Fast Lane
 

Laudát ünnepli az egész világ

Laudát ünnepli az egész világ: Az osztrákok háromszoros világbajnoka éppen ma, február 22-én ünnepli a 70. születésnapját. A Formula-1 élő legendája még mindig lábadozik tavalyi tüdőátültetése után, de egyre jobban érzi magát. Mint elmondta, idén szeretne visszatérni a versenypályákra, hogy a helyszínen tudja megünnepelni a Mercedes újabb sikereit. Orvosai szerint erre minden esélye megvan, igaz, a rehabilitáció lépcsőfokait szigorúan be kell tartania ehhez. Boldog születésnapot Niki Lauda!

Fast Lane
 

A DTM-ben folytatja a magyar királyi sarj

A DTM-ben folytatja a magyar királyi sarj: Habsburg Ferdinánd már több éve jelentős eredményeket ér a nemzetközi autósportban: az utolsó magyar király, IV. Károly dédunokája az elmúlt két szezonban például a Formula-3-as Európa-bajnokságon szerzett dobogókat és győzelmeket. A 2018-as esztendő végén aztán meghívást kapott a Német Túraautó-bajnokság fiatal versenyzőknek szóló jerezi tesztjére, ahol tempójával és hozzáállásával mély benyomást tett az R-Motorsport csapatára. Olyannyira, hogy a svájci alakulat fel is ajánlotta számára az autósport egyik legkeresettebb versenyzői ülését, így az osztrák pilóta egy Aston Martinnal fog versenyezni, amely márka idén csatlakozott a mezőnyhöz. "Nagy álmom volt, hogy egyszer a DTM-ben versenyezhessek” – mondta el Habsburg, akinek debütálására a május eleji hockenheimi hétvégén kerül majd sor. (fotó: James Gasperotti / Habsburg Média)

Fast Lane
 

Lezajlott az új TCR-autók BoP-tesztje

Lezajlott az új TCR-autók BoP-tesztje: Az idei évben csak az új modelleknek kellett a pályán is körözniük a Balance of Permormance-értékek meghatározási folyamata során, a már tavaly is meglévő gépeket csak statikus teszteknek vetették alá. Összesen út új modell, név szerint a Hyundai Veloster N, Lynk&Co 03, Alfa Romeo Giulietta Veloce, LADA Vesta Sport és Renault Mégane volt jelen hétfőn a valenciai pályán – ezek közül csak a Lynk & Co és az Alfa Romeo érintett a WTCR-ben is –, ahol 2018-hoz hasonlóan Daniel Lloyd vezette az autókat. Referenciaként a Cupra TCR-autóját használták, kezdetben pedig a tavalyi BoP-táblázatnak megfelelően vágtak bele a körözésbe, aztán a nap során folyamatosan tesztelték, hogyan teljesítenek az egyes gépek különböző súly- és hasmagasság-beállításokkal. Az idei első BoP-tabellát várhatóan március elején hozzák majd nyilvánosságra. (fotó: TCR Media)

Fast Lane
 

Megvannak a WSBK új motorjainak maximális fordulatszámai

Megvannak a WSBK új motorjainak maximális fordulatszámai: A Phillip Island-i teszttel egy időben a Superbike-vb döntéshozói az utcai változatok értékeit is felhasználva megállapították, milyen maximális fordulatszámmal kezdhetik meg a szezont az egyes modellek. Összessen három részben vagy egészében új gépet homologizáltattak: a Ducati Panigale V4-es az egész mezőnyben a legnagyobb, 16350 fordulat/perces limitet kapta, míg az új BMW S1000RR 14900-as, a 2019-es Kawasaki pedig 14600-as fordulatszámlimittel vág neki az idénynek – utóbbi kettő esetén ez a szám 50, illetve 500 fordulat/perccel magasabb az előző évi modell esetén használt értéknél. A többi márka esetén maradtak a tavalyi számok: a Honda 14550-es, a Yamaha 14700-es fordulatszámmal állhat rajthoz az első fordulókon, míg a WSBK rajtrácsán pillanatnyilag nem jelenlévő Aprilia, Suzuki, MV Agusta sorban 14700, 14900 és 14950 fordulat/perces limitet kapott. A döntéshozók aztán ezeken az értékeken a szezon közben változtathatnak az egyes gyártók eredményeinek és teljesítményének megfelelően. (fotó: Ducati Corse)

