Fast Lane
 

Vandoorne helyettesíti Buttont a Le Mans-i 24 óráson

Vandoorne helyettesíti Buttont a Le Mans-i 24 óráson: Stoffel Vandoorne rajthoz áll az endurance-világbajnokság 2018/2019-es szuperszezonjának utolsó két fordulóján, a spái 6 óráson és a Le Mans-i 24 óráson az SMP Racing LMP1-es autójában. A korábban két évet a Formula-1-ben is lehúzó, jelenleg a Formula-E-ben szereplő és legutóbb dobogóra is álló belga tulajdonképpen a 2009-es F1-es világbajnok Jenson Button helyére érkezik Vitalij Petrov és Mikhail Aljosin mellé. A brit elmondása szerint szeretne több időt tölteni menyasszonyával, a várandós Brittny Warddal a terhessége időszaka alatt, döntését pedig segítette a tény, hogy a privát alakulatoknak semmi esélyük a Toyota megszorongatására az LMP1-es kategóriában. Button már a sebringi 1000 mérföldesen sem indult, akkor Brendon Hartley helyettesítette, ám az új-zélandi más elfoglaltság miatt nem ért volna rá a Le Mans-i 24 órás idején, ezért beleegyezett, hogy más tesztlehetőség híján már Spában is Vandoorne üljön be az autóba. (fotó: McLaren)

Fast Lane
 

Megvan Kiss Norbert idei rajtszáma

Megvan Kiss Norbert idei rajtszáma: Idén is ott lesz a Kamion-Eb mezőnyében a kétszeres Európa-bajnok magyar pilóta, aki továbbra is a Tankpool24 Racing Team Mercedesét fogja vezetni. A rajtszám azonban ismét változik Norbinál, a korábbi #24-es és #3-as után ugyanis idén az #5-öst láthatjuk majd a kamionján. Ez persze bizonyos szempontból meg is könnyíti a magyar szurkolók dolgát, hiszen Kiss névrokona, Michelisz Norbert is ugyanezzel a számmal versenyez már évek óta a WTCR-ben. (fotó: Peter Mosoni Photography)

Fast Lane
 

2020-ban Szaúd-Arábiában rendezik a Dakar-ralit

2020-ban Szaúd-Arábiában rendezik a Dakar-ralit: Hivatalossá vált, hogy a legendás terepraliverseny Dél-Amerikából Szaúd-Arábiába költözik, így Afrika és Amerika után a Közel-Keletet látogatja meg a verseny. A dél-amerikai térség gazdasági helyzete nagymértékben romlott, és idén már csak Peruban zajlott a viadalt, így a Dakart szervező ASO-nak más megoldást kellett találnia. A megállapodás végül megtörtént Szaúd-Arábiával, így a 2020-as versenyt már ott rendezik. A márciusban kinevezett versenyigazgató, David Castera nagyon örül a lehetőségnek, hiszen állítása szerint az országnak nagyon jó földrajzi adottságai és a Dakar számára elég nehéz útvonala van. A Szaúd-Arábiáai Motor Szövetség elnöke, Khalid bin Abdullah Al-Faisal herceg, a Szaúd-Arábiai Motor Szövetség elnöke, pedig nagyon örül annak, hogy a legendás versenyt náluk rendezik, és új kihívásokat ígér a csodálatos és rejtélyes Rub al-Khali sivatagban.(Fotó: Red Bull Content Pool)

Fast Lane
 

A második sorból rajtolhat Kovács Zoli Jerezben

A második sorból rajtolhat Kovács Zoli Jerezben: Mindössze harmincnyolc századdal maradt le az első sorről a MIR-Racing Hungary fiatal magyar tehetsége az Angel Nietóról elnevezett pályán, ahol a hétvégén rendezik a spanyol bajnokság évadnyitó fordulóját. Az esemény keretein belül a Cuna de Campeones Moto5 mezőnye is rajthoz áll, ahol Kovács Zoli az ötödik helyről fog rajtolni a vasárnapi futamon. „Az első időmérőn az ötödik helyet szereztem meg, majd a másodikon a negyediket, így az összetett időeredmények alapján a második sor közepéről indulok. Nagyon erős a mezőny, ezért fontos a jó rajtpozíció, örülök, hogy jól sikerült az időmérőm. Mindent meg fogok tenni, hogy egy jó eredménnyel térhessek haza” – mondta el a tízéves motorversenyző.

