MotoGP Sepang Teszt
Superbike Aragon

Kedvezmények és maximális fordulatszám – íme, az új szabályok

A Superbike-világbajnokság döntéshozói szerda délután nyilvánosságra hozták, milyen technikai szabályzattal szeretnék elérni 2018-ban, hogy a versenyek változatosabbak legyenek, mint az elmúlt három évben.
Balogh Tamás 2017.10.25. 18:20:53
Olvasási idő: 2 perc
Elindult Instagram-csatornánk: kövesd legújabb közösségimédia-platformunkat, ahol friss és exkluzív helyszíni képekkel, valamint a versenyhétvégék legérdekesebb fotóival szolgálunk majd! A P1race Instagram-csatornája ide kattintva érhető el.

Az előző néhány szezon egyértelműen a Kawasaki és részben a Ducati dominanciájáról szólt a Superbike-világbajnokságon: Jonathan Rea-ék valósággal letarolták a mezőnyt, a négy motoroson kívül mások alig tudtak beleszólni a dobogós helyezések sorsába. Ezen az idén bevezetett kevert rajtrácsos második futam sem segített, így a döntéshozók érezték, hogy ismét lépniük kell, s ezúttal inkább a technikai szabályzattal igyekeznek kiegyenlíteni a mezőnyt. A Superbike Bizottság szerda délután közzé is tette a legfontosabb változtatásokat, amelyek már 2018-ban életbe lépnek.

Az egyik legfontosabb újítás a maximális fordulatszám bevezetése, amelyről már korábban is pletykált a sajtó. Minden egyes gyártónak külön határozzák meg a maximális fordulatszámát, s ezeken minden harmadik forduló után módosíthatnak az adott márka köridői, végsebessége, versenyeredményei és további mérőszámok alapján. A szabályalkotók a kezdeti limiteket is közzétették: az Aprilia, a BMW, az MV Agusta, a Suzuki és a Yamaha 14700-as, a Honda 14300-as, a Kawasaki 14100-as, a Ducati pedig 12400-es felső határt kapott.

A fordulatszám szabályozása mellett a másik lényeges újdonság a „kedvezmények” rendszere, amely némileg hasonlít a MotoGP-ben már évek óta látott és a futamok izgalmai alapján be is vált szisztémára. A lényeg, hogy a száraz versenyeken elért eredmények után „kedvezménypontokat” kapnak a gyártók: hármat a győztes, kettőt a második, egyet pedig a harmadik helyezett.

A szabályok értelmében az a márka, amelyik legalább kilenccel kevesebb „kedvezménypontot” gyűjtött az idény első három állomásán, mint a legtöbbet szerző gyártó, szabadon bevethet egy motorfejlesztést a FIM Superbike technikai igazgatója által meghatározott alkatrészek közül. További fejlesztések engedélyezettek azoknak a gyártóknak, akik az évad végéig 36-tal szereztek kevesebb „pontot”, mint a legjobban teljesítő márka.

Emellett a döntéshozók szeretnék elérni, hogy csökkenjen a különbség a gyári és privát csapatok között: bizonyos gyári motoralkatrészekre költségsapkát vezetnek be, így azok könnyebben elérhetővé válnak a kisebb alakulatok számára is. Fontos még, hogy ugyancsak költségplafon lesz érvényes néhány, a vázzal vagy a felfüggesztéssel kapcsolatos elemre, amelyekhez ezáltal szintén olcsóbban juthatnak hozzá a privát istállók.

Fotó: WorldSBK Media
Balogh Tamás
További cikkeink
Hozzászólások
Hétvégi menetrend

VB állása
1
MotoGP
F. Quartararo
Yamaha
278
2
MotoGP
F. Bagnaia
Ducati
252
3
MotoGP
J. Mir
Suzuki
208
4
MotoGP
J. Miller
Ducati
181
5
MotoGP
J. Zarco
Ducati
173
Kövess minket
Podcast