Fast Lane
 

A Repsol és a Honda további két évet hosszabbított

A Repsol és a Honda további két évet hosszabbított: A Repsol spanyol kenő- és üzemanyag gyártó cég 1995 óta névadó szponzora a HRC gyári csapatának, így azt lehet mondani, hogy jelenleg is ismert nevével (támogatójával) ez az alakulat tekinthető a királykategória legrégebbi csapatának. A két fél nemrég újabb két évvel hosszabbította meg együttműködését, ami azt jelenti, hogy 2022 végéig még biztosan Repsol Honda néven emlegetjük majd a Honda gyári alakulatát. Repsol színekben eddig olyan versenyzők nyertek világbajnoki címeket a királykategóriában, mint Mick Doohan, Alex Cirville, Valentino Rossi, Nicky Hayden, Casey Stoner és Marc Marquez

Fast Lane
 

Sebestyén Peti nagyot esett, de jól van

Sebestyén Peti nagyot esett, de jól van: Épp ezen pillanatokban indítják újra a Supersport első estorili futamát, miután azt piros zászlóval meg kellett szakítani. Ennek az oka Sebestyén Peti elég csúnya bukása volt. A csapattól kapott első információk szerint a magyar motoros jól van, azonban a biztonság kedvéért megvizsgálják a sorozat orvosai.

Fast Lane
 

Hatan koronavírusosak a Yamahánál

Hatan koronavírusosak a Yamahánál: A hangvillások bejelentették, hogy összesen hat csapattagjuk, köztük Takahiro Sumi az YZR-M1 projektvezetője kénytelen kihagyni a francia nagydíjat, mivel a koronavírus tesztjük pozitív lett. A távol maradó mérnökök azonban ettől függetlenül folyamatos kapcsolatban vannak a helyszínen lévő csapattal és versenyzőkkel is, ami azt jelenti, hogy az edzések előtt, közben és azt követően is állandó az információáramlás, így ha távolról ugyan, de a lehetőségekhez mérten tudják segíteni a pilótákat.

Fast Lane
 

Lorenzo még mindig csak a 2019-es Yamahát teszteli majd

Lorenzo még mindig csak a 2019-es Yamahát teszteli majd: Október 7-én és 8-án Portimaoban tesztel néhány MotoGP (teszt)alakulat, köztük a Yamaha is Jorge Lorenzóval a fedélzeten. A hangvillások tesztje kapcsán érdekesség, hogy Lorenzo a februári sepangi teszt alkalmával is a tavalyi M1-essel körözött, ez most sem lesz másként. A hivatalos álláspont szerint a japán gyártónak nem volt elég ideje ahhoz, hogy a tesztre felkészítsen egy 2020-as specifikációjú M1-est. Lorenzo ennél fogva leginkább az áttételézs lehető legoptimálisabb beállításaira fog koncetnrálni, segítve ezzel a Yamaha versenyzőit a november 22-i Portugál nagydíjon, illetve abroncsokat tesztel majd a spanyol motoros. A protimaói teszten jelen lesz még a KTM részéről Dani Pedrosa, a Ducatival Micehele Pirro, míg a Hondával elviekben Stefan Bradl gurul majd pályára. Hozzá kell tenni, hogy a királykategória mezőnyének több állandó tagja is körözhet majd szerdán, azonban ők kizárólag utcai specifikációjú gépekkel, azért, hogy szokják és tanulják a pálya vonalvezetését.

