Superbike

Ki merre tart a 2020-as WSBK-rajtrácson?

Egyelőre mindössze két versenyzőnek van hivatalosan bejelentett szerződése a következő szezonra, de a pletykák alapján kezd kialakulni az élmezőny képe a Superbike-világbajnokságon.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Miközben a MotoGP-ben már csak az utolsó láncszemek hiányoznak a 2020-as rajtráccsal kapcsolatban – bár Johann Zarco minapi KTM-es távozása azért még megkavarhatja a kártyákat –, addig a Superbike-világbajnokságon még mindig csak a pletykák fázisában tart a pilótapiac. Noha sok sajtóorgánum már tényként kezel bizonyos átigazolásokat – és bizonyára van, amiben igazuk is van –, jelen pillanatban mindössze két versenyzőnek van érvényes, hivatalosan bejelentett szerződése a következő évadra (aztán ilyen cikkek megírása után szokott az történni, hogy órákon-napokon belül jön a bejelentésáradat), de ők eleve kétéves kontraktussal rendelkeztek csapataikkal.

Jonathan Rea-ről és Chaz Daviesről van szó, akik tehát biztosan maradnak a Kawasaki és a Ducati gyári alakulatainál. Sokkal érdekesebb kérdés viszont, hogy ki lesz a csapattársuk. Kezdjük utóbbival, hiszen sokáig egyértelműnek tűnt, hogy az idei szezont parádésan kezdő Alvaro Bautista marad a bolognaiaknál, ám Paolo Ciabatti sportigazgató a múlt héten már úgy nyilatkozott, hogy igen kevés esély maradt a spanyol megtartására. Bautistát ugyanis megkereste a Honda, s a hírek szerint sikerült meggyőzniük és átcsábítaniuk őt, amelyben vélhetően komoly szerepet játszott, hogy a HRC jövőre még komolyabb gyári támogatással és mindenekelőtt új versenygéppel igyekszik felvenni a harcot a WSBK-ban.

Úgy hírlik, az sem kérdés már, hogy ki veszi át Bautista helyét az Aruba.it Ducati istállónál: már Ciabatti is a Brit Superbike-ban remek teljesítményt nyújtó, az összetett tabellát is vezető Scott Reddinget nevezte meg fő esélyesként. A lépés mindkét fél szempontjából logikus lenne: Redding ismeri a V4-es Panigalét, jól is megy vele a BSB-ben, ráadásul a MotoGP-ből való átigazolásakor is elmondta, hogy hosszútávú célja versenyképes üléshez jutni a Superbike-vb-n – nos, a Ducati motorja mindenképp annak számít. De még visszatérve egy mondat erejéig Bautistára és a Hondára: a HRC állítólag a suzukai dobogójukban is oroszlánrészt vállaló Takumi Takahashit ültetné a spanyol mellé.

A Kawasaki második motorjára több pályázót is említettek az elmúlt hetekben, hónapokban, ám szép lassan mindegyik esetben kiderült, hogy nem fog megvalósulni az átigazolás. Tito Rabat tűnt az egyik fő jelöltnek, ám a spanyol nemrég szerződést hosszabbított az Avintia Racinggel a MotoGP-ben, így az ő érkezése kizárva. A másik jelölt Toprak Razgatlioglu lehetne, ám úgy tűnik, a török suzukai mellőzése a Yamaha karjaiba löki őt. Ez pedig azt jelentheti, hogy az idén Rea-hez képest csalódást keltően teljesítő Leon Haslam fellélegezhet, a potenciál esélyesek kihullásával jó esély maradt a BSB-címvédő hosszabbítására.

Viszont amennyiben Razgatlioglu megy a Yamahához – bár még nem kizárt, hogy Manuel Puccetti valahogy meggyőzi, hogy maradjon még egy évet az ő csapatában –, úgy a hangvillásoktól valakinek távoznia kell. A Pata Yamaha párosa közül Michael van der Mark helye tűnik biztosabbnak, így Alex Lowesnek kellhet alternatívák után néznie. A GRT Yamahánál Marco Melandri visszavonulásával eleve felszabadult egy hely, a hírek szerint viszont a Supersportban vitézkedő Federico Caricasulo és Randy Krummenacher is esélyes lehet annak elfoglalására: állítólag az istálló az olasz nemzetisége miatt inkább előbbire tenné a voksát annak ellenére is, hogy a világbajnokságot a svájci csapattárs vezeti.

A BMW-nél az idei eredmények révén biztosítottnak tűnik Tom Sykes helye, Markus Reiterberger alatt viszont a bajorokkal való hosszú évek óta tartó kapcsolat ellenére is inoghat az ülés. Márpedig a javuló tendencia révén értékes lehet a második S1000RR, amelyre több nagy név is pályázhat. És akkor még ne feledkezzünk meg a szezon közben visszatért Ten Kate Racingről, amely állítólag jövőre már két motorral képviseltetné magát a mezőnyben, így a vélhetően maradó Loris Baz mellett is található lesz majd egy értékes ülés.

Fotó: WorldSBK Media


Hozzászólások