Fast Lane
 

Egyértelműsítik a lefulladó motorokra vonatkozó szabályokat

Egyértelműsítik a lefulladó motorokra vonatkozó szabályokat: Az eddigi előírások értelmében a felvezető kör előtt bajba kerülő versenyzők bizonyos ideig segítséget kaphattak, s csak az annak végén lefulladó motorokat tolták le a rajtrácsról. Ám mivel ez félreértésekhez vezethetett akár a csapattagok, akár a marsallok részéről, a Grand Prix Commission a minap úgy határozott, hogy egyetlen lefulladó gépet sem lehet megkísérelni újraindítani a rajtrácson, azokat mindenképp be kell tolni a bokszutcába. Ha a felvezető kör elején lefulladó motoros még a bokszutca zárása előtt ki tud jönni, úgy csatlakozhat a többiekhez, s a rajtrács végéről vághat neki a futamnak, a felvezető kör végén vagy a rajtnál bajba kerülő versenyzők pedig mindenképp a bokszból startolhatnak. Azt is egyértelművé tették, hogy egyetlen csapattag sem térhet vissza a rajtrácsra, miután azt már kiürítették. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

A kormányzat is támogatja a spái MotoGP-futamot

A kormányzat is támogatja a spái MotoGP-futamot: Az utóbbi néhány évben időről időre felmerült, hogy visszatérhetne a legendás Spa-Francorchamps-ba a gyorsaságimotoros-vb, amely 1949 és 1990 ellátogatott az Ardennekben fekvő pályára, azóta azonban biztonsági okokból kimaradt a naptárból. Most a Vallon Kormány bejelentette, hogy egy ötéves fejlesztési terv keretében 29,5 millió eurós hitelt szavaz meg a belga helyszínnek, amennyiben valóban sikerül visszacsábítani a motorversenyeket a pályára – és bár ez elsősorban a MotoGP-t takarja, állítólag endurance-világbajnoki (EWC) futamot is rendeznének. Ez tehát a hitel egyik feltétele, a másik pedig az, hogy a biztonsági átalakítások nem érinthetik a spái pálya vonalvezetését, hogy az továbbra is megfeleljen az FIA követelményeinek is. A Formula-1-es Belga Nagydíjnak otthont adó pálya az időkeret alapján leghamarabb 2024-ben kerülhetne vissza a MotoGP körforgásába, amennyiben valóban sikerülne megállapodniuk a Dornával és elvégezniük a szükséges átalakításokat. (fotó: MotoGP.com)

Fast Lane
 

A Lamborghini lesz a Pramac névadó szponzora Austinban

A Lamborghini lesz a Pramac névadó szponzora Austinban: A Ducati első számú szatellit alakulatának számító Pramac Racing bejelentette, hogy az Automobili Lamborghini lesz a névadó szponzoruk az előttünk álló Amerikai Nagydíj hétvégéjén, így a cég logója felkerült Jack Miller és Francesco Bagnaia motorjára. Nem ez az első együttműködés a két fél között: a tavalyi mugellói versenyen a Lamborghini által ihletett sárga-fekete festésű motorral versenyzett az alakulat. A mostani megállapodás azok után történt, hogy jogi problémák merültek fel a Pramac állandó névadó támogatója, az Alma körül: olasz sajtóértesülések szerint márciusban adócsalás gyanújával letartóztatták a tulajdonos Luigi Scavonét. A MotoGP-s istálló akkor nem kommentálta az eseményeket, ugyanakkor az Alma logói lekerültek a gépekről, s a csapat közösségi oldalainak nevéből is kikerült a szponzor neve. (fotó: Pramac Racing)

Fast Lane
 

Leclerc öccse csatlakozott a Sauber junior programjához

Leclerc öccse csatlakozott a Sauber junior programjához: Valószínűleg lehet valami a Leclerc-család génjeiben, ugyanis a bahreini F1-es futamon élete első futamgyőzelméről csak hatalmas balszerencsét követően lecsúszó Charles Leclerc (Ferrari) testvére, Arthur Leclerc is bizonyítja tehetségét az ifjú autóversenyzők között. A fiatalabb Leclerc tavaly a francia F4-ben összetettben ötödik lett úgy, hogy nyolcszor állhatott fel a dobogóra. Nem véletlen, hogy felfigyelt rá bátyja tavalyi csapata, így Arthur a Sauber Motorsport junior programjának versenyzője lett, és ebben az évben a német és az olasz F4-es bajnokságban áll rajthoz a csapat pilótájaként. (Fotó: Sauber)

