F1

Bottas nyerte az Ausztrál Nagydíjat, dobogón a Honda

A Mercedes kettős győzelmével kezdődött a Formula-1 idei világbajnoksága, igaz, a várttal ellentétben a csapat finn pilótája legyőzte Lewis Hamiltont, ráadásul mindent vitt. örömünnep lesz majd Japánban, hiszen a visszatérése óta első alkalommal állhatott dobogóra a Honda Max Verstappennek köszönhetően.
Szeretnél élőben szurkolni kedvenc motorversenyződnek az augusztus eleji brnói futamon? Akkor van egy ajánlatunk számodra: az előző évekhez hasonlóan idén is megrendelheted belépődet jegyshopunkon keresztül a MotoGP Cseh Nagydíjára!

A tavalyi világbajnokság küzdelmei során végig támadták a teljesítménye miatt Valtteri Bottast, hogy a finn méltatlan a Mercedeshez, hiszen „csak” ötödik lett összetettben, és futamot sem sikerült nyernie. Igaz, utóbbit nem magának, hanem a csapatának köszönhette, hiszen Szocsiban például át kellett engednie a biztos első helyét Lewis Hamiltonnak. Nos, a finn egész télen mondogatta, majd idén megmutatja…

Ennek megfelelően aztán az igencsak motivált Bottas egyszerűen lerajtolta az ötszörös világbajnok csapattársát, és elszabadult csikóként száguldani kezdett az élen. Mögötte az élmezőny tisztán eljött, ám a hazai nagydíján új csapatánál, a Renault-nál bizonyítani akaró Daniel Ricciardo és a nagy visszatérő Robert Kubica (Williams) első szárnya egyszerűen elrepült az autók elejéről, így számukra edzésre változott a futam. Vélhetően ennek a Williamsnél örültek inkább… Ugyanakkor a McLaren bokszában legörbült a szerelők szája, ugyanis amíg Lando Norris hibátlanul haladt a pontszerző tízedik helyen, addig a remek tempóban száguldó Carlos Sainz erőforrása megadta magát, és amikor a spanyol a bokszutca bejáratához ért, lángba is borult az autója.

Az első kerékcseréig izgalommentessé vált a száguldás, ám amikor az első Haas feltűnt a bokszban, a csapatnak, a pilótálnak és a szurkolóknak is megemelkedett a pulzusszáma, nehogy megismétlődjön a tavalyi dráma, amikor egy körön belül mind Romain Grosjean, mind pedig Kevin Magnussen kerékcseréjét sikerült elrontani. Most a dán esetében simán ment minden, ám Grosjean bal első abroncsával újfent meggyűlt a szerelők baja, és a francia emiatt jelentősen visszaesett a hetedik helyéről. Sőt, Grosjean pár kör megtétele után éppen a bal első kerék felfüggesztése miatt ki is állt. Ezalatt elkezdődött Lewis Hamilton idei első panaszáradata, ugyanis a Mercedes a brit szerint túl korán hívta ki kerékcserére, így beszorult a mezőnybe, miközben Bottas nemcsak jóval tovább maradhatott kint ugyanolyan lágy gumikon, hanem még szórta is a leggyorsabb köröket is, így egyre nőtt köztük a távolság.

