F1

Hamilton: „Az új generáció több mindent megengedhet magának”

Nem teljesen értett egyet azzal a brit, hogy Charles Leclerc megúszta tényleges büntetés nélkül az ellene bemutatott védekezési manővereit. Az Olasz GP győztese elmondta: a Max Verstappen elleni spielbergi csatának köszönhetően változtatott a hozzáállásán.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Charles Leclerc Spa után Monzában is a pole-ból indulva tudott győzni, s ezzel 2010 óta az első ferraris sikert aratta az Olasz Nagydíjon. A monacóinak ugyanakkor nem volt könnyű dolga, mert sokáig Lewis Hamilton, majd a hajrában Valtteri Bottas tartotta őt nyomás alatt. Különösen a brit támadta keményen Leclerc-t, s kétszer is majdnem megelőzte őt, ám a ferraris mindkétszer keményen védekezve megtartotta a vezetést. Az első ilyen esetért, amikor a 21 éves pilóta némileg le is szorította mercedeses ellenfelét a pályáról a Roggia-sikánnál, fekete-fehér zászlós figyelmeztetést is kapott, de Hamilton a leintés után kissé kevesellte ezt:

„Nem számít, mit gondolok ezekről, mert már annyiszor szó volt róluk. Egy ütközést kerültem el ott, mégsem történt semmi” – mondta el az ötszörös világbajnok a Sky Sports kamerái előtt. „Az új generáció nagyobb mozgásteret kap a felügyelőktől arra, hogy úgy helyezkedjenek, ahogy akarnak, miközben az idősebb generációnak ez nem tetszik. De most már tudom, hogyan mennek a dolgok: úgy tűnik, több mindent megtehetünk, ezt jó tudni, már várom a következő versenyt.”

Hamilton elsősorban a következetességet kérte számon a felügyelőkön: „Volt egy szabály, amelyet most nem tartattak be. Nem tudom, miért, talán másik lábbal keltek fel a stewardok” – fogalmazott a vb-éllovas. A brit rámutatott: tavaly Max Verstappen nagyon hasonló esetért, amikor Bottas ellen védekezett, öt másodperces időbüntetést kapott, így szerinte a két incidens egyformán kellett volna szankcionálni.
Hasonló gondolatokat fogalmazott meg a vasárnap végül harmadik helyen záró Hamilton főnöke, a Mercedest irányító Toto Wolff is, aki ugyanakkor tudja, hogy nehéz dolguk van a felügyelőknek és Michael Masi versenyigazgatónak: „Kemény versenyzés volt, talán túlment a határon, Lewisnak pedig fontos szerepe volt abban, hogy nem lett belőle baleset. De végső soron mit lehet tenni? Öt másodperces büntetést adnak az élen álló Ferrarinak Monzában? Kizárt dolog, akkor rendőri kíséretre lett volna szükségünk, hogy kijussunk.”

Hamilton gyorsan leszögezte: ennek ellenére nem neheztel Leclerc-re, sőt kifejezetten várja, hogy újra megmérkőzhessen a fiatal monacóival. „Fantasztikus munkát végzett ma. Igyekeztem a lehető legnagyobb nyomást helyezni rá, és volt is néhány necces pillanatunk. Talán beszélhetünk majd erről privátban, de semmi komoly, tovább versenyzünk egymás ellen. Várom a következő közös csatákat.”

Ami Leclerc-t illeti: a ferraris saját bevallása szerint a Verstappen elleni spielbergi csata hozott fordulópontot a hozzáállásában. Akkor a holland úgy előzte meg a hajrában, hogy koccantak és ezáltal letessékelte őt a pályáról, mégsem kapott ezért büntetést, így immár a monacói is tudta, hogy keményebben versenyezhet. Ennek láthattuk jelét már például Silverstone-ban, és most is:
„Ausztria óta világos, hogy kicsit tovább elmehetünk védekezés és előzés, és úgy általában agresszivitás terén. Úgy vélem, Ausztria segített abban, hogy változtassak a hozzáállásomon, s ma ennek is köszönhetően tudtam győzni. Nyilván nagyon a határon voltam, de örülök, ha így lehet versenyezni” – fogalmazott a Motorsport.com hasábjain Leclerc, aki a konkrét esetről így beszélt: „Hogy őszinte legyek, tudtam, hogy ott van jobb oldalt, kicsit korán fékezett. Teljesen szándékos volt, mert nem akart kívülről körbeautózni. Úgy éreztem, hagytam neki egyautónyi helyet, és bár nem láttam még a felvételeket, eléggé biztos is vagyok ebben.”

Végezetül a már említett Michael Masi is elmagyarázta, miért kapott tavaly Verstappen időbüntetést a Bottas-koccanásért, és miért úszta meg fekete-fehér zászlós figyelmeztetéssel – amelyet épp a Belga Nagydíj óta reaktiváltak egyfajta sárga lapként – a mostani esetet Leclerc: „Szerintem két részből áll ez a kérdés. Egyfelől tavaly volt koccanás Maxszel. Másfelől emlékezzünk rá, hogy Bahreinben arról egyeztettünk a pilótákkal, hogy hagyjuk őket versenyezni, ezt követték a megbeszélések a csapatvezetőkkel és a sportigazgatókkal, aztán ott volt Spa, amikor elmondtuk, hogy újra bevezetjük a sportszerűtlen manőverekre figyelmeztető zászlójelzést. Pierre Gasly hasonló esetért ugyanebben részesült Spában, ahol nem volt koccanás.”

Wolff egyébként a fekete-fehér zászló újbóli bevezetése kapcsán megjegyezte: ez kiengedheti a szellemet a palackból, sokkal általánosabbá válhatnak az olyasfajta jelenetek, mint amit vasárnap Leclerc és Hamilton között láthattunk, s ezek egyszer újból ütközéshez vezethetnek. „Akkor majd lehet, hogy visszavonulót fújunk, de addig hagyjuk őket versenyezni” – mondta el a Mercedes csapatfőnöke.
Az Olasz Nagydíj összefoglalója (a videó a YouTube-ra átkattintva indul!)

Fotók: Daimler Media Site, Ferrari S.p.A.


Hozzászólások