Fast Lane
 

Távozik a WTCR-ből az egyik audis csapat

Távozik a WTCR-ből az egyik audis csapat: Az idén Jean-Karl Vernay-jel és Gordon Sheddennel rajthoz álló WRT bejelentette, hogy 2020-ban már nem fognak indulni a Túraautó-világkupában és a TCR Európa-kupában sem. Az Audihoz sok szállal kötődő alakulat döntése azok után született meg, hogy nemrég a Volkswagen bejelentette, hogy az elektromos irányra helyezi a hangsúlyt a motorsportos programjaiban, így megszünteti a TCR-projektjét, míg az Audi már korábban eldöntötte, hogy nem épít új TCR-autót a mostani RS 3 LMS helyett. „Az ok nagyon egyszerű: a Volkswagen bejelentése után, miszerint az elektromos jövőre koncentrálnak, a csoport másik márkája is úgy határozott, hogy kiszáll ebből a kategóriából” – magyarázta a WRT főnöke, Vincent Vosse a dhnet.be hasábjain az istálló lépését, hozzátéve, hogy a DTM-ben továbbra is együttműködnek a német gyártóval. (fotó: WTCR Media)

Fast Lane
 

Kubica DTM-es BMW-t tesztel

Kubica DTM-es BMW-t tesztel: Robert Kubica idén, nyolc évvel súlyos ralibalesete után tért vissza a Formula-1-be, a sereghajtó Williamsszel azonban csak egy kaotikus futamon megszerzett pontra futotta, miközben az időmérőkön 21-0-ra kikapott újonc csapattársától, George Russelltől. A halovány teljesítmény miatt nem maradhatott a grove-i alakulatnál, amely Nicholas Latifit szerződtette a helyére 2020-ra. Kubica már korábban is elmondta, hogy jövőre szeretne F1-es szimulátorpilótai állást és egy versenyzői ülést is egy másik sorozatban, s úgy tűnik, a pletykáknak megfelelően a DTM-ben találhatja meg a számítását a pilóta. A lengyel ugyanis a jövő héten részt vesz a jerezi újoncteszten a BMW színeiben, s ha jól teljesít, nem kizárt, hogy a következő idényben ő lehet a bajor márka egyik versenyzője. Kubica számára egyébként nem lesz ismeretlen a Német Túraautó-bajnokság, hiszen 2013-ban Mercedest tesztelhetett. (fotó: Williams)

Fast Lane
 

Az Alfa Romeo is beszáll az elektromos TCR-be

Az Alfa Romeo is beszáll az elektromos TCR-be: Illetve egész pontosan egyelőre annyit jelentett be a Romeo Ferraris, hogy elektromos túraautót építenek a Giulia modellből. A Romeo Ferraris fejlesztette az Alfa Romeo Giulietta TCR-t is, amely a világkupában is futamgyőzelmekre volt képes. Az elektromos versenygép fejlesztésével a Cuprát és a Hyundait követi az ikonikus márka, s már egy látványtervet is közzétettek az autóról. Arról egyelőre nem számoltak be, hogy már rögtön jövőre, az újonnan induló eTCR első szezonjában is ott lesz-e a modell a rajtrácson. (fotó: WSC Group/TCR Media)

Fast Lane
 

De Puniet lesz az ERC Ducati egyik motorosa Sepangban

De Puniet lesz az ERC Ducati egyik motorosa Sepangban: Nemrég mi is beszámoltunk róla, hogy a FIM endurance-világbajnokság malajziai fordulójától kezdve gyári támogatású Ducatival indul a Team ERC Endurance csapata. Most pedig az is kiderült, kiket láthatunk majd a motoron a sepangi 8 óráson: a trióból egyértelműen Randy de Puniet a legismertebb név, hiszen a francia megfordult a MotoGP-ben is. De az EWC-ből is bőven van tapasztalata, hiszen ment a Team SRC Kawasaki és a Honda Endurance Racing színeiben is, a bajnokság ékkövének számító suzukai 8 órásról pedig két dobogós helyezéssel rendelkezik. De Puniet társai Ondrej Jezek és Louis Rossi lesznek, mindketten versenyeztek már az endurance-vb-n. (fotó: Honda Pro Racing)