Fast Lane
 

Ismét Barcelonában rendezik a WTCR szezon előtti tesztjét

Ismét Barcelonában rendezik a WTCR szezon előtti tesztjét: A tavalyi év után ismét Barcelonában, a Circuit de Catalunyán rendezik meg a WTCR hivatalos szezon előtti tesztjét. A kétnapos gyakorlásra egy héttel a marrakesh-i idénynyitó előtt, március 28-29-én kerül sor, Barcelona mellett szól az is, hogy nincs túlságosan messze Marokkótól – tudósít a Touringcartimes.com szakoldal. A mezőny többsége várhatóan jelen lesz, leszámítva azokat a pilótákat, akik az International GT Challenge Laguna Seca-i állomásán állnak rajthoz, például Frederic Vervisch, Nicky Catsburg és Augusto Farfus is hiányozni fog. (fotó: WTCR Media)

Fast Lane
 

Abt és Da Costa kezdett a legjobban Mexikóban

Abt és Da Costa kezdett a legjobban Mexikóban: Szokás szerint két szabadedzéssel indult a Formula-E 2018/2019-es idényének negyedik, mexikóvárosi állomása. Az F1-ből is ismert pályán kialakított nyomvonalon egyből megdőltek a korábbi körrekordok a Gen2-es autóknak köszönhetően, pedig a reggeli hűvös időben rengeteg elrontott féktávot láthattunk. Az első tréningen a tavalyi futamot megnyerő Daniel Abt bizonyult a leggyorsabbnak az Audival, megelőzve a venturis Edoardo Mortarát és a BMW-s Alexander Simst. A második gyakorláson aztán már az idénynyitón diadalmaskodó Antonio Felix da Costa érte el a legjobb eredményt, míg mögötte ezúttal a másik Venturiban ülő Felipe Massa, valamint a korábbi bajnok Sebastien Buemi végzett. A program itthoni idő szerint 19:00-kor folytatódik az időmérővel, majd 23:00-kor a futammal. (fotó: Formula-E Media)

Fast Lane
 

Mostantól a Suzukinak is van külön motorsportrészlege

Mostantól a Suzukinak is van külön motorsportrészlege: A Hondánál már régóta különálló versenyrészleg működik Honda Racing Corporation, azaz HRC néven, most ezt másolta le a japán gyártó, amely Suzuki Racing Company néven indított motorsportrészleget. Hogy ennek miért van jelentősége? Nos, azért, mert az SRC a HRC-hez hasonlóan saját költségvetéssel fog rendelkezni, így sokkal önállóban hozhatnak majd meg bizonyos döntéseket. Eddig ugyanis a Suzuki MotoGP-s csapatának rendre engedélyt kellett kérni a japán vezetőktől minden egyes döntéshez, ez pedig igencsak lassította a folyamatokat. A királykategóriás istálló mellett egyébként az SRC hatáskörébe fog tartozni az endurance-vb-s szereplés vagy épp a MotoAmerica-projekt, ami pedig a MotoGP-t illeti: könnyen lehet, hogy ez is egy lépés abba az irányba, hogy a Suzukinak is legyen szatellit alakulata, az ugyanis már hosszú ideje terítéken van a „kékeknél”, de ugyancsak a japán vezetőség hezitálása miatt eddig nem született döntés ezzel kapcsolatban. (fotó: Suzuki Racing)

