Moto2

Gardner és a MotoGP – Opció a KTM-mel 2022-re, de Rossi helye sem kizárt

Remy Gardnernek kétéves szerződése van a KTM-mel, mely a következő szezonra vonatkozóan már a legnagyobb géposztályt jelenti – árulta el a Moto2 pilóta édesapja, a korábbi 500-as menő Wayne Gardner.
“Remy két évre szerződött a KTM-mel. Ez azt jelenti, hogy egy évet a Moto2-ben versenyez, egy évet pedig a MotoGP-ben. Hogyha az idei szezont követően jók az eredményei, akkor automatikusan gyári ülése lesz a KTM-nél.” – mondta egy podcastben Wayne Gardner az 1987-es 500-as világbajnok. Ez azt jelentené, hogy Gardner 1992-es visszavonulása után 30 évvel, 2022-ben a fia jóvoltából ismét szerepelne a Gardner név a legnagyobb géposztályban. Ez persze nem feltétlenül a KTM színeiben valósul majd meg. „Hogyha a KTM nem szeretné őt, akkor igazolhat más MotoGP csapathoz is. A KTM a prioritás, azonban több MotoGP alakulat is érdeklődik Remy iránt, igaz nem sok ülés van szabadon.” – folytatta Remy Gardner édesapja, aki elárulta, hogy a Petronas csapat is az egyik opció lehet számukra, bár ebben az esetben sok múlik azon, hogy Valentino Rossi jövőre is versenyezni fog-e.
„Érdekes lesz, hogy mi történik majd Rossival, azonban Remy mindenképpen rendkívül lelkes annak kapcsán, hogy jövőre a MotoGP szerepeljen.” Nem mellesleg ha a fiatal ausztrál úgy döntött volna, akkor akár már tavaly a legnagyobb kategóriában szerepelhetett volna, de végül ezt a lehetőséget visszautasította annak érdekében, hogy több tapasztalatot gyűjtsön a Moto2-ben. „Ajánlata volt Hervetől (Poncharal, a Tech3 KTM csapatfőnöke – a szerk.) hogy csatlakozzon a csapathoz. Abban az időben azonban, amikor a tavalyi évre kapta az ajánlatot, nem volt valami jó a KTM, így azt gondoltuk, hogy előnyösebb a Moto2-ben egy jobb évet jó motoron menni. Azóta viszont a KTM előrébb lépett és az egyik legjobb motor a mezőnyben. Nem tudom, hogy Remy és Bob (Moore – Remy Gardner menedzsere) mit gondolt, azonban ellene voltam.” – emlékezett vissza Wayne Gardner.
 
„A Stop and Go azt mondta, hogy ha Remy marad, akkor a legfrissebb fejlesztések rendelkezésre állnak, majd, azonban nem így történt, mivel az előző évi, 2019-es motort kellett használniuk. A Stop and Go csalódás volt.” Remy Gardner idén már az Ajo Motorsport színeiben versenyez, a szezon első két futamán pedig két második helyet szerzett, mellyel jelenleg második a pontversenyben. Az ausztrál motoros a soron következő portimaoi versenyhelyszínen szerezte meg tavaly élete első világbajnoki győzelmét, így nem kizárt, hogy ezúttal is az első helyért megy majd a 23 éves pilóta.

Fotó: Ajo Motorsport


Hozzászólások