Fast Lane
 

Mahias jövőre a Superbikeban folytatja

Mahias jövőre a Superbikeban folytatja: A Supersport világbajnoki pontversenyben ezüstérmet szerző (az utolsó versenyhétvége előtt 58 pontos előnye van a harmadikkal szemben) Mahias 2021-ben tehát megpróbálkozik a Superbike-kal, miután gyakorlatilag hosszabbított jelenlegi csapatával, a Pucetti Kawasakival.. A francia motoros Xavi Fores-t váltja az egyszemélyes alakulatnál, akiknél a hírek szerint Eugene Laverty és Chaz Davies is a tarsolyban volt, azonban végül a 2017-es Supersport világbajnok mellett tették le a voksukat, aki egyébként is a versenyzőjük. Mahias feljebb igazolása egyébként egyúttal azt is jelenti, hogy a 2020-as Supersport világbjanoki pontverseny első két helyezettje (Locatelli a gyári Yamahánál folytatja ugyancsak a Superbike-ban) 2021-ben már biztosan nem fog a 600-asok között menni, ami mások számára nyújt majd lehetőséget arra, hogy bizonyíthasson a Supersportban.

Fast Lane
 

Power megszerezte karrierje 60. pole-ját Ohióban

Power megszerezte karrierje 60. pole-ját Ohióban: Ohióban folytatódott az IndyCar 2020-as szezonja. Az időmérő edzésen Josef Newgarden több, mint egy másodperces előnnyel nyitott Patricio O’Ward és Will Power előtt, azonban Scott Dixon, Colton Herta, Felix Rosenqvist, és még sokan mások tudtak egyből jobb időt autózni nála a következő percekben, azonban nem sokkal később kis előnnyel visszaállt az élre. Az utolsó percekben Will Power vette át a vezetést, és végül meg is nyerte az A csoportot Newgarden, Jack Harvey, Rosenqvist, Rinus VeeKay, Marco Andretti, Herta, O’Ward, Dixon, Zach Veach és Marcus Ericsson előtt. A második csoportban Takuma Sato kezdett legjobban Simon Pagenaud és Alexander Rossi előtt, azonban Ryan Hunter-Reay hamar átlépte őt. A hondást végül már nem is lehetett elkapni, és behúzta a B-csoportot Conor Daly, Alexander Rossi, Graham Rahal, Pagenaud, Max Chilton, Santino Ferrucci, Oliver Askew, Sato, Alex Palou, Charlie Kimball és Dalton Kellett előtt. Mivel Power ideje viszont jobb volt, így ő húzta be a rajtelsőséget. (Fotó: NTT IndyCar Twitter)

Fast Lane
 

Véget ért a „Copy Point-ügy”

Véget ért a „Copy Point-ügy”: a Renault után a Racing Point és a Ferrari is visszavonta fellebbezését a szezon eleje tartó ügyben meghozott döntés ellen, melynek értelmében a rózsaszín csapattól levontak 15 konstruktőri pontot, valamint 400000 eurót is be kellett fizetniük azért, mert a Mercedes tavalyi fékhűtési megoldását használták anélkül, hogy már 2019-ben is bevetették volna. A büntetés súlyosbításának érdekében a McLaren, a Renault, a Ferrari és a Williams is fellebbezett a döntés ellen, míg a csapat természetesen azért küzdött, hogy enyhébb ítélet szülessen. Végül aztán az egészből nem lett semmi, miután az utolsóként kardoskodó olaszok is visszavonták fellebbezésüket, hiszen elérték céljukat, ugyanis sokkal tisztább képet kaptak a másolások ügyében a 2021-es szezont illetően. (Fotó: Formula-1 Media)

Fast Lane
 

Alpine névre vált a Renault 2021-től

Alpine névre vált a Renault 2021-től: Az Olasz Nagydíj napján érkezett a bejelentés, hogy a legendás Alpine sportautó nevét veszi fel a francia gyártó F1-es alakulata. 2021-től Alpine-Renault néven és francia nemzeti színekben láthatjuk a rajtrácson a csapatot, ennek értelmében a Renault motorszállítóként továbbra is jelen lesz az autókon. Az Alpine márkának pedig a Renault jelenlegi F1-es csapatának első embere, Cyril Abiteboul lett az igazgatója. (Fotó: Formula-1 Media)