Fast Lane
 

Mika Hakkinen újra versenyezni fog

Mika Hakkinen újra versenyezni fog: 2011 óta először fog rajthoz állni nemzetközi megmérettetésen a korábbi kétszeres Formula-1-es világbajnok Mika Hakkinen. A finn klasszis az augusztus végén sorra kerülő 10 órás Intercontinental GT Challenge suzukai futamán, méghozzá egy McLaren 720S GT3 volánjánál. Az autón a japán F3-ban szereplő Katsuaki Kubotával és a kétszeres Super Formula-bajnok Hiroaki Ishiurával fog osztozni. Hakkinen 2001-ben vonult vissza az F1-től, azt követően a DTM-ben is versenyzett, legutóbb nyolc éve az Intercontinental Le Mans Cup egyik versenyén láthattuk versenyezni. (fotó: McLaren)

Fast Lane
 

Haydenre emlékeznek az austini hétvégén

Haydenre emlékeznek az austini hétvégén: Többféle módon is megemlékeznek a szűk két éve közúti kerékpárbalesetben elhunyt Nicky Haydenről a MotoGP Amerikai Nagydíján. Egyfelől péntek délben a 2006-os világbajnok családjának jelenlétében egy ceremónia keretében Jorge Viegas FIM-elnök és Carmelo Ezpeleta, a Dorna első embere visszavonultatja a Kentucky Kölyök ikonikus #69-es rajtszámát. Másfelől még aznap délután kiállítják Hayden világbajnoki Honda RC211V-jét a Hayden Hill nevet viselő 18-as kanyarban, vasárnap pedig a futam előtt a rajtrács elején láthatjuk ugyanezt a versenygépet. Az amerikai motoros három királykategóriás sikeréből kettőt is hazai földön, Laguna Secában ért el, ám az a pálya már nem része a versenynaptárban, ezért kerül sor Austinban a megemlékezésre. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Szabó Zsolt ex-F1-es pilóta csapattársa lesz a hétvégén

Szabó Zsolt ex-F1-es pilóta csapattársa lesz a hétvégén: Élete első 24 órás versenyére készül a Zengő Motorsport színeiben tavaly a WTCR-ben induló Szabó Zsolt, méghozzá nem is akármilyen körítéssel, hiszen a Felix Porteiro, Santiago Porteiro, Roberto Merhi trióhoz csatlakozik majd a hétvégén megrendezésre kerülő spanyolországi 24 órás gokartversenyen. „Természetesen győzni szeretnénk. Ennek tudatában vágunk majd neki a hétvégének. Úgy gondolom, hogy ilyen csapatfelállással más eshetőség szóba sem jöhet. Innentől fogva az a terv, hogy minél gyorsabban elsajátítsam péntekre a pályát, és a tesztelés során a lehető legközelebb kerülhessek a csapattársaim adataihoz” – mondta el Szabó Zsolt. A verseny szombat délben rajtol. (szerző: Farkas Kitti)

Fast Lane
 

Rövidzárlat okozta Leclerc lassulását

Rövidzárlat okozta Leclerc lassulását: Charles Leclerc a múlt heti Bahreini Nagydíjon úton volt karrierje első F1-es győzelme felé, amikor nagyjából tíz körrel a vége előtt lelassult az autója, így végül mindkét Mercedes megelőzte, s be kellett érnie a harmadik helyre. Eredetileg az energia-visszanyerő meghibásodására gyanakodtak a Ferrarinál, ám hamar kiderült, hogy az egyik henger szállt el a motorban. Néhány nap alatt aztán a pontos okra is fényt derítettek a maranellóiak: a hivatalos közlemény szerint rövidzárlat lépett fel az egyik henger befecskendező-rendszerének vezérlésében. A Ferrari állítása szerint ilyen problémával eddig egyszer sem találkoztak ennél az alkatrésznél, viszont jelenleg úgy tűnik, vissza tudják tenni Leclerc autójába ugyanezt a motort a soron következő Kínai Nagydíjon is, így nem kerül máris hátrányba erőforrás-komponensek terén az ifjú pilóta. (fotó: Ferrari S.p.A.)

