F1

Ferrari: Nagyobb hangsúlyt kellett volna fektetnünk a leszorítóerőre

A Hungaroringen is egyértelművé vált, hogy ezen a téren vannak a legnagyobb hiányosságai az SF90-esnek, Mattia Binotto csapatfőnök szerint ugyanakkor az elszalasztott lehetőségek nélkül másképp festene a szezon első felének képe.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Az előszezoni tesztek alapján sokan a Ferrarit tartották a favoritnak a 2019-es Formula-1-es évadra, ehhez képest a maranellóiak futamgyőzelem nélkül vonultak el nyári szünetre. Pedig az egyenesekben kétségkívül előnyben vannak a Mercedeshez képest, ez ugyanakkor nemcsak a motorerőt érintő fölényüknek, hanem a kisebb leszorítóerőt termelő autójuknak is köszönhető. Ez utóbbi tényező viszont számos pályán hátráltatta az olasz istállót: elég csak a lassú tempójú, kanyargós Hungaroringre gondolnunk, ahol egy percet kaptak a győztestől.

Mattia Binotto, a Ferrari év elején kinevezett csapatvezetője elismeri: ilyen téren hibáztak az SF90-essel, ugyanis emiatt még a gumikat sem tudják rendesen működésre bírni. „Egyértelmű, hogy ezek a gumik nagyobb leszorítóerőt igényelnek ahhoz, hogy felmelegedjenek és munkára bírjuk őket. Szóval ha visszamehetnék egy évet az időben, nagyobb hangsúlyt fektetnék a leszorítóerőre, még ha ez a plusz légellenállás szempontjából némi hátrány is lenne. Nevethetjük-e ezt koncepciónak? Nem tudom, inkább csak egy cél, amely egyre világosabbá vált” – fogalmazott Binotto az Autosport.com hasábjain.

A legendás istálló főnöke azt sem tagadja, hogy a barcelonai tesztek alapján másra számítottak: „Meglepődtünk a szezon eleji gyenge teljesítményünk, mert ha azt nem is gondoltuk, hogy előttük vagyunk, de azt igen, hogy legalább olyan gyorsak vagyunk, mint ők, Ausztráliában mégsem ez volt a helyzet. Bahreinben talán már igen, de összességében átlagban nem az volt a helyzet, mint amire számítottunk” – mondta Binotto, aki szerint a teszteken látott erős formájuk miatt a Spanyol Nagydíjon elszenvedett vereségük különösen fájó volt, ugyanakkor hozzátette: a többi csapatra is jellemző, hogy pályakarakterisztikától és a körülményektől függően változik, mennyire versenyképes a konstrukciójuk.

Binotto arra is rámutatott, hogy voltak olyan futamok, amelyeket még így is megnyerhettek volna: az említett Bahreini Nagydíjon Charles Leclerc motorproblémák miatt biztos győzelmet bukott el; Bakuban is a monacói tűnt a leggyorsabbnak a Q2-ben elkövetett autótöréséig; Kanadában sokat vitatott büntetéssel fosztották meg Sebastian Vettelt az első helytől; Hockenheimben pedig ugyancsak erősnek tűntek, mielőtt az időmérőn mindkét autójuk meghibásodott. „Kihagytunk néhány lehetőséget, és egyértelmű, hogy ha úgy nézhetnénk rá most az eredményekre, hogy van néhány győzelmünk, akkor teljesen más lenne a kép.”

Fotó: Ferrari S.p.A.


Hozzászólások