Fast Lane
 

Leclerc-t nem, csak a Ferrarit büntették

Leclerc-t nem, csak a Ferrarit büntették: Már a szezonzáró Formula-1-es Abu Dhabi Nagydíj előtt érkezett a hír, hogy vizsgálni fogják Charles Leclerc autójának szabályosságát, ugyanis Jo Bauer, az FIA technikai delegáltja szerint nem egyezett meg a Ferrari által leadott érték az autóban mért üzemanyag mennyiségével. Mint később kiderült, egész pontosan 4,88 kg-os eltérés volt a két szám között. Bár Christian Horner Red Bull-főnök még a verseny előtt úgy nyilatkozott, biztos Leclerc kizárásában, végül a monacói megtarthatta a futamon elért harmadik helyét, a Ferrari ugyanakkor 50 ezer eurós pénzbírságot kapott a kihágás miatt. (fotó: Ferrari S.p.A.)

Fast Lane
 

Eldőlt, hogy a Supersport-vb-n folytatja a Kiefer Racing

Eldőlt, hogy a Supersport-vb-n folytatja a Kiefer Racing: Már hónapok óta tudni lehetett, hogy a Kiefer Racingnek nem maradt helye a Moto2-es rajtrácson 2020-ra. A csapat azóta a WSBK-paddockot vette célba, s most végül megerősítették, hogy a pletykáknak megfelelően a Supersport-világbajnokságon fognak indulni jövőre. Ráadásul rögtön két Yamaha YZF-R6-ost állítanak csatasorba: az egyiken idei Moto2-es versenyzőjüket, Lucas Tulovicot, a másikon pedig a Kallio Racingtől átigazoló Thomas Gradingert láthatjuk majd (a Kallio Racingnél Hannes Soomer érkezett Isaac Vinales mellé). Érdekesség, hogy nem Tulovic és a Kiefer Racing az egyetlen Moto2-es szereplő, aki jövőre a WSSP-ben fog versenyezni: Andrea Locatelli a Bardahl Yamahánál, Phillip Öttl pedig a Puccetti Kawasakinál húzza majd a gázt. Ha pedig ez nem lenne elég, Can Öncü a Moto3-ból érkezik a szintén a Puccetti által futtatott Turkish Racing Kawasakijára – ők hárman egyébként már a jerezi teszten is részt vettek a héten. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Gyári motorral száll be a Ducati az EWC-be

Gyári motorral száll be a Ducati az EWC-be: Bár már a szezonnyitó Bol d’Oron is volt egy Ducati Panigale V4R a mezőnyben, amelyet a HRT 100 – Hertrampf Racing Endurance csapata indított, a sepangi nyolcóráson már gyári támogatású gépet is láthatunk a bolognaiaktól az endurance-világbajnokságon. A Team ERC Endurance ugyanis Ducatira vált, köszönhetően nem kis részben annak, hogy eddigi partnerük, a BMW az idei évadtól kezdve saját gyári alakulatot indít az EWC-ben. Paolo Ciabatti, a Ducati Corse sportigazgatója is megerősítette a gyári támogatás tényét: „Ducatis támogatással indul a Team ERC Endurance, és a Ducati Corse elektronikai mérnökei is ott lesznek minden versenyen” – fogalmazott Ciabatti. Azt még nem jelentették be, kiket láthatunk majd Sepangban a #6-os rajtszámú Panigale nyergében. (fotó: FIM EWC Media)

