES +1 kör
15. Marcus Ericsson SAUBER FERRARI +2 kör
16. Sergey Sirotkin WILLIAMS MERCEDES +2 kör
17. Lance Stroll WILLIAMS MERCEDES +2 kör
Nem ért célba:    
  Stoffel Vandoorne MCLAREN RENAULT  
  Max Verstappen RED BULL RACING TAG HEUER  
  Charles Leclerc SAUBER FERRARI  

Az egyéni világbajnokság állása 12 futam után:
1. Lewis Hamilton GBR MERCEDES 213
2. Sebastian Vettel GER FERRARI 189
3. Kimi Räikkönen FIN FERRARI 146
4. Valtteri Bottas FIN MERCEDES 132
5. Daniel Ricciardo AUS RED BULL RACING TAG HEUER 118
6. Max Verstappen NED RED BULL RACING TAG HEUER 105
7. Nico Hulkenberg GER RENAULT 52
8. Kevin Magnussen DEN HAAS FERRARI 45
9. Fernando Alonso ESP MCLAREN RENAULT 44
10. Sergio Perez MEX FORCE INDIA MERCEDES 30
11. Carlos Sainz ESP RENAULT 30
12. Esteban Ocon FRA FORCE INDIA MERCEDES 29
13. Pierre Gasly FRA SCUDERIA TORO ROSSO HONDA 26
14. Romain Grosjean FRA HAAS FERRARI 21
15. Charles Leclerc MON SAUBER FERRARI 13
16. Stoffel Vandoorne BEL MCLAREN RENAULT 8
17. Marcus Ericsson SWE SAUBER FERRARI 5
18. Lance Stroll CAN WILLIAMS MERCEDES 4
19. Brendon Hartley NZL SCUDERIA TORO ROSSO HONDA 2
20. Sergey Sirotkin RUS WILLIAMS MERCEDES 0

A konstruktőri világbajnokság állása 12 futam után:
1. MERCEDES 345
2. FERRARI 335
3. RED BULL RACING TAG HEUER 223
4. RENAULT 82
5. HAAS FERRARI 66
6. FORCE INDIA MERCEDES 59
7. MCLAREN RENAULT 52
8. SCUDERIA TORO ROSSO HONDA 28
9. SAUBER FERRARI 18
10. WILLIAMS MERCEDES 4

Fotók: MTI, P1race.hu
B. Molnár László
További cikkeink
Hozzászólások
Hétvégi menetrend

VB állása
1
MotoGP
F. Quartararo
Yamaha
278
2
MotoGP
F. Bagnaia
Ducati
252
3
MotoGP
J. Mir
Suzuki
208
4
MotoGP
J. Miller
Ducati
181
5
MotoGP
J. Zarco
Ducati
173
Kövess minket
Podcast