A huszadik kört követően az izgalmakat a pontszerző zóna után kaptuk meg, amikor Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo) szépen lassan összegyűjtött maga mögött négy autót, ám az olaszt nagyon nehéz volt leelőzni a kopó abroncsai ellenére. Mindeközben a két Red Bull elkezdett versenytempóban üzemelni, és amíg Pierre Gasly – akinek időmérőjét eltaktikázta a csapat – a kemény keveréken a verseny felére feljött a hatodik helyre, addig Max Verstappen elképesztő tempóban haladt – a Honda-motor nagyon versenyképesnek bizonyult –, és előbb Sebastian Vettelt előzte meg, mondhatni játszi könnyedséggel. Majd ráesett az ilyen helyzeteket egyre kevésbé elviselő Hamiltonra, aki ekkor már méterenként panaszkodott valamire a szerelőinek. Eközben Bottas – aki továbbra is szórta a leggyorsabb köröket – már majd húsz másodperccel haladt a mezőny élén.
Ám ekkor némileg váratlanul beállt a vonatozás, és hosszú körökön keresztül izgalommentesen körözgettek a pályán a pilóták, és tíz körrel a vége előtt maximum a 9-11- hely között számíthattunk némi csetepatéra, ahol másfél másodpercen belül autózott Lance Stroll (Racing Point), Danyiil Kvjat (Toro Rosso) és Gasly, ám mégcsak meg sem támadták egymást. Ugyanakkor Verstappen a nagy igyekezetében kicsúszott az első kanyarban, így Hamilton egy kicsit fellélegezhetett, ám azt továbbra sem tudta a brit megemészteni, hogy csapattársa olyan előnnyel vezet előtte, hogy egy kerékcsere is belefért volna Bottasnak ahhoz, hogy simán az élen maradhasson. A Ferrarinál időközben elkezdett őszülni a teljes csapatvezetés, ugyanis Charles Leclerc is utolérte Vettelt, így el kellett dönteni, vajon a tesztek alatt is hangoztatott tétel, miszerint csatázhatnak egymással, vajon igaz volt, vagy csak üres frázis. Bottas kezdett összekapni a mérnökeivel, ugyanis ki akart állni a finn egy utolsó kerékcserére, hogy a leggyorsabb körért járó egy pontot is bezsebelje, ám a csapata nem akart kockáztatni. Mögötte Verstappen elindult az utolsó rohamra Hamilton ellen, és a holland előbb futott a leggyorsabb kört, és ismét megjelent Hamilton visszapillantó tükrében. Maradt három köre a Red Bull klasszisának, az ötszörös futamgyőztesnek arra, hogy leelőzze az ötszörös világbajnokot.

Bottas azonban nem engedte át a leggyorsabb kört Verstappannek, Hamilton pedig a második helyet tartotta meg a holland előtt, így 2019 első versenyén kettős Mercedes diadal született, igaz, nem abban a sorrendben, ahogy azt sokan várták, míg a dobogóra a remekül teljesítő Honda-motorral száguldó Verstappen ért oda. Mögöttük a két Ferrari érkezett, mégpedig Vettel, Leclerc sorrendben, és ez egyben megadta a választ arra, vajon csatázhatnak-e egymással. A B-ligát ezúttal Magnussen nyerte, Nico Hülkenberg (Renault), Kimi Raikkönen (Alfa Romeo), Stroll és Kvjat előtt, azaz ők szereztek pontot.

„Életem legjobb futamát teljesítettem, hirtelen nem is tudom, mi történt velem. A fejemben kellett elrendeznem sok mindent a tavalyi évet követően. A rajtom remekül sikerült, végig hibátlanul működött az autó. Hat-hét kör után elkezdtem tudatosan felépíteni az előnyömet, és a végén csodálatos volt azt érezni, minden sikerült, amit elterveztem, amit meg akartam csinálni. Külön öröm, hogy sikerült megszereznem a plusz egy pontot a leggyorsabb körért, amit nagyon szerettem volna megszerezni” – nyilatkozta az immár négyszeres futamgyőztes Bottas a leintést követően, aki azt is elárulta, hogy zabkását reggelizett.

Lewis Hamilton arcára volt írva, nincs hozzászokva ahhoz, hogy a csapattársa ilyen különbséggel elverje.

„A csapat szempontjából remekül indult a szezon, aminek örülök. Nem tudom, hova tűnt el a sebességem, de vannak ötleteim. Láttam, hogy jön Max mögöttem, de nem igazán volt rám veszélyes” – jelentette ki Hamilton, akinek félmosolya sok minden volt, csak őszinte nem.