Fast Lane
 

Visszaveszi az Aspar nevet az Angel Nieto Team

Visszaveszi az Aspar nevet az Angel Nieto Team: Jorge „Aspar” Martinez csapata 2017 végén, a tizenháromszoros világbajnok Angel Nieto halála után vette fel a legendás versenyző nevét, ezzel is tisztelegve a spanyol ikon előtt. Az alakulat most viszont bejelentette, hogy két év múltán, 2020-től kezdődően ismét az eredeti Aspar Team néven folytatja a Moto2-ben, a Moto3-ban és a MotoE-ben is érdekelt istálló. Persze a kapocs így is megmarad Nietóval az Angel Nieto Alapítványon keresztül, amelynek a nemrég a MotoGP Legendák közé iktatott Martinez az egyik védnöke, s amelynek logója feltűnik majd a motorokon. Az Aspar Team a Moto2-ben a KTM kiszállása után Speed Up-vázra vált, s a MotoGP-ből visszalépő Hafizh Syahrinnal és a Moto3-ból érkező Aron Canettel áll rajthoz jövőre, míg a Moto3-ban Albert Arenas és Stefano Nepa képviseli majd a színeiket. A Moto2-es mezőnnyel kapcsolatban amúgy történt még egy bejelentés is: a Pons csapat Hector Garzót igazolta le a Marc VDS-hez távozó Augusto Fernandez helyére. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Sikeresen megműtötték Marquez jobb vállát

Sikeresen megműtötték Marquez jobb vállát: Mint arról mi is beszámoltunk, a Malajziai Nagydíj időmérőjének második szakaszában és a jerezi teszten elszenvedett bukása után Marc Marquez a csapatával együtt az orvosok javaslatára úgy döntött, megműtteti a mindkét incidens során részleges ficamot szenvedő jobb vállát. Az operációra szerdán került sor Barcelonában, s a Repsol Honda közleménye szerint sikeres volt a Dr. Xavier Mir, Dr. Victor Marlet és Dr. Teresa Marlet által végrehajtott beavatkozás. A nyolcszoros világbajnokot 48 órán belül hazaengedik a kórházból, otthon pedig nagyjából ugyanolyan hosszú rehabilitációs időszak vár rá, mint egy éve, amikor a bal vállán kellett nagyon hasonló műtétet végrehajtani. (fotó: Repsol Media)

Fast Lane
 

Szerződést hosszabbított a Red Bull és a Honda

Szerződést hosszabbított a Red Bull és a Honda: Az idei eredmények alapján aligha meglepő, hogy szerda délelőtt bejelentették, hogy az új szabályokat hozó 2021-es szezonban is a Honda látja el erőforrásokkal a Red Bullt és annak fiókcsapatát, a Toro Rossót (amely a hírek szerint jövőre már Alpha Tauri névre fog hallgatni). Fontos ugyanakkor kiemelni, hogy ezzel egyelőre csak egy évvel hosszabbítottak a felek, azaz a japán motorgyártó hosszú távra még nem kötelezte el magát a Formula-1 iránt. A Honda egyébként 2015-ben tért vissza az F1-be a McLaren partnereként, majd három küszködős szezon után tavaly átpártoltak a Toro Rossóhoz, idén pedig már a Red Bullt is ellátták hajtáslánccal. A partnerség 2019-ben többek között három Max Verstappen-győzelmet, két pole-pozíciót, valamint két Toro Rosso-dobogót is eredményezett. (fotó: Red Bull Content Pool)

Fast Lane
 

Folger az IDM-ben indul jövőre

Folger az IDM-ben indul jövőre: Néhány héttel azután, hogy kiderült, hogy többé már nem tevékenykedik a Yamaha MotoGP-s tesztmotorosaként, eldőlt Jonas Folger sorsa. A német versenyző hazájában, az IDM Superbike-bajnokságban fogja húzni a gázt 2020-ban: a Bonovo action by MGM Racing színeiben egy Yamaha R1-es nyergében fog feltűnni az ex-MotoGP-s. Folger nem titkolja: hosszú távú célja, hogy a Superbike-világbajnokság mezőnyébe kerüljön, s ugyanez igaz csapatára is, ennek okán pedig azt tervezik, hogy már jövőre három helyszínen – konkrétan Assenben, Oscherslebenben és Barcelonában – rajthoz állnak szabadkártyásként a WSBK-ban. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Elkelt a Marc VDS második ülése a Moto2-ben