Fast Lane
 

Van der Mark az élen a bemelegítő edzésen

Van der Mark az élen a bemelegítő edzésen: Michael van der Mark volt a leggyorsabb vasárnap reggel a Superbike bemelegítőjén, mögötte Jonathan Rea, Chaz Davies és a tegnapi győztes Michael Ruben Rinaldi volt a sorrend. A másik bajnoki esélyes Scott Redding a hetedik helyen zárt. A Supersport mezőnyének bemelegítő edzésén az idén továbbra is 100 százalékos Andrea Locatelli végzett az első helyen, Sebestyén Péter a 8., Loris Cresson pedig a 21. időt motorozta. (Fotó: WorldSBK Media)

Fast Lane
 

Rinaldi és Locatelli az élen az időmérők előtt

Rinaldi és Locatelli az élen az időmérők előtt: A Superbike-vb harmadik szabadedzésén Jonathan Rea kezdett legjobban, azonban nem sokkal később Michael Ruben Rinaldi vette át a vezetést, majd fél másodperc fölötti előnyre tett szert. Végül a többiek már nem is tudtak semmit kezdeni vele (bár azért kicsit közeledtek hozzá), így ezúttal is ő lett a leggyorsabb. Mögötte a tempót találó Scott Redding, Rea, Michael van der Mark, Chaz Davies, Leon Haslam, Federico Caricasulo, Alvaro Bautista, Loris Baz és Garrett Gerloff fért be a top10-be, míg Alex Lowes mért kör nélkül zárta az edzést. A WSSP-ben Andrea Locatelli hozta a formáját, és több, mint hét tizedmásodperccel megelőzte Philipp Öttlt. Rajtuk kívül Raffaele de Rosa, Jules Cluzel, Can Öncü, Corentin Perolari, Isaac Vinales, Steven Ödendaal, Manuel Gonzales és Hannes Soomer fértek be a legjobb tízbe. Sebestyén Peti 11. lett, míg Loris Cresson 21. (Fotó: WorldSBK Media)

Fast Lane
 

Új csapat csatlakozik a WTCR 2020-as mezőnyéhez

Új csapat csatlakozik a WTCR 2020-as mezőnyéhez: Korábban kiderült, hogy a Salzburgring helyett Zolderben lesz a Túraautó-Világbajnokság szezonnyitója, ma pedig egy újabb, kissé meglepő hír jött, ugyanis a Vukovic Motorsport bejelentette: csatlakozik a mezőnyhöz, de csak egy autóval. A versenyzőjük pedig Jack Young lesz. Milenko Vukovic így kommentálta a fantasztikus hírt – szavait a TouringCarTimes szakoldal idézi: „Már a projectünk elejétől kezdve az volt a célunk, hogy a WTCR-ben versenyezzünk, az indulást a világjárvány és a kevesebb versenyhétvége tette lehetővé. Szeretnénk folyamatosan jó eredményeket hozni, mert tudjuk, hogy nagyon szoros a mezőny. A csapatunk ugyanakkor nagyon keményen dolgozott, és izgatottak vagyunk, hogy mi hozhatjuk be elsőként a Renault-márkát a bajnokságba.”

Fast Lane
 

A Salzburgring helyett Zolderben lesz a WTCR szezonnyitója

A Salzburgring helyett Zolderben lesz a WTCR szezonnyitója: A koronavírus-járvány miatti helyzet következtében a Túraautó-Világkupa szervezői mindössze két héttel az idénynyitó forduló előtt úgy határoztak, hogy mégsem a Salzburgringen, hanem a belgiumi Zolderben lesz az első versenyhétvége. Francois Ribeiro, az Eurosport Events motorsportért felelős promótere így kommentálta a hirtelen váltást: „Teljesen váratlanul jött, hogy kevesebb, mint három héttel a szezon kezdése előtt váltanunk kellett, de köszönjök az FIA-nak és Jean Todtnak, hogy ilyen rövid időn belül jóváhagyták az új tervet. Az FIA-val és a Zolderrel is figyelni fogjuk a koronavírus-helyzet alakulását, hogy biztosítsuk az európai országokból érkező WTCR-csapatok részvételét.” (Fotó: WTCR Media)