Fast Lane
 

Morbidelliék rajthoz állhatnak a sepangi 8 óráson

Morbidelliék rajthoz állhatnak a sepangi 8 óráson: Nem példa nélküli, hogy a MotoGP mezőnyéből rajthoz állnak néhányan egyes endurance-futamokon, ám általában a legendás suzukai 8 órás szokott lenni a versenyzők célpontja. Viszont a FIM EWC a 2019/2020-as szezonban első alkalommal ellátogat Sepangba is – méghozzá a WTCR-rel közösen –, ez pedig megmozgatta Razlan Razali, a maláj pálya vezérigazgatójának fantáziáját. Razali ugyanis a december közepi dátumot megerősítő bejelentés kapcsán elárulta: tervben van, hogy a Petronas Yamaha SRT királykategóriás alakulatának két motorosa, Franco Morbidelli és Fabio Quartararo a Moto2-ben szereplő maláj Khairul Idham Pawival kiegészülve rajthoz álljon az EWC történetének első sepangi futamán. Ez logisztikai akadályba nem ütközhet, hiszen addigra a MotoGP-szezonnak már vége, sőt eleve teszttilalom lesz érvényben. Razali bízik benne, hogy a komoly maláj érdekeltség még nagyobb tömegeket vonzhat ki a helyszínre. (fotó: Yamaha Racing)

Fast Lane
 

Gresinis versenyzők zártak az élen a jerezi privát teszten

Gresinis versenyzők zártak az élen a jerezi privát teszten: Bár az első hivatalos kollektív gyakorlásra még várnunk kell a jövő hétig, már így is javában készül a szezonra a Moto2-es és a Moto3-as mezőny: néhány napja Valenciában, hétfőn és kedden pedig Jerezben gyakoroltak egyes csapatok. A középső kategóriában Sam Lowes és Luca Marini váltotta egymást az élen, végül a brit bizonyult gyorsabbnak kettejük közül, míg a harmadik helyre Alex Marquez fért oda az összesített listán, megelőzve a MotoGP-ből visszatérő Thomas Lüthit. A legkisebbeknél ugyancsak a Gresini egyik motorosa volt a legjobb, hiszen mindkét nap Gabriel Rodrigo érte el a legjobb időt, maga mögé utasítva Sergio Garciát és Dennis Foggiát. Összesen amúgy tizennégy Moto2-es versenyző körözött Jerezben, míg a Moto3-ból nyolcan voltak jelen az Angel Nietóról elnevezett pályán. (fotó: Gresini Racing)

Fast Lane
 

Sportbírók között töltötte a szombatját Max Verstappen

Sportbírók között töltötte a szombatját Max Verstappen: A Red Bull Formula-1-es pilótáját még a Brazil Nagydíj után ítélték kétnapos közmunkára, miután a versenyen történt ütközésük után a mérlegelésnél lökdösni kezdte az őt az élről kiütő Esteban Ocont. A szankció első felét egy hónapja a marrakeshi Formula-E-fordulón töltötte le a holland, ahol a versenyfelügyelők munkáját tanulmányozta és segítette, míg most szombaton ugyancsak sportbírók között telt a napja, ugyanis a többszörös futamgyőztes is részt vett a stewardok éves nemzetközi konferenciáján. Több mint kétszáz sportbíró gyűlt össze, hogy megosszák egymással a tapasztalataikat, Verstappen pedig közelről figyelhette ezt: „Mi a pályán igyekszünk a legtöbbet kihozni a versenyből, és egyértelmű, hogy a stewardok is a legjobbjukat nyújtják, hogy rendre fair döntéseket hozzanak. Ez egy jó lecke volt számomra, sokat tanultam a két nap során” – nyilatkozta Verstappen. (fotó: Red Bull Content Pool)

