Fast Lane
 

Pillanatnyi emlékezetkieséssel szállították kórházba Doviziosót

Pillanatnyi emlékezetkieséssel szállították kórházba Doviziosót: Andrea Dovizioso rögtön a rajt után szenvedett hatalmas balesetet a MotoGP Brit Nagydíján: az elcsúszó Fabio Quartararo motorján ugratott át az olasz. A ducatis a fejére érkezett, hordágyon kellett levinni őt a pályáról, majd előbb az orvosi központba, aztán később csapata tájékoztatása szerint a Coventry Kórházba szállították. „Az első körben elszenvedett nagy bukása után ugyan nem szenvedett semmilyen törést, de további vizsgálatok céljából kórházba szállították Doviziosót, miután nagy ütés érte a fejét, amely átmeneti emlékezetkiesést eredményezett nála” – olvasható a bolognaiak által kiadott rövid közleményben. (fotó: Ducati Corse)

Fast Lane
 

Ismét Sepang és Katar ad otthont a téli teszteknek

Ismét Sepang és Katar ad otthont a téli teszteknek: A Brit Nagydíj hétvégéjén a MotoGP illetékesei kiadták az előzetes 2020-as előszezoni tesztnaptárt. Ennek értelmében az idei tesztidőszakhoz hasonlóan ismét a maláj és a katari pálya látja vendégül három-három napra (Sepang: február 7-9., Katar: február 22-24.) a királykategória mezőnyét, előbbi helyszínen pedig ezt megelőzően újfent rendeznek egy háromnapos shakedownt (február 2-4.) a tesztcsapatok számára. Emellett azt is megerősítették, hogy tavalyhoz hasonlóan idén is lesz egy kétnapos kollektív gyakorlás Jerezben (november 25-26.), a hagyományos, valenciai szezonzárót követő tesztről ugyanakkor nem tett említést a közlemény. Ami pedig a Moto2-t és a Moto3-at illeti: ők Jerezben (február 19-21.) és Katarban (február 28-március 1.) készülhetnek fel két háromnapos teszt keretében a következő idényre. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Syahrin szívesen maradna a MotoGP-ben

Syahrin szívesen maradna a MotoGP-ben: Bár korábban már biztosnak tűnt, hogy Hafizh Syahrin kikerül a királykategóriából, hiszen a Tech3 KTM leigazolta a helyére Brad Bindert, Johann Zarco váratlan szerződésbontása új lehetőséget teremthet a maláj számára. Elképzelhető ugyanis, hogy az osztrák gyártó úgy dönt, a szatellit csapatnál szereplő Miguel Oliveirát rakja a francia helyére, így viszont a Tech3-nél felszabadul egy ülés Binder mellett. Syahrin Silverstone-ban nem tudott konkrétumokkal szolgálni erről: „Nem tudom, egyelőre még nem beszéltünk erről Hervével. Személy szerint én nem reménykedem ebben, de ha a csapat felkér a maradásra, akkor szívesen maradnék a MotoGP-ben. De ha nem lesz lehetőségem, akkor talán Lüthihez hasonlóan visszatérek a Moto2-be, és ott próbálok meg jól teljesíteni. Van néhány Moto2-es opcióm, de egyelőre nem mondhatok semmit” – idézi az összességében Zarcóhoz hasonlóan küszködő motoros szavait a Crash.net szakoldal. Ami biztos, hogy Syahrin nem a Tech3 színeiben tér vissza a Moto2-be, mivel Herve Poncharal csapata a KTM döntését követve kiszáll a középső géposztályból. Viszont a Petronas Sprinta Racing még egy lehetőség lehet a maláj számára – igaz, a legfrissebb híresztelések szerint Xavi Vierge már aláírt hozzájuk, mivel Sam Lowes érkezhet az ő helyére a Marc VDS-nél Alex Marquez mellé, az esetlegesen indított második motorra pedig a VR46-tól távozó Luca Marini is esélyes. (fotó: Red Bull Content Pool)

