MotoGP

Alex Marquez miatt kerülhet a Kawasakihoz Rabat?

Az Avintia Racingnél mindenképp szeretnének egy fiatal tehetséget megszerezni 2020-ra, s mivel Karel Abraham szerződéssel rendelkezik, a Moto2-es világbajnok spanyolnak így akár a MotoGP-ből is távoznia kellhet.
Tisztelt Olvasóink! A P1race.hu a motorsportok egyik hazai piacvezető portálja. A honlap története 2004-ben indult motogphirek.hu néven, azóta több – szakmai és megjelenésbeli – megújuláson is átesett, pozícióját azonban mindvégig megőrizte. Mivel nem áll mögöttünk tőkeerős befektető, sem politikai támogató, így ahhoz, hogy továbbra is a megszokott vagy még annál is jobb színvonalon végezhessük a munkánkat, az Önök támogatására és segítségére is szükségünk van. Kérjük, támogassák honlapunkat a Patreonon keresztül !

Tito Rabat a tavalyi silverstone-i hétvégén súlyos lábtörést szenvedett, amely miatt aztán a szezon teljes hátralévő részét ki kellett hagynia. A helyét ennek ellenére is megtarthatta 2019-re az Avintia Racingnél, ám a spanyol egyelőre csak ritkán tud megvillanni az egyéves Ducatival: eddig mindössze négyszer szerzett pontot, s a top 10-be is csak a számos bukást hozó Katalán Nagydíjon fért be.
 
Rabat ráadásul már csak azért sem érezheti biztonságban magát 2020-ra, mivel az Avintia sportigazgatója, Ruben Xaus a sachsenringi hétvégén a MotoGP.com weboldalnak nyilatkozva ismét megerősítette, hogy szeretnének egy fiatalt megszerezni jövőre – márpedig Karel Abraham érvényes szerződéssel rendelkezik, így ebben az esetben biztosan a korábbi Moto2-es világbajnoknak kell távoznia.
 
„Csapatként az a kívánságunk, hogy egy fiatal srác vezethesse a motorunkat a legjobb pozíciókba” – mondta el Xaus. „Sajnos mostanában Tito nem hozza azt a szintet, amit szeretnénk és amit vártunk tőle. Abban bíztunk, hogy megmutatja mindenkinek, hogy megérdemli az ülést, de a csapatnak együtt kell dolgoznia azért, hogy erős helyzetbe kerülhessünk jövőre, mivel a szponzorok felől egyre nagyobb a nyomás most, hogy jó motorjaink vannak. Karel Abraham kétéves szerződéssel rendelkezik, szóval az egyetlen hely, ami még nincs eldöntve, az Tito ülése. Tárgyalunk fiatalokkal, és elég reményteljesen alakulnak a dolgok.”
 
A pletykák szerint a legjobb esélye Alex Marqueznek van arra, hogy bemutatkozzon az Avintia Racing színeiben: a spanyol kiváló formába lendült az első futamok után, s a nyári szünetre fordulva vezeti a Moto2-es világbajnoki összetettet. Bár a spanyol elmondta, hogy adott esetben akár még egy évet eltöltene a középső kategóriában, Xaus szavai arra utalhatnak, hogy az eddigi teljesítmény meggyőzhette a privát alakulatot.
 
Na de mi lesz akkor Rabattal, ha Marquez vagy egy másik újonc tényleg érkezik? Néhány hete már felröppent az a híresztelés, s azóta egyre több szakportál beszámolt róla, hogy a spanyol bizony nem csak jelenlegi alakulatától, hanem a MotoGP-ből is távozhat, viszont erősen érdeklődik utána a Superbike-világbajnokságon szereplő Kawasaki gyári csapata. A „zöldek” állítólag nem túlságosan elégedettek Leon Haslam idei produkciójával, az ő helyére kerülhet Rabat.
 
Tény, hogy a MotoGP-ben nem sok hely kiadó már a 2020-as rajtrácson: a hat gyári istállónál mindenkinek biztosított az ülése, ahogy a Tech3 KTM is nemrég bejelentést tett. A Pramac Racingnél állítólag már csak néhány részletben kell megegyezni ahhoz, hogy Jack Miller maradjon Francesco Bagnaia csapattársa, a Petronas Yamaha SRT-nél elvileg mindkét motoros szerződéssel rendelkezik, míg az LCR-nél sincs ok rá, hogy elküldjék Cal Crutchlow mellől az idén egyelőre remekül teljesítő Takaaki Nakagamit – azaz igazából tényleg már csak az Avintia második motorja a kérdéses.

Fotó: MotoGP Media


Hozzászólások