MotoGP

Espargaro: „Ha valakinek fejlesztenie kellene a motoron, az az Aprilia”

Kissé ingerült hangnemben nyilatkozott a San Marinó-i Nagydíj csütörtöki napján a noale-i gyártó spanyol motorosa azok után, hogy csapata egyetlen fejlesztést sem vitt a két héttel ezelőtti misanói tesztre.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Úgy tűnik, Aleix Espargaro egyre kevésbé tudja tolerálni, hogy az Aprilia igazából évek óta egy helyben toporog a MotoGP-ben. A spanyol 2017-es megérkezése óta egyértelműen a legtöbbet hozza ki a motorból, ám hol a gyenge tempó, hol műszaki problémák hátráltatják őt – legutóbb a Brit Nagydíj hétvégéjén például kétszer is motorhibája akadt, amit elfogadhatatlannak tart. Mindezek után pedig jött a misanói kétnapos teszt, ahol a noale-i gyártó egyetlen újítást sem vetett be, ellentétben a legtöbb riválissal, s ez szemlátomást már tényleg kiakasztotta Espargarót. A San Marinó-i Nagydíj csütörtöki napján arra a kérdésre, hogy miért nem vitt fejlesztéseket az Aprilia a tesztre, így felelt a motoros:

„Jó kérdés! Nem tudom” – idézi szavait a Crash.net szakoldal. „Megérkeztem a tesztre, és mindenki más rengeteg dolgot próbálgatott. A testvéremnek öt motor állt a KTM-es garázsában, de a Yamaha és a Ducati is sok újdonságot kipróbált. Nekünk nem volt semmi újításunk, így arra használtuk a kétnapos tesztet, hogy különböző geometriai beállításokkal kísérletezzünk, és végül sikerült is egy jó alapot találnunk a hétvégére. Nyilván frusztráló volt látni, hogy mindenki próbálgatja az újításokat, és megnézve a jelenlegi helyzetünket, én is ilyesmire számítottam. Hiszen ha van gyártó, amelynek a többieknél jobban fejlesztésre szorulna a motorja, az az Aprilia.”

De vajon rákérdezett-e a spanyol, hogy miért maradtak el az újítások? „Igen, persze, hogy megkérdeztem. De erről az Aprilia főnökeit és a mérnököket kell megkérdezni. Nincsenek válaszaim. Úgy értem, én is csak egy dolgozó vagyok a sok közül…” – mondta Espargaro, aki arra a felvetésre, hogy versenyzőként mégis csak az egyik legfontosabb dolgozó, így reagált: „Igen, ennek így kellene lennie…”

Espargaro arról is beszélt, hogy mire lehet számítani a 2020-as Apriliától, amelynek kapcsán radikális változásokat ígért a vezetőség: „A motor teljesen más lesz, legalábbis annak kellene lennie. Az aerodinamika is változni fog, és remélem, az elektronika is, azon is sokat kellene változtatnunk. Bízom benne, hogy sokkal jobb lesz a gép, mint idén, s azt is, hogy a lehető leghamarabb meg is kapjuk, mert úgy tűnik, idén nem kapunk már újításokat, s az első 2020-as teszt nincs már messze. Hogy mikor fog megérkezni? Ez a millió dolláros kérdés! Remélem, legkésőbb az első sepangi tesztre elkészül.”

A spanyol azt is elárulta, hogy egyre nehezebben viseli, hogy nem jönnek az eredmények: „Hogy őszinte legyek, eléggé ideges vagyok, és nem is a pozitivitást nehéz fenntartani, mert mindig is pozitív ember voltam, ez nem fog változni. De egyre nehezebb energiát találni a küzdelemhez, mert nem jönnek az eredmények. Silverstone-ban átlagos versenyt teljesítettem, aztán megállt alattam a motor. Úgy érkeztünk meg Misanóba, hogy nem volt semmi újítás, amit kipróbálhattunk volna. Szóval nehéz, kicsit bosszús is vagyok, de nem mérges, mert rengeteg erőfeszítést, reményt és elvárást tettem ebbe a projektbe három éve. Továbbra is szeretném hinni, hogy meg tudjuk csinálni, de már három év eltelt, és egyértelmű, hogy az Aprilia nem áll azon a szinten, ahol kellene.”

Felmerült, hogy a KTM-nél megüresedő helyre esélyes lehet az a Bradley Smith, aki két évig az osztrákoknál versenyzett, idén viszont már az Aprilia tesztmotorosa. Mindez hogyan érintené a Gresini Racing által futtatott istállót? „Nem tudok erről semmit… De mi lesz, ha nem leszek elégedett jövőre, és átigazolok egy szatellit csapathoz gyári motorral? Ez sokkal komolyabban érintené a projektet, mint a tesztversenyző. Nyilván az elejétől fogva mondom, hogy elégedett vagyok Bradley munkájával, mivel gyors és komoly tapasztalata van, de végső soron a gyári versenyzők szállítják a csapatnak az eredményeket. Úgy vélem, az utóbbi három évben én voltam a legfontosabb motoros az Apriliánál! Szóval ha én távozom, az nagyobb problémát jelentene, mintha a tesztmotoros tenné meg ezt” – vélekedett Espargaro.

Hozzátette: továbbra is a MotoGP-ben és továbbra is az Apriliával szeretne felzárkózni a legjobbak közé, elmondása szerint ugyanis biztos benne, hogy megfelelő technikával ott tudna lenni az élbolyban. Azt pedig ismét határozottan kizárta, hogy átigazoljon a Superbike-világbajnokságba, azt viszont elismerte, hogy a jövőjét érintő döntését nagyban befolyásolja meg a noale-i gyártó jövő évi gépének versenyképessége.

Fotó: MotoGP Media


Hozzászólások