Fast Lane
 

Asparékkal lép fel a Moto2-be Canet

Asparékkal lép fel a Moto2-be Canet: Az Angel Nieto Team bejelentette, hogy leigazolták Moto2-es csapatukba a Moto3-ban vb-címért harcoló Aron Canetet. A fiatal spanyol jelenleg két győzelmének köszönhetően mindössze egypontos hátrányban van az összetettet vezető Lorenzo Dalla Portával szemben. 2020-ban viszont már nem a legkisebbek között, hanem a Moto2-ben húzza majd a gázt, méghozzá a Jorge ’Aspar’ Martinez nevéhez köthető alakulatban. „Aron sokat érett az elmúlt szezonokban, 2019-ben pedig bizonyítja, hogy a társainál magasabb szinten motorozik” – mondta el a csapatfőnök, hozzátéve, hogy valenciai istállóként külön öröm számukra, hogy egy helyi versenyzőt szerződtethetnek. Canet természetesen izgatott a feljebb lépés miatt: „Négy Moto3-as idény után most a vb-címért harcolok, de úgy határoztam, már most meghozom a döntést arról, hogy feljebb lépek egy kategóriát, és hogy mindezt az Angel Nieto Team színeiben teszem meg, mivel Jorge Martinez ’Aspar’ fontos szereplő a motorsportban, s a csapatával együtt meg tudja nekem adni mindazt, amit akarok: egy helyi istállót és családias környezetet” – nyilatkozta Canet. Azt egyelőre nem tudni, ki lesz a spanyol csapattársa jövőre. (fotó: Angel Nieto Team)

Fast Lane
 

Csigolyatörést szenvedett a korábbi F1-es pilóta

Csigolyatörést szenvedett a korábbi F1-es pilóta: Scott Speed 2006-ban és a 2007-es szezon első felében szerepelt a Formula-1-ben a Toro Rosso színeiben, ahonnan idény közben kellett távoznia, miután állítólag még a csapatfőnök Franz Tosttal is inzultusba keveredett. Az utóbbi években a ralikrosszban ért el sikereket az amerikai pilóta, hazájában háromszor is megnyerte a Global Rallycross Championship bajnoki címét. Most hétvégén is egy ralikrosszversenyen indult volna az Utah Motorsport Parkban, de az egyik kvalifikációs előfutamban túlságosan keményen landolt egy ugrató után, amelyet követően a közeli kórházba szállították, ahol kiderült, hogy három csigolyája is eltört a hátában. „Az előző éjszaka volt a legijesztőbb és legfájdalmasabb időszak az életemben” – mondta el Speed, akinek a rehabilitációs időtől függően kétségessé vált az is, hogy tud-e még versenyezni az évad hátralévő részében. (fotó: Scott Speed Instagram)

Fast Lane
 

Barrichello Ausztráliában tér vissza a formulaautózáshoz

Barrichello Ausztráliában tér vissza a formulaautózáshoz: Rubens Barrichello 1993 és 2011 között versenyzett a Formula-1-ben, mai napig ő tartja a legtöbb nagydíjrajt rekordját a száguldó cirkuszban. A többszörös futamgyőztes pilóta a száguldó cirkuszból való távozása után sem állt le a versenyzéssel, jelenleg egy brazil Stock Car bajnokságban indul. Legközelebb azonban ismét formulaautókban láthatjuk őt, a 47 éves versenyző ugyanis rajthoz áll a most induló, S5000 névre hallgató ausztrál szériában, amely V8-as erőforrásokkal ellátott autókat fog felvonultatni. Barrichello 2012 óta először fog formulaautóban ülni. (fotó: Ferrari S.p.A.)

Fast Lane
 

Moto2-ről Moto3-ra vált a Tech3

Moto2-ről Moto3-ra vált a Tech3: Néhány nappal azok után, hogy a KTM az Osztrák Nagydíjon bejelentette, hogy a szezon végén kiszáll a Moto2-ből, ahol eddig vázgyártóként volt jelen, s helyette inkább a Moto3-ra koncentrál még nagyobb erőkkel, a velük együttműködő Tech3 csapat is közölte, hogy követi az osztrák gyártó döntését. Ennek értelmében Herve Poncharal alakulata 2020-ban már nem lesz jelen a középső kategóriában, cserébe csatlakozik a legkisebb géposztályhoz, ahol még sosem szerepelt az istálló, s ahol két versenyzőt fog indítani a Red Bull és a KTM támogatásával. „Teljes mértékben megértem és támogatom a KTM döntését, hogy vázgyártóként kiszáll a Moto2-ből, és inkább a MotoGP-re és a Moto3-ra koncentrál. Éppen ezért megtiszteltetés, hogy a Red Bull KTM zászlaját képviselhetjük a rendkívül kiélezett Moto3-as kategóriában is, ahol korábban még nem versenyeztünk” – fogalmazott Poncharal. Azt egyelőre nem jelentették be, kik lesznek a Tech3 versenyzői a Moto3-ban. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Mirt hazaengedték a kórházból