Elkelt a Marc VDS második ülése a Moto2-ben: Azok után, hogy a hét elején kiderült, hogy Alex Marquezt szerződteti a Repsol Honda Jorge Lorenzo helyére a MotoGP-ben, Marc van der Straten alakulata hirtelen második versenyző nélkül találta magát. Eleinte úgy tűnt, Johann Zarco szívesen elfoglalná a Moto2-es világbajnok helyét Sam Lowes oldalán, ám az utóbbi napok hírei – mindenekelőtt Karel Abraham bejelentése, miszerint távozik a MotoGP-ből – egyértelműen arra utalnak, hogy a francia az első nyilatkozata ellenére elfogadta az Avintia Racing és a Ducati ajánlatát. Így viszont a Marc VDS-nek újabb helyettes után kellett néznie, s bár egy ideig Sandro Cortesét is szóba hozták velük, végül vasárnap bejelentették, hogy Augusto Fernandez fogja náluk húzni a gázt 2020-ban. Fernandez 2017-ben mutatkozott be a vb-n, s az utóbbi két évet Sito Pons csapatánál töltötte, amelynek színeiben idén győzelmeket is szerzett, s egy darabig még vb-esélyesnek is tűnt. A spanyolnak a következő évadra is szerződése volt, ám a motoros úgy döntött, a Marc VDS-nél adódó lehetőség miatt felbontja azt. Mindeközben úgy tűnik, Ponsék is megtalálták a jelöltet Fernandez helyére: a Flexbox HP40 közleménye szerint Lorenzo Baldassarri mellett Hector Garzo fog részt venni velük a jövő heti valenciai teszten, és esélye van rá, hogy 2020-ban is ő szerepelhet náluk. Ponsék egyébként a közleményben röviden megköszönték Fernandez eddigi szolgálatait is. (fotó: Marc VDS)

Fast Lane
 

Utólagos büntetések miatt változott a rijádi dobogó

Utólagos büntetések miatt változott a rijádi dobogó: Már a verseny során is rengeteg pilótát szankcionáltak a Formula-E hétvégi második futamán, de a leintés után sem ért véget a büntetésáradat. Az eredetileg második helyen végző Maximilian Günther utólag 24 másodperces büntetést kapott, amiért biztonsági autó hatálya alatt előzött: Lucas di Grassi az első SC-fázis végén vette fel a támadó módot, ám Günther ennek ellenére sem előzhette volna meg a brazilt az SC-vonalig, ráadásul a német még Stoffel Vandoorne mellé is bevetődött a 18-as kanyarban. A BMW-s hátrasorolása révén mégsem aratott kettős győzelmet a bajor márka: a második helyet Di Grassi, a harmadikat pedig Vandoorne örökölte meg. De ez nem volt az összes utólagos változás: Nyck de Vries összesen 29 másodperccel került hátrébb biztonsági autós időszak alatt történt előzés és az akkumulátorral kapcsolatos kihágások miatt, így a mercedeses újonc elveszítette a hetedik helyét. Ha pedig ez nem lett volna elég, Oliver Turvey-t ki is zárták a szombati versenyről, mert ő is a kijelöltnél több energiát használt fel, a NIO-s ezzel egy nyolcadik pozíciót bukott. Mindezek révén Jean-Eric Vergne, Brendon Hartley és Antonio Felix da Costa bekerült a pontszerzők közé. (fotó: Formula-E Media)

Fast Lane
 

Megszünteti TCR-programját a Volkswagen

Megszünteti TCR-programját a Volkswagen: Bár néhány napja még arról szóltak a hírek, hogy a Volkswagen Motorsport megerősítette a TouringCarTimes.com szaklapnak, hogy az új generációs Golf GTI TCR-t már fejlesztik és tesztelik, most ezzel teljesen ellentétes bejelentést tett a márka. A Volkswagen ugyanis a jövőben teljesen elektromos irányba mozdul el, ennek hozományaként pedig mégsem lesz új TCR-autójuk, a jelenlegi gyártását pedig a 2019-es év elején leállítják. Ez egyben azt is jelenti, hogy gyári támogatású programjuk már nem lesz a belsőégésű motorokat felvonultató sorozatokban, de persze az nem kizárt, hogy továbbra is látunk Golf GTI TCR-eket a különböző bajnokságban, így például a WTCR-ben is, amennyiben az autóval rendelkező csapatok továbbra is futtatni akarják őket – ehhez azonban már csak legfeljebb pótalkatrészekkel látja el őket a gyár. (fotó: WTCR Media)

Fast Lane
 

Zarco mégis a Yamahánál köthet ki tesztmotorosként?

