Superbike

Bautista a Pirellit dicsérte a Michelinnel szemben

A korábbi MotoGP menő Alvaro Bautista egy 2019-es példa nyomán beszélt arról, hogy mennyire lenyűgözték őt a Pirelli abroncsai, melyeket a Superbike világbajnokság mezőnye használ.
Alvaro Bautista 2010-től kezdve kilenc szezonon keresztül 2018 végéig versenyzett a MotoGP legnagyobb géposztályában, ahol így lehetősége volt a Bridgestone, majd pedig a Michelin abroncsait is „megízlelni”, melyet követően 2019-ben a Superbike-ban már a Pirelli abroncsaihoz kellett hozzászoknia. A spanyol motoros igen elismerően beszélt az olasz gumigyártó cég világbajnokságon használatos termékeiről, hiszen elmondása szerint olyan körülmények között is kiválóan működnek, ahol a MotoGP-ben használatos Michelin kapcsán esély sem nyílna arra, hogy egyáltalán pályára guruljanak azzal. Bautista ennek kapcsán idézett fel egy 2019-es emléket: „A súlyomból és a vezetési stílusomból adódóan nehéz volt számomra a MotoGP-ben megoldani, hogy a Michelin gumikat hideg időben üzemi hőfokra melegítsem.” – kezdte a 2006-os 125-ös világbajnok. „A Pirelli ilyen szempontból barátságosabb. A hátsó guminak elképesztő tapadása van. Emlékszem, amikor 2019-ben Assenben meglepődtem: A pálya mindössze három fokos volt, aztán még havazott is. – a MotoGP-ben ilyenkor akár haza is mehetsz.”
„A harmadik szabadedzésen a boxban várakoztam és nem gondoltam, hogy bárki is pályára gurul. Néhányan azonban megtették, kiváltképpen a brit versenyzők. Amikor láttam, hogy hogyan javítanak az az előző napi idejükön három fokos időben, le voltam nyűgözve. Kimentem tehát a pályára az előző nap használt gumikkal és én is javítottam. Az abroncsok 3 fokban működtek Hollandiában, de hasonlóképpen 50 fokos aszfalton Thaiföldön is. Elképesztő! Ezeknek a gumiknak a tapadása hihetetlen hideg időben, a MotoGP-vel ellentétben.” – emlékezett vissza Bautista. A most már hondás versenyző akkor a gyári Ducatin egyébként megnyerte mindkét asseni futamot. Az első versenyt négy fokos levegő és hat fokos aszfalthőmérsékletnél tartották, míg a második futam során már valamivel jobbak voltak a körülmények hiszen kilenc fokra emelkedett a levegő hőmérséklete és tizenhétre az aszfalté.

Fotó: World Superbike Media


Hozzászólások