MotoGP

Crutchlow nagyon bánja az újabb kihagyott lehetőséget

A brit versenyző rendkívül csalódottan nyilatkozott az austini futam után és részletesen kifejtette, hogy mi volt a gond a versenyen.
Szeretnél élőben szurkolni kedvenc motorversenyződnek az augusztus eleji brnói futamon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megrendelheted belépődet jegyshopunkon keresztül a MotoGP Cseh Nagydíjára!

A szezonnyitón még dobogóra állt, de Termasban a rajtnál történő kiugrás miatt megbüntették és csak 13. lett, az Amerikai Nagydíj során pedig hiába volt meg a tempója a második helyre, hiszen bukott Cal Crutchlow. A brit motoros ezzel összetettben visszaesett a 8. pozícióba a csapattársa, Takaaki Nakagami mögé. A Motorsport.com szakoldal hasábjain olvasható nyilatkozatában a hondás elmondta, hogy mi is volt a gond:

„Nagy lehetőséget hagytunk ki, és ez a múltkori 13. hely után elég nagy probléma. Szerintem Argentínában jogtalanul büntettek meg, az austini bukás miatt pedig még egy nagy adag pontot buktam. Az volt a tervem, hogy még két kört várok Valentino mögött, aztán megpróbálom megtámadni őt. A motornak szüksége volt a tiszta levegőre, emiatt pedig előznöm és elszakadnom kellett volna. Nem tudom, hogy erre volt-e esély, de szerintem a féktávokon erősebb voltam, és mindenképpen szükség lett volna a friss levegőre.”

„Persze, hogy dühös vagyok, bárki az lenne, aki egy ilyen erős hétvége és az első sorba történő kvalifikálás után nulla ponttal menne haza. Az egész hétvége során versenyképes voltam, de a pozitív dolgokra kell gondolnunk. Idén az összes futamon gyors voltam és jó kedvvel megyek Jerezbe.”

Hiába tehát az egyik legjobb versenytempó mindhárom hétvégén, ha a britnek egyszerűen nincs szerencséje. Crutchlow arról is részletesen beszélt, hogy mi történt a bukásnál: „Nem hiszem, hogy túl gyorsan érkeztem abba a kanyarba. Teljesen normális féktávot vettem, de a motor hirtelen elcsúszott. A szél lassító hatása nélkül nem elég jó a motor lassulása per pillanat, és ezen javítanunk kell. Azért jöttem ki mindig az 1-es és a 12-es kanyarokban Valentino szélárnyékából, hogy kihasználhassam a szelet. Amikor az ember követ valakit, akkor a motor nem úgy kanyarodik és a féktávokon sem lassul eleget. Emiatt hosszabb ideig és keményebben kell fékeznünk. Jelenleg a motorunk nem elég stabil a féktávokon és ezen javítanunk kell.”

Fotó: MotoGP.com


Hozzászólások