Zarco mégis a Yamahánál köthet ki tesztmotorosként?: Még mindig nem tisztázott, mi lesz Johann Zarco sorsa: azok után, hogy Alex Marquez leigazolásával a Hondánál nem maradt helye, a franciának az Avintia Ducati és a Marc VDS Moto2-es csapata jelentheti a két fő opciót. Úgy tűnik azonban, hogy a korábbi nyilatkozatokkal ellentétben mégsem zárult be előtte az ajtó a Yamahánál sem! Bár Zarco úgy fogalmazott néhány hete, hogy az LCR-es beugrás elfogadása révén már biztosan nem lesz tesztversenyző a hangvillásoknál, illetve Jonas Folger távozása után úgy hírlett, csak japán motorosokkal dolgozna a jövőben a gyár, Lin Jarvis Yamaha-főnök most egyértelművé tette, hogy a kétszeres Moto2-es világbajnok továbbra is opció: „Tíz napja beszéltem Johann-nal, és mondtam neki, hogy ha a hondás opció mégsem válik be, mi továbbra is szívesen látnánk tesztmotorosként. Szeretne továbbra is versenyezne, szóval szerintem előbb neki kell eldöntenie, hogy azt választja vagy érdeklődik a tesztelői szerepkör iránt is. Pillanatnyilag nem sietünk sehova, neki kell döntenie, de egyértelműen fontolóra vesszük őt is” – jelentette ki Jarvis a valenciai teszten a MotoGP.com weboldalnak nyilatkozva. Zarco két évig versenyzett a Tech3-nél szatellit Yamahával, azóta pedig a KTM-ről és a 2018-as Hondáról is vannak tapasztalatai, ezek pedig értékesek lehetnek a japán gyártó számára. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Pedrosa ugrik be Oliveira helyére a valenciai teszten

Pedrosa ugrik be Oliveira helyére a valenciai teszten: Miután Miguel Oliveira a vállműtétjéből gyógyul fel éppen, csak a most hétvégi szezonzárón debütáló Iker Lecuona állna a Tech3 KTM rendelkezésére a keddi-szerdai kollektív gyakorláson. Viszont találtak egy helyettest, aki felülhet a portugál motorja, méghozzá Dani Pedrosa személyében. A visszavonult spanyol klasszis kézenfekvő választás, hiszen a KTM tesztmotorosaként tevékenykedik, így ráadásul kitűnően is ismeri a versenygépet. „Nagyon érdekes és óriási megtiszteltetés lesz, hogy egy olyan legenda fog velünk dolgozni, mint Dani” – mondta Herve Poncharal, a Tech3 csapatvezetője. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Olasz győzelem GT-ben, holland siker F3-ban Makaóban

Olasz győzelem GT-ben, holland siker F3-ban Makaóban: Nemcsak a WTCR-esek és az utcai motorosok küzdöttek meg egymással a legendás Makaói Nagydíjon: két másik világkupa-kategória szereplői is pályára gurultak a legendás utcai helyszínen. A GT Világkupában a kvalifikációs versenyt is megnyerő Raffaele Marciello győzött: a mercedeses olasszal nem bírtak mit kezdeni a Porschék, akik végül kétszeri pozíciócserét követően Laurens Vanthoor, Earl Bamber sorrendben futottak be. Érdekesség, hogy ebben a mezőnyben indult Michelisz Norbert hyundaios márkatársa, Augusto Farfus is (ezért helyettesítette őt Luca Engstler a hétvégén), a tavalyi győztes brazil viszont „csak” negyedikként zárt a BMW-vel. Ami pedig a Formula-3-as Világkupát illeti: a start után Jüri Vips tört az élre, ám egy biztonsági autós fázist követő újraindításnál Richard Verschoor megelőzte őt, így a Makaóban újonc holland nyerte meg a futamot. A dobogót az amerikai Logan Sargeant tette teljessé. (fotó: Macau GP)

