F1

Hamilton sérült autóval ment, csapatutasítás a Ferrarinál – nyilatkozatok

Bottas üzent a kritikusainak, Verstappen örült a Honda erejének, Vettel nem érti, mitől voltak ennyire lassúak – a szezonnyitó F1-es Ausztrál Nagydíj élmenőinek értékeléseiből szemezgettünk.
Szeretnél élőben szurkolni kedvenc motorversenyződnek az augusztus eleji brnói futamon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megrendelheted belépődet jegyshopunkon keresztül a MotoGP Cseh Nagydíjára!

Valtteri Bottas sikerével ért véget az idei első Formula-1-es futam Melbourne-ben: a finn már a rajt után az élre állt, s csak a kerékcserék idejére engedte ki a kezéből a vezetést. Nem csoda, hogy a Mercedes pilótája élete versenyének nevezte az Ausztrál Nagydíjat, amelynek leintését követően annyit mondott a rádióba: „Azoknak, akik ez illet: bekaphatjátok!”. Bottas később elárulta: úgyis tudják azok, akinek szólt az üzenet, hogy rájuk vonatkozott, ugyanakkor azt is hozzátette, hogy nem érezte igazságtalannak a tavalyi szezon során őt ért kritikákat, hiszen „mindenki elmondhatja a véleményét”.
Bottas egyébként történelmet írt azzal, hogy ő lett az F1 történetében az első, aki 26 pontot kaszírozott egyetlen verseny során, hiszen a leggyorsabb kört is ő zsebelte be, amelyért az idei évtől már egy vb-egység jár. „Mindig kockázatos a használt gumikon rámenni, de megérte. Boldog vagyok, alig várom a következő futamot” – összegzett a világbajnoki tabellát karrierje során először vezető pilóta. Amúgy a leggyorsabb körért járó pontot érintő új szabály talán a vártnál is többeket megmozgatott: az élmezőnyből Max Verstappen is ráhajtott, ám az utolsó előtti körben végül Bottas elcsente előle ezt a dicsőséget.

A Mercedes duplán örülhet, hiszen kettős győzelmet arattak, miután Lewis Hamilton jött be a második helyen. A brit némileg váratlanul nem tudta tartani a tempót csapattársával, ám mint később azt az istálló közleményéből megtudhattuk, megvolt ennek az oka: a futam utáni vizsgálatok során kiderült, hogy a címvédő autójának padlólemeze megsérült a bal hátsó kerék előtt – azt viszont egyelőre nem tudják, hogy esetleg valamiféle törmelék vagy esetleg a rázókő okozta-e a sérülést. Hamilton maga is elismerte, hogy nem volt teljesen elégedett az autó egyensúlyával, ugyanakkor gratulált Bottasnak a győzelemhez, s elmondása szerint „nem jelentett problémát”, hogy ezúttal be kellett érnie a második helyezéssel.
A dobogóra a már említett Verstappen állhatott fel az Ezüst Nyilak párosa mellé: neki köszönhetően a Honda 2008 óta először képviseltette magát motorgyártóként a pódiumon – ráadásul mindezt a Red Bull-lal való együttműködésük legelső versenyén. Verstappen nem is győzte dicsérni a japánok munkáját, hiszen még Sebastian Vettel Ferrariját is meg tudta előzni: „Összességében rendkívül elégedett vagyok. Legalább volt esélyem a végsebességet illetően” – fogalmazott a fiatal pilóta. Ami szintén biztató lehet az energiaitalosok számára, hogy egyelőre megbízhatónak is tűnik a Honda hajtáslánca – ellentétben a Renault-éval, amely megadta magát Carlos Sainz McLarenjében.

Verstappen egyébként a leggyorsabb kör üldözése közben még majdnem Hamiltont is elkapta, bár Vettel szerint a holland csak azért érte utol az ötszörös világbajnokot, mert a brit a nagy hátránya miatt már elveszítette az érdeklődését a futam iránt. S akkor térjünk is rá Vettelre és a Ferrarira, hiszen az előszezoni tesztek alapján a legtöbb szakértő a maranellóiakat kiáltotta ki favoritnak, ehhez képest az ausztrál versenyen nemcsak az újra domináló Mercedes, hanem még a Red Bull-Honda is átugrotta őket. „Azt hiszem, egyszerűen lassúak voltunk. Nem igazán tudtam senkivel csatázni. Nem tudjuk pontosan, mi volt a gond” – ismerte el a negyedik helyet megszerző négyszeres világbajnok.
Csatáznia éppenséggel azért sem kellett, mert hiába érte őt utol új csapattársa, Charles Leclerc, miután Vettel nagyon szenvedett már a gumikkal a korai bokszkiállás miatt, a monacói versenyző nem támadhatta a németet. Leclerc rádiózenetben kérdezett rá minderre a mérnökénél, aki arra kérte, hogy tartsa a pozícióját Vettel mögött. Persze felesleges rögtön azt állítani, hogy a korábbi F2-es bajnokot máris beállították volna második számú pilótának a német mögé. hiszen nyilván nem akart ütközést kockáztatni a Ferrari, de az azért árulkodó, hogy akár egy esetleges helycserére való felszólítás helyett így döntöttek az olaszok – igaz, hiába volt jobb Leclerc tempója, Verstappent amúgy sem tudta volna elkapni.

Az első ferraris futamán így ötödikként befutó pilóta így összegezte a melbourne-i versenyt: „Jól kaptam el a startot, jó pozícióban voltam ahhoz, hogy harcoljak. Megpróbáltam elmenni Max mellett a külső íven, de Sebet blokkolta a két Mercedes. Így Vettel mellé kerültem kívül, és nem tudom, látott-e, mindenesetre le kellett mennem a fűre, mert már nem volt több helyem, így pozíciót veszítettem Maxszel szemben. Összességében nagyon nehéz volt vezetni az autót, a második etap viszont már biztatóbb volt. Megvolt a tempóm ahhoz, hogy megelőzzem Sebet, de a csapat arra kért a rádión, hogy őrizzük a helyünket, és végső soron nem is nyertünk volna semmit, szóval megértettem a döntést” – mondta el Leclerc, akit a nemrég kinevezett csapatvezető, Mattia Binotto is megdicsért, hogy nemcsak pilótaként, hanem csapatjátékosként is kiválóan viselkedik egyelőre.
Az Ausztrál GP összefoglalója (a videó a YouTube-ra átkattintva indul!)

Fotók: Daimler Media Site, Red Bull Content Pool


Hozzászólások