Fast Lane
 

Pasini helyettesként indul Austinban

Pasini helyettesként indul Austinban: Bár több csapattal, többek között a Forward Racing MV Agustával is tárgyalt a tavaly is futamot nyerő Mattia Pasini, mégsem talált magának ülést a 2019-es Moto2-es világbajnoki szezonra a rutinos olasz. A soron következő Amerikai Nagydíjon viszont ott lesz a mezőnyben, miután a Pons csapat őt kérte fel a Termasban az egyik edzésen hatalmasat eső és emiatt kettős kartöréssel már meg is műtött Augusto Fernandez helyettesítésére. „Először is, senki sem szeret sérülés miatt helyettesíteni valakit, ezért gyors gyógyulást kívánok Fernandeznek. Másfelől viszont örülök a lehetőségnek, remélhetőleg jó munkát végezhetek a hétvégén” – mondta el Pasini. Egyébként nem Fernandez lesz az egyetlen hiányzó Austinban: a Moto2-ben idén debütáló Nicolo Bulega is kénytelen kihagyni az amerikai versenyt, miután megműtik az állandó bedurranástól szenvedő karját. A Sky VR46 azonban nem helyettesíti senkivel az ifjú olaszt, így egyedül Luca Marini képviseli majd a színeiket. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Biaggi az elektromos motorok sebességrekordjának megdöntésére készül

Biaggi az elektromos motorok sebességrekordjának megdöntésére készül: Érdekes kihívásra vállalkozik jövő nyáron a hatszoros világbajnok Max Biaggi, aki a Venturival és a Voxannal együttműködve döntené meg az elektromos motorok szárazföldi sebességrekordját. A helyszín a bolíviai Uyuni sósivatag lesz, ahol a „Kalóz” a a világ legerősebb elektromos motorjaként reklámozott Voxan Wattmann nyergében kísérli meg átlépni a 330 km/h-s határt. A jelenlegi csúcsot a 300 kg alatti elektromos motorok kategóriájában Jim Hoogerhyde tartja, aki 327,608 km/h-t ért el egy Lightning SB220-assal. (fotó: Venturi)

Fast Lane
 

Szaúd-Arábiába költözhet 2020-tól a Dakar

Szaúd-Arábiába költözhet 2020-tól a Dakar: A Motorsport.com úgy tudja, a legendás terepraliversenyt szervező ASO ötéves szerződést kötött a régióval, amelynek értelmében már jövőre Szaúd-Arábiába költözik a viadal. A Dakart 2009 óta rendezték Dél-Amerikában, miután 2008-ban terrorfenyegetettség miatt törölni kellett az eredetileg afrikai eseményt. A gazdasági helyzet azonban olyannyira romlott a térségben, hogy idén már csak Peru vállalta a rendezést, így a szervezőknek új megoldás után kellett nézni. Bár az ASO nem reagált az idézett szaklap megkeresésére, úgy tudni, heteken belül megtörténhet a bejelentés. Mindenesetre a háromszoros győztes Nasser Al-Attiyah örülne a váltásnak, hiszen így „fél óra alatt” oda tudna érni katari otthonából, ugyanakkor a címvédő arra is rámutatott: vélhetően ismét lesznek elégedetlenkedők, ahogy voltak a Dakar Afrikából Dél-Amerikába kerülésekor is. (fotó: Red Bull Content Pool)

Fast Lane
 

Nem fut sehol teljes szezont a zengős pilóta

Nem fut sehol teljes szezont a zengős pilóta: Szabó Zsolt az utóbbi években az ETCC-ben, a WTCC-ben, tavaly pedig a WTCR-ben is versenyzett a Zengő Motorsport pilótájaként: az Európa-kupában győzelmet is szerzett, míg a 2018-as világkupa-idényt négy ponttal zárta. Idén viszont biztosan nem fog teljes szezont futni egyetlen nemzetközi szériában sem – erről a sportolói Facebook-oldalán írt a fiatal versenyző: „Az elmúlt két évben sikerült megvalósítanom mindazt, amiről kiskoromtól kezdve ábrándozom. Talán nem túlzás, ha azt mondom 2017-es és a 2018-as év életem legnehezebb, legeseménydúsabb és legszebb időszaka volt(egyelőre). Versenyeztem Európa-bajnokságon, Világbajnokságon és Világkupán. Fantasztikus emlékeket szereztem és csodálatos embereket ismerhettem meg, azonban eljött a pillanat, hogy minderről múlt időben beszéljek. Az idei évben nem fogok részt venni teljes bajnoki szezonban. Mindenesetre a "szezon" első felében a diploma megszerzésére fókuszálok, illetve a versenyfelkészülésekre. Remélhetőleg a közeljövőben konkrétumokkal is szolgálhatok az idei évemet illetően, és az álom tovább folytatódik.” (fotó: WTCR Media)