Fast Lane
 

Rea az élen a bemelegítő edzésen

Rea az élen a bemelegítő edzésen: Jonathan Rea volt a leggyorsabb a WSBK vasárnap délelőtti bemelegítő edzésén, az első háromba a tegnapi futamgyőztes Scott Redding, valamint Toprak Razgatlioglu fért még be. A Superbike után a Supersport mezőnye is teljesítette a délelőtti bemelegítő edzést, ahol Andrea Locatelli végzett az élen közel nyolc tizedes előnnyel Raffaele De Rosa és Jules Cluzel előtt, Sebestyén Peti pedig a hatodik legjobb időt motorozta. (Fotó: WorldSBK Media)

Fast Lane
 

Power és Sato szerzett pole-t a Gateway Motorsports Parkban

Power és Sato szerzett pole-t a Gateway Motorsports Parkban: Az ausztrál pilóta a gyengébb Indy500-as teljesítménye után összeszedte magát, és megszerezte a pole-t az IndyCar 2020-as szezonjának következő fordulójában, azonban vélhetően nem vár könnyű verseny rá. A bajnoki tabella második helyezettje mögött Patricio O’Ward, a tabellát vezető Scott Dixon, Marcus Ericsson és Takuma Sato előtt zárta az edzést. A második körökben nem sokat változtak az erőviszonyok, ám ezúttal az idei Indy500-at behúzó japán szerezte meg a rajtelsőséget Newgarden, Power, O’Ward és Jack Harvey előtt. (Fotó: IndyCar Media)

Fast Lane
 

Rea és Cluzel voltak a leggyorsabbak a harmadik szabadedzéseken

Rea és Cluzel voltak a leggyorsabbak a harmadik szabadedzéseken: Nagy meglepetésekre azonban ezúttal sem kellett számítani. A nagyobb géposztályban a címvédő összehozta a hétvége eddigi legjobb körét, viszont mögötte Loris Baz, Michael van der Mark, Alvaro Bautista, Alex Lowes, Michael Ruben Rinaldi, Leon Haslam, Chaz Davies, Tom Sykes, Federico Caricasulo, Scott Redding és Toprak Razgatligolu volt a top12-ben, így azért tegnaphoz képest bőven van változás. A WSSP-ben ezúttal Jules Cluzel és Philipp Öttl is befért Andrea Locatelli elé, de ami ennél is örömtelibb hír, hogy Raffaele de Rosa, Lucas Mahias, Hannes Soomer, Isaac Vinales és Corentin Perolari mögött Sebestyén Péter is befért a legjobb 9-be. Loris Cresson ezúttal 20. lett. (Fotó: WorldSBK Media)

Fast Lane
 

A Renault visszavonta a Racing Point elleni óvásait

A Renault visszavonta a Racing Point elleni óvásait: Mint ismert, az enstone-iak arra hivatkozva nyújtottak be óvást a rózsaszínek ellen, hogy nem saját kezűleg tervezték az autójuk fékhűtő rendszerét. Az óvás sikeres is volt, ennek fejében pedig az FIA 2021-től betiltotta a „klónozás” lehetőségét, így a Renault ezt tudva az eddigi óvásaikat mind visszavonta, és a továbbiakban nem tervez semmi ehhez hasonlót. (Fotó: Racing Point / Twitter)