Fast Lane
 

A Moto2-esek és a Moto3-asok is megkezdték a felkészülést

A Moto2-esek és a Moto3-asok is megkezdték a felkészülést: Miközben a MotoGP teljes mezőnye Sepangban tesztel, a két kisebb kategória néhány szereplője Valenciában gurult pályára egy privát gyakorlás keretein belül. A Moto3-ból például összesen húszan voltak jelen szerdán és csütörtökön, többek között Aron Canet, a visszatérő Romano Fenati, valamint Darryn Binder, Lorenzo Dalla Porta és Niccolo Antonelli is a spanyol pályán körözött. A Moto2-ből az EG 0,0 Marc VDS párosa, Alex Marquez és Xavi Vierge mellett a Pons HP40-et erősítő Lorenzo Baldassarri és Augusto Fernandez, valamint az Angel Nieto Teamnél versenyző Jake Dixon és Xavi Cardelus tesztelte Valenciában a Triumph új blokkjával felszerelt motorját. Közülük Marquez egy bukást is begyűjtött, ahogy a legkisebb géposztályból így járt Alonso Lopez, Sergio Garcia és Vicente Perez is. A Moto2-esek és a Moto3-asok első hivatalos kollektív tesztjére február 20-tól 22-ig kerül sor Jerezben. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Utolsóként a Williams is felfedte bemutatója időpontját

Utolsóként a Williams is felfedte bemutatója időpontját: Miközben a Rich Energy Haas F1 Team már le is rántotta a leplet 2019-es autójáról és annak festéséről, a szebb napokat is látott alakulat mostanáig azt sem árulta el, mikor fogja közzétenni az első képeket idei versenygépéről, így azt sem lehetett kizárni, hogy a korábbi években tapasztaltakhoz hasonló módon „minden figyelmeztetés nélkül” rukkolnak majd elő vele. Nos, erre mégsem kerül sor, ugyanis a Formula-1-es mezőnyből utolsóként ők is elárulták, mikor leplezik le az idei dizájnjukat: február 11-én, a grove-i központjukban, egy 2018-as autón fogják bemutatni az új színvilágot, emellett pedig egy új névadó szponzort is bejelentenek majd. Ezzel teljessé vált az autóbemutatók listája: hétfőn érkezik a Williams mellett a Toro Rosso is, kedden jön a Renault, szerdán a rejtélyes fotórészleteket már megosztó Mercedes, valamint a Red Bull és a Racing Point, csütörtökön a McLaren, pénteken a Ferrari, míg február 18-án, a barcelonai teszt első napjának reggelén pedig az Alfa Romeo. (fotó: Glenn Dunbar/Williams)

Fast Lane
 

Egyéni rajtszámdizájnokkal készülnek a WTCR-es pilóták

Egyéni rajtszámdizájnokkal készülnek a WTCR-es pilóták: Újabb téren újít a Túraautó-világkupa, szerdán ugyanis bejelentették, hogy a versenyzők saját maguk tervezhetik meg a rajtszámaik dizájnját – ahogy természetesen magukat a számokat is kiválaszthatják, de ez a része eddig is igaz volt. A WTCR közleménye Valentino Rossi legendás #46-osát említi mintapéldaként, ám a nyilvánosságra hozott két megoldás alapján sokkal inkább egyfajta logóról is van szó. Ezeket az autók szélvédőjén és oldalán az FIA szabályai értelmében nem lehet használni, az autók belsejében viszont igen, tehát a fedélzeti kamerás felvételeken látszódhatnak, ahogy a versenyzői overallokon és a tv-s grafikákon is. Az egyik első, aki megmutatta a maga tervezését, a címvédő Gabriele Tarquini volt: „Elhagytam a szerencseszámomnak számító 30-ast és az 1-est választottam helyette. A 2019-es idényre a logóm a GT1 feliratot fogja tartalmazni, ami a monogramomból és az 1-esből áll össze, és mindezt egy vaddisznóval kombináltam, mert a pályafutásom eleje óta mindenki annak nevezett” – magyarázta Michelisz Norbert hyundaios márkatársa. Tarquini mellett Esteban Guerrieri megoldását mutatták még be, az argentin logójában egy tigris szerepel, szóval lehet, hogy elég sok lesz az állatos motívum. A többiek rajtszámait a szezonkezdet előtt folyamatosan adagolva hozzák majd nyilvánosságra. (fotó: WTCR Media)