Fast Lane
 

Változott a versenynap időrendje Valenciában

Változott a versenynap időrendje Valenciában: Nemcsak a WTCR-ben módosítottak a futamok időpontján, hanem a gyorsaságimotoros-vb idényzárójának vasárnapjába is belenyúltak a szervezők. A legfontosabb változás, hogy az eredetileg 10:05-re kiírt második MotoE-futam átkerült a nap végére, a MotoGP versenye utánra, azaz 15:35-kor fog startolni a bajnoki címről is döntő utolsó viadal. Így a bemelegítő edzések a tervezettnél fél órával később, 8:50-kor kezdődnek a Moto3-asok tréningjével, és a változtatás oka inkább itt keresendő: a pénteki és szombati tapasztalatok alapján vélhetően úgy érezték a szervezők, hogy 8:20-as kezdéssel még túl hideg lenne az aszfalt. A módosítás a Moto3, a Moto2 és a MotoGP futamának kezdését nem érinti: a megszokott 11:00-12:20-14:00 felállásban rajtol a három kategória idei utolsó megmérettetése. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Bagnaia csuklóját törte, kihagyja a Valenciai GP-t

Bagnaia csuklóját törte, kihagyja a Valenciai GP-t: Furcsa bukást szenvedett el Francesco Bagnaia a valenciai évadzáró harmadik szabadedzésének végén: a Pramac Ducati motorosa a bokszból kijövet esett nagyot. Az olasz beütötte a fejét, a pályán található orvosi központban pedig agyrázkódást és bal csuklótörést diagnosztizáltak nála. Bagnaiát kórházba is szállították, s bár már vissza is tért a pályára, az orvosok nem engedik részt venni az időmérőn és a futamon. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Beiktatták a MotoGP Legendák közé Jorge „Aspar” Martinezt

Beiktatták a MotoGP Legendák közé Jorge „Aspar” Martinezt: Miközben csütörtök kora délután kiderült, hogy a most visszavonuló Jorge Lorenzót a jövő évi jerezi futamon veszik be a MotoGP Legendák közé, este egy másik ikont be is iktattak ebbe az elit társaságba. Jorge „Aspar” Martinezről van szó, aki 1982-től 1997-ig versenyzett a gyorsaságimotoros-vb kisebb kategóriában. 1986-ban szerezte az első világbajnoki címét a 80 köbcentisek között, ahol az ezt követő két szezonban sem talált legyőzőre, 1988-ban ráadásul a 125-ösök között is győzni tudott. Az összesen 37 nagydíjgyőzelemig és négy vb-címig jutó spanyol aktív pályafutása után csapatvezetőként is letette a névjegyét a sportban: több géposztályban is szerepelt az istállója, többek között Talmácsi Gábor is az ő színeikben lett világbajnok 2007-ben a 125-ös kategóriában. Martinez a 30. versenyző, aki csatlakozott a MotoGP Legendák klubjához: rajta kívül Giacomo Agostini, Mick Doohan, Geoff Duke, Wayne Gardner, Mike Hailwood, Daijiro Kato, Eddie Lawson, Anton Mang, Angel Nieto, Wayne Rainey, Phil Read, Jim Redman, Kenny Roberts, Jarno Saarinen, Kevin Schwantz, Barry Sheene, Marco Simoncelli, Freddie Spencer, Casey Stoner, John Surtees, Carlo Ubbiali, Alex Crivillé, Franco Uncini, Marco Lucchinelli, Randy Mamola, Kork Ballington, Dani Pedrosa, Stefan Dörflinger és Nicky Hayden tagja ennek a körnek. (fotó: MotoGP Media)