MotoGP

Jerez Teszt – Vinales a leggyorsabb, új Honda csomag, Quartararo kés alatt

Közvetlenül a jerezi nagydíjat követően hivatalos tesztre maradt a helyszínen a MotoGP mezőnye, melyből egyedül Fabio Quartararo hiányzott, aki nem sokat tétovázott, kés alá feküdt.
Nem várt sokat a döntéssel Fabio Quartararo és 2019 júniusa után most ismét megműtteti magát a vasárnap jelentkező alkarfájdalom („arm pump”) miatt. A francia motoros 10 körrel a verseny vége előtt kezdett drasztikusan tempót veszíteni, hiszen saját elmondása szerint nem érezte már a jobb karját, ezért a yamahás az első helyről egészen a tizenharmadikig esett vissza. Quartararo a futamot követően elmondta, hogy mihamarabb szeretne döntést hozni annak érdekében, hogy a hazai futamán Le Mans-ban már 100%-os legyen, így vélhetőleg ezért igyekezett mihamarabb letudni a beavatkozást. Hasonlóan egészségügyi okok miatt tett meg mindössze hét kört a nap során Marc Marquez, aki twitteren is megosztott, hogy a jobb karjában és egyben vállában kontraktúra jeleit vélte felfedezni. Ez egyfajta kényszertartásnak is mondható, ami miatt Marquez nem volt képes komfortosan motorra ülni, így hamar el is engedte a napot.
A legszorgalmasabb motoros Maverick Vinales volt, aki 101 kört teljesített. A spanyol versenyző a tegnapi versenyt követően úgy fogalmazott, hogy a lassú kanyarokban voltak gondjaik, ami jelentős időveszteséget okozott, mivel azokat megelőzően a kelleténél hamarabb volt kénytelen fékezni. A yamahás felhívta rá ugyanakkor a figyelmet, hogy ha ezt a gondot sikerül megoldaniuk, akkor igazán jó tempóra lehetnek képesek. Nos, úgy tűnik, hogy Vinales nem a levegő beszélt és ezt teljesítették is, hiszen mindössze három tizeddel maradt el a jerezi pályacsúcstól (1’36.584), ami egyébként az ő nevéhez fűződik 2020-ból. Viszonyításképpen még jegyezzük meg, hogy szombaton Quartararo pole pozíciós ideje 1’38.862 volt.
 
Espargaro egy új Honda "csomagot" próbált ki
 
A második legtöbb kört az új aerodinamikai csomagot (lásd képeken a Yamahára hajazó új airbox nyílást többek között) és a hírek szerint szintén új vázat kipróbáló Pol Espargaro teljesítette, egészen pontosan 89-et.
A spanyol egy bukást is begyűjtött a nagy szorgalomban, mindenesetre úgy tűnik elsőre mintha sikerült volna előrébb lépniük, igaz Miller érthető módon a tegnapi győzelem után most nem szakadt bele a munkába, illetve ugye Quartararo sem volt ott a mezőnyben.
Egy bukás is felkerült a spanyol statisztikai listájára
 
A legjobb hondás ezúttal is Nakagami lett a két suzukis mögött. A kékek bizonyára a folytatásban már nem a versenyek végi felzárkózásra szeretnének alapozni, hanem már a kezdetektől ottlenni az elejében, amihez az első lépés egy jó rajthely lenne. Rins egyébként a Suzuki 2022-es erőforrását is kipróbálta, akárcsak ezt Katarban tette korábban csapattársa Mir, valamint tesztversenyzőjük Guintoli.
 
A jerezi teszt végeredménye:
 
1 Maverick VIÑALES Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha 1'36.879
2 Alex RINS Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 0.034
3 Joan MIR Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 0.431
4 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda IDEMITSU Honda 0.469
5 Johann ZARCO Pramac Racing Ducati 0.556
6 Pol ESPARGARO Repsol Honda Team Honda 0.627
7 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM Factory Racing KTM 0.629
8 Luca MARINI SKY VR46 Avintia Ducati 0.680
9 Franco MORBIDELLI Petronas Yamaha SRT Yamaha 0.748
10 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo Team Ducati 0.811
11 Brad BINDER Red Bull KTM Factory Racing KTM 0.819
12 Valentino ROSSI Petronas Yamaha SRT Yamaha 0.821
13 Enea BASTIANINI Avintia Esponsorama Ducati 0.838
14 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 1.006
15 Alex MARQUEZ LCR Honda CASTROL Honda 1.291
16 Marc MARQUEZ Repsol Honda Team Honda 1.424
17 Iker LECUONA Tech 3 KTM Factory Racing KTM 1.495
18 Jack MILLER Ducati Lenovo Team Ducati 1.576
19 Danilo PETRUCCI Tech 3 KTM Factory Racing KTM 1.729
20 Esteve RABAT Pramac Racing Ducati 1.947
21 Lorenzo SAVADORI Aprilia Racing Team Gresini Aprilia 2.145


Fotó: MotoGP Media


Hozzászólások