MotoGP

Kirakta Zarco szűrét a KTM: Kallio váltja a szezon végéig

Azt eddig is tudtuk, hogy a 2019-es évad végén elválnak az útjaik, az osztrák gyártó viszont úgy döntött, már a hátralévő hat futamon sem a francia, hanem a finn tesztpilóta ülhet fel a motorjukra.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Johann Zarco KTM-es kalandja közel sem a tervek szerint alakult: a francia az első pillanatoktól kezdve küszködött az RC16-oson, s ha ez nem lett volna elég, a vezetőséggel is meglehetősen feszült volt a viszonya. Az Osztrák Nagydíj után be is jelentették, hogy az idei évad végén felbontják a szerződését a versenyző kérésére, így egyetlen idény után távozik a gyártótól a motoros.
 
Most azonban kiderült, hogy a szezon végét sem várja meg a KTM: arra hivatkozva, hogy a fejlesztéseket tartják szem előtt, azonnali hatállyal lecserélték Zarcót, akit így már a hátralévő hat nagydíjon sem láthatunk – igaz, szerződés szempontjából továbbra is a KTM kötelékeiben marad, azaz máshova ennek ellenére sem mehet 2019 végéig. A helyét viszont az a Mika Kallio veszi át, aki a projekt indulása óta tesztversenyzőként segíti az osztrák gyártót, és pontosan az így és korábbi szabadkártyás szereplései során szerzett tapasztalataira szeretne építeni a KTM a futamokon.
 
„Döntéseket kell hoznunk annak érdekében, hogy a lehető legjobban használjuk az erőforrásainkat, és jelenleg jó irányba haladunk a MotoGP-s struktúránkat illetően” – idézi Pit Beirer motorsport-igazgatót a KTM közleménye. „Határozottan hiszünk benne, hogy Mika sokat segíthet ebben a szakaszban, köszönhetően a tudásának és a hátterének. Mindennél fontosabb, hogy a teszteken látott eredményeket versenykörülmények között is leellenőrizzük, hogy a legjobb helyzetből kezdhessük meg a 2020-as szezont.”
 
„Mika már megmutatta a képességeit az RC16-os nyergében, és nagyon örülünk, hogy ismét versenyzőként csatlakozik a felállásunkhoz. Nincs kétségünk afelől, hogy az ő motorjával úgy tudunk az új konfigurációra koncentrálni, hogy közben a pontokért is harcban leszünk a bajnokság utolsó versenyein. Egyúttal szeretnénk kifejezni a hálánkat Johann felé az erőfeszítéseiért, amelyet novemberi csatlakozása óta tett. Most a jövőre kell gondolnunk, és annak fényében hoztuk meg ezt a döntést. A KTM továbbra is támogatja őt a szerződése 2019 végi lejártáig, és őszintén a legjobbakat kívánjuk neki a jövőre nézve.”

 
Az továbbra sem dőlt el, 2020-ban ki lesz Pol Espargaro csapattársa a gyári istállónál, de éppenséggel Kallio is a jelöltek között lehet: nem kizárt, ha jól teljesít a hátralévő futamokon, mellette teszi le a voksát a KTM. Rajta kívül a jelenleg az Apriliánál hasonló szerepkört betöltő Bradley Smith visszahívása, valamint a Tech3-s Miguel Oliveira előléptetése is opciónak tűnik. Ami pedig Zarcót illeti: saját bevallása szerint a legvalószínűbb forgatókönyv, hogy egy másik gyártónak lesz a tesztversenyzője 2020-ban, szintén szabadkártyás szereplések és egy 2021-es visszatérés reményében.

Fotó: Red Bull Content Pool


Hozzászólások