Fast Lane
 

Utólag módosult a Moto2-es futam végeredménye

Utólag módosult a Moto2-es futam végeredménye: Noha eredetileg Brad Binder az ötödik, Marcel Schrötter pedig a hatodik helyen szelte át a célvonalat a vasárnapi Argentin Nagydíjon, végül mégis fordított sorrendben értékelték őket. Történt ugyanis, hogy a korábbi Moto3-as világbajnok dél-afrikai egy ízben túl agresszíven, ellenfelét meglökve előzött, ezért a felügyelők utólag egy hellyel hátrébb sorolták a végeredményben. Ezzel pont a sértett fél lépett előre egyet, így Schrötter lett az ötödik, Binder pedig a hatodik. A leintést követően maga a KTM-es is elismerte, hogy nyugodtabbnak kellett volna lennie a termasi versenyen. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Ghiotto húzott egy Leclerc-t, Mick Schumacher a 6.

Ghiotto húzott egy Leclerc-t, Mick Schumacher a 6.: A szombati főfutamon elért nyolcadik helyének köszönhetően a hétszeres F1-es világbajnok Michael Schumacher fia indulhatott a pole-ból a Formula-2 bahreini sprintversenyén. Bár a startnál még megőrizte a vezetést, később többen is megelőzték, s végül a hatodik helyen intették le a Prema Team színeit képviselő német versenyzőt. A győzelmet mindeközben az időmérőt megnyerő és a szombati viadal során másodikként befutó Luca Ghiotto szerezte meg, méghozzá úgy, hogy az élmezőny legtöbb tagjával ellentétben kiállt kereket cserélni: emiatt a hajrában könnyedén visszaelőzgette a riválisait, lemásolva Charles Leclerc 2017-es ugyanezen a pályán bemutatott hasonló produkcióját. (fotó: Mick Schumacher Facebook)

Fast Lane
 

Vettelt vizsgálták, Grosjeant meg is büntették

Vettelt vizsgálták, Grosjeant meg is büntették: Két versenyzőt is vizsgálat alá vonták a Formula-1-es Bahreini Nagydíj időmérő edzését követően. Közülük Sebastian Vettel esetleges büntetése kavart volna nagyobb port, hiszen a ferraris a második helyre kvalifikált első pole-ját szerző csapattársa, Charles Leclerc mellé. A négyszeres világbajnok túl lassan haladt az egyik levezető körén, ám miután csapata telemetriai adatokkal is bizonyítani tudta, hogy mindezt a gumiban érzékelt erős vibráció miatt tette, a német elkerülte a szankciót – ahogy az egyébként a korábbi hasonló esetekben más pilótákkal is történt. A másik vizsgált versenyző Romain Grosjean volt, a francia még a Q1-ben tartotta fel Lando Norrist a gyorskörén az utolsó kanyarban. A Haas pilótája háromhelyes rajtbüntetést kapott, így a nyolcadik helyett a 11. pozícióból várhatja majd a piros lámpák kialvását, ezzel többek között épp Norris is nyert egy helyet. Grosjean egyébként azzal védekezett, hogy ő is épp gyorskörre készült, ám Vettel az utolsó kanyar előtt megelőzte, ezért vett vissza. (fotó: Haas F1 Media)

Fast Lane
 

Mick Schumacher 8. hellyel és fordított pole-lal debütált az F2-ben

Mick Schumacher 8. hellyel és fordított pole-lal debütált az F2-ben: A szombati bahreini főfutamon ejtette meg Formula-2-es bemutatkozását az F3 tavalyi Európa-bajnoka, Mick Schumacher. A Prema Racing német pilótája a tizedik helyre kvalifikálta magát, de remek versenytempót produkálva, egy visszalassuló ellenfelét még az utolsó körben megelőzve a nyolcadik helyen hozta be az autót. Ez egyfelől négy bajnoki pontot jelent számára, másfelől pedig pole-pozíciót ér a vasárnapi sprintversenyre, amelynek az első nyolc helyezett fordított sorrendben vág majd neki. A meglehetősen sok akciót és előzést hozó főfutamot egyébként Nicholas Latifi nyerte Luca Ghiotto és Sergio Sette Camara előtt. A sprintverseny itthoni idő szerint vasárnap 13:15-kor startol Bahreinben. (fotó: Mick Schumacher Facebook)