Superbike

A Superbike stresszesebb, mint a MotoGP – mondja Bautista

Legutóbb a Superbike-ban használatos Pirelli abroncsokról beszélt igen elismerően a Honda gyári csapatának spanyol versenyzője, összehasonlítva azt a MotoGP-s Michelinnel. Bautista most a sorozat hétvégi időbeosztása kapcsán mondta el tapasztalatait.
Alvaro Bautista idén már a 36. életévét tapossa, így a 2006-os 125-ös MotoGP világbajnok már a tapasztalt, sokat látott versenyzők közé sorolható. Mintha csak tegnap lett volna, hogy nyolc futamot nyert a 125-ben és elsöprő fölénnyel megnyerte a világbajnoki címet, melyet követően három 250-es és kilenc MotoGP szezon következett. Mivel a Gyorsasági Motoros Világbajnokság királykategóriája nem sok sikert hozott számára, ezért 2018 után átnyergelt a Superbike-ba, ahol valósággal újjászületett a spanyol. 2019-ben zsinórban az első tizenegy versenyt megnyerte, azonban a vb-címről végül lemaradt. Bautista most arra hívta fel a figyelmet, hogy a látszat ellenére koránt sincs, vagy éppen volt annyira könnyű dolga, mint az kívülről látszik. „Nagyon gyorsan telik az idő. Nehéz volt számomra, mivel ha a MotoGP-ben vagy, akkor nem gondolsz arra, hogy létezik más is. Szerettem volna azonban továbbra is versenyezni, a Ducati pedig lehetőséget adott nekem a Superbike-ban egy gyári motoron, én pedig belevágtam a kalandba.”
„Itt mindig történik valami, lélegzetvételnyi időd sincs. Fizikailag és mentális egyaránt kimerítő. A MotoGP-ben szombaton pihenhetsz a kvalifikációt követően. A Superbike-ban viszont röviddel a Superpole után már az első versenyed teljesíted – nem pihenhetsz. Az pedig nem számít, hogy a futam hogyan sikerült, mivel egy nap múlva ismét versenyezned kell. Több mint fizikailag kimerítő, amellett, hogy a Superbike sokat követel ilyen tekintetben, a mentális izgalom is óriási. Nem szabad, hogy egy jó, vagy éppen rossz eredmény túlzottan befolyásoljon. Vasárnap az első a sprint futam, aztán a normál verseny, melyhez másként kell hozzáállni. Ez volt számomra a legnehezebb.” – mondta Bautista, aki tavaly már a Honda gyári csapatában szerepelt és idén is velük áll majd rajthoz. A HRC versenyzői 2020-ban nemigen produkáltak kiemelkedőt, azonban úgy tűnik, hogy erre az évre sikerült fejlődniük, amire nem mellesleg szükségük is van, hiszen a céljuk elvégre a világbajnoki cím.

Fotó: Alvaro Bautista twitter


Hozzászólások