MotoGP

Bagnaia: „Az erős sepangi teszt jelentette a legfőbb problémát”

A Pramac Ducati olasz újonca elismerte: a februári teszten elért második helye után túl magabiztossá vált, ennek is volt betudható a küszködős első idény a királykategóriában.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Francesco Bagnaia idén debütált a MotoGP-ben a Pramac Racing 2018-as Ducatijának nyergében, s az első tesztek után sokan arra tippeltek, ő lesz a legjobb újonc 2019-ben. Ehhez képest mindössze a 15. helyen zárt a tabellán, s főként Fabio Quartararo, de Joan Mir és Miguel Oliveira is felülmúlta őt. A Moto2-es világbajnokként érkező olasz elismerte: nem tett jót neki, hogy a februári sepangi teszten az élbolyban végzett.
 
„Talán a legnagyobb problémát idén az első, malajziai teszt jelentette, amelyet a második helyen zártam. A teszt után úgy gondoltam, könnyen versenyképes lehetek és az élmezőnyben harcolhatok. A katari teszten aztán visszazökkentünk a valóságba, ott már jobban küszködtem, és az egész szezon nagyon nehéz volt – talán csak az utolsó futamok kevésbé” – idézi Bagnaia szavait a Motorsport.com szakoldal.
 
A fiatal motoros szerint az is nehézséget okozott számára, hogy a MotoGP-ben teljesen más gumikhoz kellett alkalmazkodnia, mint amelyekhez hozzászokott a kisebb kategóriákban: „2011-től 2018-ig Dunloppal versenyeztem, az első gumiknál többé-kevésbé ugyanolyan az érzet. A MotoGP-ben viszont teljesen más a Michelinekkel, és eléggé nehezen ismertem ki. Ez az egyik fontos lépcső, hogy jobban kiismerjem az első abroncsokat és kevesebbet hibázzak.”
 
Bagnaia legjobb eredménye egyébként a Phillip Island-i negyedik helyezés volt, ott épp csak lecsúszott a dobogóról: az olasz szerint arra a versenyre neki és csapatának is nagy szüksége volt a szenvedős idény végén. Az olasz jövőre egyébként már a gyári versenyzőkkel megegyező, 2020-as Desmosedicin fog ülni – ezt azonban a novemberi teszteken még nem próbálhatta ki, mivel a Valenciai Nagydíj edzésén megsérült a bokszból kijövet elszenvedett furcsa balesetben, amely után várhatóan a februári, sepangi gyakorláson fog visszatérni a pályára.

Fotó: Pramac Racing


Hozzászólások