Fast Lane
 

Hamilton nem Schumacher csúcsaira hajt

Hamilton nem Schumacher csúcsaira hajt: Az idei évben egyre többször nyilvánul meg a Formula-1-gyel kapcsolatban a sportág 2009-es világbajnoka. Jenson Button kijelentette, honfitársa, az ötszörös világbajnok Lewis Hamilton nem Michael Schumacher még élő rekordjaira hajt, hanem inkább a kihívásokat keresi. 2017-ben már a Mercedes világbajnokáé lett a legtöbb pole pozíció, míg jelenleg 18 sikerre áll attól, hogy minden idők legtöbb F1-es futamgyőztesévé váljon. „Higgyék el, Lewisnak nem az a fontos, hogy megdöntse Michael rekordjait, őt a kihívások, és nem mások csúcsai éltetik. Amennyiben nem talál már magának motivációt, biztos vagyok abban, hogy elhagyja majd az F1-et, és másban akarja majd a maximumot nyújtani” – jelentette ki Jenson Button a Sky Sports kérdésére. (Fotó: Mercedes)

Fast Lane
 

Baku legalább 2023-ig marad az F1-es naptárban

Baku legalább 2023-ig marad az F1-es naptárban: Az azerbajdzsáni helyszín 2016-ban rendezte meg az első királykategóriás futamát, ahol azonban a várt izgalmak elmaradtak és Nico Rosberg sima győzelmével zárult a hétvége. Az elmúlt két évben ezzel ellentétben meglehetősen kiszámíthatatlan futamok zajlottak, amelyeken egy-egy Daniel Ricciardo és Lewis Hamilton győzelem született, valamint Lance Stroll és Sergio Perez is dobogóra állt, ezzel megtörve a nagy csapatok hegemóniáját. Az F1 vezérigazgatója, Chase Carey és az azerbajdzsáni fiatalság- és sportminiszter, Azad Rahimov egyaránt elégedetten nyilatkozott az eddigi bakui futamokról a Motorsport.com szakoldalon olvasható nyilatkozataikban. Mindketten a folyamatos harcokat és a látványos küzdelmeket emelték ki a látogatók számának növekedése mellett. Az azeri helyszín 2020-ig tartó szerződését végül még három szezonnal meghosszabbították a konferencia után. (Fotó: Daimler Media Site)

Fast Lane
 

Új csapatmenedzsert nevezett ki a Marc VDS Team

Új csapatmenedzsert nevezett ki a Marc VDS Team: Komoly átalakuláson ment és megy még mindig át az idei szezon előtt a belga istálló, amelynek tavalyi éve a sikerek – a MotoGP-ben és a Moto2-ben is náluk szerepelt a legjobb újonc – mellett a belső viszályoktól is hangos volt. Ennek eredményeként 2019-ben már nem is szerepelnek a királykategóriában, s Michael Bartholemy csapatvezetőnek is távoznia kellett: az ő helyét veszi át most Joan Olivé – jelentette be Marc van der Straten tulajdonos. Olivé neve ismerősen csenghet a motorsportkedvelők számára, hiszen annak idején évekig versenyzett együtt Talmácsi Gáborral a 125 köbcentis kategóriában, majd 2011-es visszavonulása óta tesztmotorosként és pálya széli segítőként is dolgozott. A spanyol célja, hogy vezetésével újfent megszerezzék a Moto2-es vb-címet – a középső kategóriában Alex Marquez és Xavi Vierge erősíti idén az istállót –, s az újonnan induló MotoE Világkupában is történelmet írjanak Mike di Meglióval. (fotó: Marc VDS)

Fast Lane
 

Sűrű nappá tette február 13-át a Red Bull

Sűrű nappá tette február 13-át a Red Bull: Ekkor leplezi le ugyanis az első Honda-motor által hajtott Formula-1-es gépét, az RB15-öt az energiaitalos alakulat. Az övék már a harmadik bemutató, amelyet aznapra jelentettek be: rajtuk kívül a Mercedes és a Racing Point is ekkorra időzítette a saját prezentációját. Így most már csak a rendre váratlanul képeket megosztó Williams adós a bemutatója időpontjával. (fotó: Red Bull Content Pool)

