F1

Brit Nagydíj: kinek kedvez majd a hűvös idő? – előzetes

Az osztrák futam kissé visszaadta a szurkolók hitét abban, hogy az idei Formula-1-es világbajnokságon igenis lehet izgalmas versenyt látni. A hétvégén a legendás Silverstone-ba látogat a száguldó cirkusz, ahol a három élcsapat – Mercedes, Ferrari és Red Bull – egyaránt abban reménykedik, hogy képes lesz diadalmaskodni.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Kezdjük talán a brit futammal kapcsolatos – főleg a szigetországbeli szurkolók számára – jó hírrel, ugyanis a magas jogdíjak miatt régóta folyó vitákra pontot téve bejelentették, hogy öt évvel meghosszabbították az F1 jogtulajdonosai és a pálya működtetői a rendezésről szóló szerződésüket, így 2024-ig Silverstone biztosan vendégül látja a Formula-1-et. Persze ezen nem csodálkozhatunk, hiszen ez az egyik legrégebbi, ugyanakkor a legmodernebb pálya, melyet kilenc esztendővel ezelőtt teljesen megújítottak, nem csoda, hogy szinte egész esztendőben foglalt a pálya, amit egyébként az autóversenyzés bölcsőjének is tartanak. Idénre új aszfaltréteget kapott a betoncsík, s a célegyenesben 2020-ra egy luxushotel nyitja meg kapuit, ennek építése gőzerővel folyik.

Persze nemcsak ezért fontos Silverstone az F1-nek, hanem azért is, mert a csapatok nagy részének szinte ez a hazai versenye, ráadásul a jelenlegi mezőny legnagyobb csillaga, Lewis Hamilton is brit, akárcsak a mezőny újoncai: a parádésan szereplő Lando Norris (McLaren), a thai felmenőkkel is rendelkező Alexander Albon (Toro Rosso) vagy George Russell (Williams). A hazai pilóták közül az utóbbi kivételével a másik három pontszerzéssel zárhatja a brit futamot, sőt, a verseny egyik legnagyobb favoritja a korábbi ötszörös győztes Hamilton. Már csak azért is, mert meglehetősen hűvös időt ígérnek a meteorológusok a hétvégére, ami egyértelműen kedvezne az ötszörös világbajnoknak és a Mercedesnek. „Miután itt nem kell tartanunk a hűtési gondoktól annyira, mint a hőségben futott versenyeinken, így nem tagadhatjuk, hogy favoritként érkezünk Silverstone-ba. Ugyanakkor Angliában a változékony időre mindig fel kell készülni, így kizárólag a maximális teljesítmény az, amivel sikeresek lehetünk Lewis hazai versenyén” – állította Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke.

A Ferrari tavaly ugyan győzött Sebastian Vettelnek köszönhetően itt, ám a maranellóiak meglehetősen pesszimistán várják a hétvégét, annak ellenére, hogy legutóbb, Spielbergben összességében jobb teljesítményt nyújtottak az Ezüst Nyilaknál. Persze a sok egyenessel tarkított spielbergi pálya helyett ezúttal egy technikás aszfaltcsík következik, és az ilyen karakterisztikájú pálya eddig nem sok szerencsét hozott a Ferrarinak. „Egy biztos, minden pilótának fantasztikus egy ilyen legendás pályán versenyezni. Sok itt a gyors szakasz, de az első felében elképesztően technikás részen kell áthaladnunk. Néhány apró aerodinamikai fejlesztést hoztunk magunkkal, és bízom abban, hogy akárcsak tavaly, idén is sikerül meglepnünk a mezőnyt” – közölte Vettel.

A Red Bull és Honda páros a spielbergi diadalt követően szinte a föld felett két centivel jár, és mindenki hisz abban, hogy Max Verstappen ezen a hétvégén is versenyképes lesz, míg Pierre Gasly is bizonyítja végre, hogy méltó a csapatba kerülésre. A fiatal holland – akit sokan nemcsak egy lapon emlegetnek Hamiltonnal, hanem már jobbnak is tartják a britnél – imádja Silverstone-t. „Már alig várom a versenyt, főleg a spielbergi győzelmem után. Egyszerűen imádom ezt a pályát, fantasztikus érzés átszáguldani a Becketts és a Maggots kanyarokon. A Honda motorja egyre jobb, és ha a gumikat megint sikerül úgy kezelnünk, mint két hete, akkor akár ismét harcban lehetek a győzelemért” – állította Verstappen, aki múltkori sikerével mér harmadik helyen áll összetettben.

A középmezőnyben jelenleg a McLaren látszik a legjobbnak, és a wokingiak lassan-lassan nemcsak, hogy állandó pontszerzői a futamoknak, hanem – igaz, egyelőre csak pár körön keresztül – egyre inkább felveszik a versenyt a legjobbakkal. Nem véletlen, hogy a csapat volt az első, aki bejelentett, hogy 2020-ban megtartja jelenlegi pilótapárosát, Carlos Sainzt és Lando Norrist. A spanyol és a brit pilóta foglalja el jelenleg a 7. és 8. helyet az egyéni pontversenyben, míg a konstruktőrök között negyedik helyen áll a McLaren – azaz a három élcsapat mögött jelenleg egyértelműen ők a legjobbak, és sokan azt vallják, a 2021-es szabálymódosítások, illetőleg a költségvetési sapka bevezetését követően újra visszatérhet az istálló a győztesek útjára. A McLaren mellett a meglehetősen rapszodikusan szereplő Renault – Daniel Ricciardo és Nico Hülkenberg –, valamint a Kimi Raikkönen vezette Alfa Romeo és a Toro Rosso szállhat harcba a pontszerző helyekért.

Ugyanakkor a Haas – amely tavaly ötödik lett a konstruktőrök versengésében – sosem látott hullámvölgybe került, hiszen elég komoly kavar és botrány alakul a főszponzor Rich Energy körül, abszolút nem képes az autó működését a Pirellikkel összehangolni, ráadásul mind Kevin Magnussen, mind pedig Romain Grosjean is volt már a mostaninál sokkal jobb formában is. Mindezek tetejébe legutóbb már az egyik Williams – George Russell – is megelőzte őket Spielbergben, ami vélhetően a legnagyobb csúfság, ami megeshet velük. „Most minden nehézségünk ellenére egyértelműen az autóra koncentrálunk, és hogy őszinte legyek, minden fontosabb annál, minthogy a következő évi pilótafelállásunkra gondoljak. Az autónk egy körön gyors, ezt a spielbergi ötödik helyünk is bizonyította. Most az a feladat, hogy a versenytempónkat is megtaláljuk” – jelentette ki Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke.

Egy biztos, a motorerősségnek fontos szerep juthat a pálya gyors részein, főleg a gyors kanyarokban, ugyanakkor azok a csapatok lesznek előnyben, melyek jól kezelik az abroncsokat ezen a gumigyilkos pályán. Maga a Brit Nagydíj 52 körös lesz, a teljes versenytáv pedig 306,198 km. A versenyben futott körrekordot Lewis Hamilton tartja 2017-ből, amikor az 5,891 kilométeres kört 1 perc 30,621 másodperc alatt tette meg, de az abszolút pályacsúcs (1:25,892) is az ő nevéhez fűződik a tavalyi Q3-ból.

Fotók: Daimler Media Site, Ferrari S.p.A.


Hozzászólások