Max Verstappen bebizonyította, idén vele és a Red Bull csapatával is számolni kell

Vele szemben Verstappen abszolút elégedett volt, hiszen megverte a Ferrarikat, és a Hondát 11 év után visszavitte a dobogóra, hiszen a japán gyártó visszatérése óta első pódiumát ünnepelhette.

„Minden jól működött, elégedett vagyok az eredménnyel. A lágy gumikon éreztem a legjobban magam, és csak azt sajnálom, hogy Lewist nem tudtam megelőzni. A sebességem megvolt hozzá, ám ezen a pályán nagyon nehéz előzni. A Honda tökéletesen teljesített, jó érzés volt legyőzni a Ferrarikat” – szúrt oda a dobogóról ezúttal lemaradó maranellóiaknak Verstappen, aki a leggyorsabb körért járó pontot azért sajnálta, hiszen két körrel a vége előtt még a zsebében érezhette azt.

Vettel sem ugrált örömében a végeredményt illetően, kijelentette, nem is érti, miért ilyen lassú a Ferrari.

„Nagyon lassú volt az autónk, aminek okait ki kell derítenünk. Egyszerűen nem értem, mi történhetett a tesztek óta, de sokat kell dolgoznunk, hogy egy szintre kerüljünk a vetélytársainkkal. Ugyanakkor korai bármiről beszélni, ki kell értékelnünk az adatokat” – értékelt a négyszeres világbajnok, aki hozzátette, nem volt csapatutasítás, Leclerc nem tudta őt utolérni. A fiatal monacói elmondta, nem ez volt élete versenye. „Sajnos a rajtom után le kellett mennem a fűre, nehogy összeütközzek Sebbel, így azonnal sokat veszítettem. Nagyon nehéz az ausztrál pálya, végig maximálisan figyelnem kellett. Bízom abban, hogy két hét múlva sokkal jobb eredményre leszünk képesek” – árulta el Leclerc.

Folytatás két hét múlva Bahreinben.
 
Az Ausztrál Nagydíj végeredménye
1. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:25:27.325  
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 20.886 mp h.  
3. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 22.520 mp h.  
4. Sebastian Vettel német Ferrari 57.109 mp h.  
5. Charles Leclerc monacói Ferrari 58.230 mp h.  
6. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:27.156 p h.  
7. Nico Hülkenberg német Renault 1 kör h.  
8. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.  
9. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1 kör h.  
10. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Honda 1 kör h.  
11. Pierre Gasly francia Red Bull-Honda 1 kör h.  
12. Lando Norris brit McLaren-Renault 1 kör h.  
13. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1 kör h.  
14. Alexander Albon thaiföldi Toro Rosso-Honda 1 kör h.  
15. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.  
16. George Russell brit Williams-Mercedes 2 kör h.  
17. Robert Kubica lengyel Williams-Mercedes 3 kör h.  
  Kiesett     megtett körök kiesés oka
  Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 29 felfüggesztés
  Daniel Ricciardo ausztrál Renault 28 feladta
  Carlos Sainz spanyol McLaren-Renault 9 áramellátás
 
 
A vb állása
PILÓTÁK        
1.  Valtteri Bottas       26
2.  Lewis Hamilton       18
3.  Max Verstappen       15
4.  Sebastian Vettel       12
5.  Charles Leclerc       10
6.  Kevin Magnussen       8
7.  Nico Hülkenberg       6
8.  Kimi Räikkönen       4
9.  Lance Stroll       2
10.  Danyiil Kvjat       1
 
 
KONSTRUKTŐRÖK  
1.  Mercedes 44
2.  Ferrari 22
3.  Red Bull-Honda 15
4.  Haas-Ferrari 8
5.  Renault 6
6.  Alfa Romeo-Ferrari 4
7.  Racing Point-Mercedes 2
8.  Toro Rosso-Honda 1
 
 
 


Hozzászólások