Fast Lane
 

Mindenkit beelőzött bemutatója időpontjával a Haas

Mindenkit beelőzött bemutatója időpontjával a Haas: Vasárnap este a Twitteren osztotta meg a hírt az amerikai istálló, miszerint már február 7-én, csütörtökön lerántják a leplet 2019-es F1-es autójuk festéséről, ezzel pedig négy nappal megelőzték az eddigi legkorábbi időponttal rendelkező Toro Rossót. A Haas prezentációja már csak azért is érdekes lehet, mivel a Rich Energy révén új főszponzoruk van, így sokan arra számítanak, hogy az energiaitalgyártó fekete-arany színezése az eddig jórészt szürke alappal rendelkező autó külsején is visszaköszön majd. A mostani bejelentésnek köszönhetően már csak a Red Bull és a Williams adós azzal, hogy elárulja, mikor leplezi le az idei gépét – persze nem kizárt, hogy az Alfa Romeóhoz hasonlóan a február 18-án kezdődő első barcelonai teszt első reggelén láthatjuk majd először az autóikat vagy „minden figyelmeztetés nélkül” egyszer csak kiraknak fotókat róla, ahogy azt néhány éve épp a grove-i istálló tette. Mindenesetre így fest jelenleg a bemutatók menetrendje: február 7-én a Haas, február 11-én a Toro Rosso, 12-én a Renault, 13-án a Mercedes és a Racing Point, 14-én a McLaren, 15-én a Ferrari, 18-án pedig az Alfa Romeo áll elő új autójával. (fotó: Haas)

Fast Lane
 

Ötödik lett Michelisz új márkatársa a bathursti 12 óráson

Ötödik lett Michelisz új márkatársa a bathursti 12 óráson: Itthoni idő szerint szombatról vasárnapra virradó éjszaka rendezték a déli félteke leghíresebb endurance-versenyét a Mount Panorámán, ahol több WTCR-es versenyző is rajthoz állt. Közülük a legjobban a túraautós elitszériába a Hyundaijal visszatérő Augusto Farfus szerepelt a legjobban: Michelisz Norbert új kollégája az ötödik helyen ért célba BMW-s egységével. Szintén ott volt az indulók között a magyar és brazil pilóták másik társa, Nicky Catsburg, az ő csapata azonban kiesett, ahogy a tavaly az Audival futamot is nyerő Frederic Vervisch is. A győzelmet egyébként a Matt Campbell, Dennis Olsen, Dirk Werner trió zsebelte be egy Porsche 911-essel. (fotó: BMW Motorsport)

Fast Lane
 

Hajnalban kell kelnünk hétfőn a Yamaha-bemutatóért

Hajnalban kell kelnünk hétfőn a Yamaha-bemutatóért: Nem kell már sokat várnunk arra, hogy meglássuk, milyen festésű motorokkal fog idén versenyezni Valentino Rossi és Maverick Vinales, ugyanis február 4-én, hétfőn tartja hivatalos prezentációját a hangvillások gyári alakulata. Ám mivel a bemutató helyszíne Jakarta lesz, igencsak korán kell kelnünk itthon miatta: magyar idő szerint hajnali 4:45-kor fog kezdődni az esemény, amelyet a Yamaha hivatalos YouTube-csatornáján élőben lehet majd követni. Alighanem a gyári alakulatok közül az M1-es dizájnja változhat a legtöbbet, hiszen 2019-ben immár nem a Movistar, hanem a Monster lesz az istálló főszponzora: nagy kérdés, hogy csak a logó cserélődik-e a gépeken vagy a teljes színvilágra hatással lesz a váltás. Hétfőn mindez kiderül, de még előtte is vár ránk egy bemutató, hiszen a Suzuki pedig vasárnap 11:30-kor tartja a maga leleplezését. (fotó: Yamaha Racing)