Fast Lane
 

Eladták a Williams F1-es csapatát

Eladták a Williams F1-es csapatát: Péntek délelőtt az egykor szebb napokat megélt grove-i alakulat bejelentette, fejlődés és pénzügyi helyzet stabilizálása érdekében eladják a csapatot, a felvásárló pedig az amerikai Dorilton Capitals cég lett. Már azt is tudjuk, hogy a cég nem tervez semmilyen átalakítást és változtatást, mivel tiszteletben tartják a múlt történéseit. A Dorilton Capitals vezérigazgatója, Matthew Savage így kommentálta a felvásárlást: „Örülünk, hogy bejelenthetjük: befektettünk a Williamsbe, és izgatottak vagyunk az üzleti kilátásaink miatt. Hiszünk benne, hogy mi vagyunk a megfelelő partner a cégnek a rugalmas és türelmes stílusunknak köszönhetően, amely lehetővé teszi a csapat számára, hogy visszatérjen a mezőny elejére.” (Fotó: Williams Racing / Twitter)

Fast Lane
 

Sims a Mahindránál folytatja a Formula-E-ben

Sims a Mahindránál folytatja a Formula-E-ben: Alexander Sims a 2018/19-es szezonban csatlakozott a Formula-E mezőnyéhez a BMW i Andretti csapatánál, ez idő alatt egy győzelmen kívül nem igazán tudott kiemelkedő teljesítményt nyújtani, így az idei szezon befejeztével távozik a csapattól, és a Mahindrához igazol Pascal Wehrlein helyére, Lucas Di Grassi csapattársaként. Sims így nyilatkozott: „Megállapodtam a Mahindrával és folytatom a Formula-e-s karrierem, ez egy lehetőség arra, hogy jó eredményeket érjek el. Szeretném megköszönni a BMW-nek az elmúlt két évben nyújtott támogatást, és a legjobbakat kívánom nekik a továbbiakban.” (Fotó: Alexander Sims / Twitter)

Fast Lane
 

Mindegyik csapat aláírta az új Concorde Egyezményt

Mindegyik csapat aláírta az új Concorde Egyezményt: Ma délelőtt a Formula-1 bejelentette, hogy mind a 10 csapat elkötelezte magát a királykategória iránt, ezáltal a következő ötéves időszakban mindannyian a mezőny részesei lesznek. Chase Carey, az F1 és a Liberty Media vezérigazgatója így kommentálta a sikeres szerződéskötést: Ez az év példa nélküli a világ számára, és mi büszkék vagyunk arra, hogy a Formula-1 az elmúlt hónapokban biztonságosan visszatérhetett a versenyzéshez. Még az év elején mondtuk, hogy a pandémia miatt időbe telhet, míg megkötjük a szerződést, de örülünk, hogy mind a 10 csapat elkötelezte magát a sportunk jövője iránt.” ( Fotó: Formula-1 / Twitter)

Fast Lane
 

Törölték a 2020-as Bol d’Ort, Estorilban lesz az EWC szezonzárója is

Törölték a 2020-as Bol d’Ort, Estorilban lesz az EWC szezonzárója is: Miután biztossá vált, hogy nem lehet nézők előtt megrendezni a 2020-as Bold d’Ort a koronavírus megerősödése miatt, Editions Lariviere, a verseny szervezője úgy döntött, hogy törli a versenyt. Ettől azért még nem kell megijedni, ugyanis a Eurosport Events egy pótversennyel fogja helyettesíteni a legendás franciaországi viadalt, méghozzá az Estoril 12 órással. Francois Ribeiro így nyilatkozott erről: „Támogatjuk Editions Lariviere döntését a 2020-as Bol d’Or törlését illetően, ugyanis szigorodtak a franciaországi egészségügyi szabályozások. 2021 szeptemberében vissza fogunk térni, viszont mindenképpen szerettünk volna egy záró fordulót az idei évre is Le Mans utánra. Örömmel jelentem be, hogy egy 12 órás versenyt rendezünk Estorilban, ezzel pedig egy új csata lehetőségét kínáljuk fel a csapatoknak.” (Fotó: FIM EWC Media)