Mirt hazaengedték a kórházból: Joan Mir múlt hétfőn a brnói teszten bukott hatalmasat, amely után előbb a pálya orvosi központjából kezelték, majd helikopterrel a közeli kórházba szállították. A suzukisnál tüdőzúzódást diagnosztizáltak, ezt leszámítva viszont a közlemények szerint megúszta súlyos sérülés nélkül az incidenst. Mirt pénteken szállították át Barcelonába, ahol a kezelését a MotoGP orvosa, Dr. Angel Charte felügyelte. A vizsgálatok során megállapították, hogy a spanyol versenyző tüdeje továbbra is be van gyulladva a zúzódások miatt, ezért a hétvégére is bent tartották a kórházban. Hétfőn azonban az orvosi csapat végre hazaengedte Mirt, aki így otthon folytatja a rehabilitációt a jövő heti újabb vizsgálatig, amelyen eldőlhet, hogy indulhat-e a motoros a Brit Nagydíjon. (fotó: Suzuki Racing)

Fast Lane
 

Változik a rajtnál való kiugrásért járó büntetés

Változik a rajtnál való kiugrásért járó büntetés: A szezon eleji futamokon több versenyző is pórul járt amiatt, mert a legapróbb bemozdulásért is áthajtásos büntetésre ítélték őket a felügyelők: Cal Crutchlow Argentínában, míg Maverick Vinales és Joan Mir Austinban jutott erre a sorsra amiatt, mert a piros lámpák kialvásának pillanatában nem volt álló helyzetben a motorjuk. Akkor a motorosok úgy döntöttek, az igazságosság jegyében erre az évre már nem változtatnak az emiatt kiszabandó büntetésen, a szabályokat alkotó Grand Prix Commission spielbergi ülésén viszont arról határoztak, hogy a következő szezontól enyhébb szankcióval sújtják a kiugró versenyzőket. A bokszutcán való áthajtás helyett ugyanis 2020-tól két hosszúkörös büntetést kell majd letölteniük a vétkeseknek, amely pályától függően nagyjából öt-nyolc másodperces veszteséget jelenthet majd. A hosszúkörös büntetést idén vezették be a MotoGP-ben: a megoldás lényege, hogy az egyik kanyar külső bukóterében egy hosszabb ívet kell teljesíteniük a motorosoknak. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

2025-ig biztosan ellátogat a MotoGP Spielbergbe

2025-ig biztosan ellátogat a MotoGP Spielbergbe: Az Osztrák Nagydíj szombati napján a Dorna bejelentette, hogy további öt évvel meghosszabbították a Red Bull Ringgel kötött szerződést. Mivel az előző megállapodás 2020-ig szólt, ez azt jelenti, hogy 2025-is biztosan a MotoGP versenynaptárának része marad a „sógorok” futama, amely 2016-ban tért vissza a világbajnokság körforgásába. „Számomra a MotoGP a legvonzóbb versenysorozat a világon, a motorsport legtisztább formájával szolgál” – mondta el Dietrich Mateschitz, a pályát tulajdonló Red Bull vezérigazgatója. (fotó: Red Bull Content Pool)

Fast Lane
 

Teljes szezont fut jövőre az IndyCarban a McLaren

Teljes szezont fut jövőre az IndyCarban a McLaren: A wokingi gárda péntek kora délután bejelentette, hogy 2020-ban állandó szereplői lesznek az IndyCar futamainak. A McLaren az Arrow Schmidt Peterson Motorsporttal fog össze, az így létrejövő alakulat új neve pedig Arrow McLaren Racing SP lesz. A csapatnak a Chevrolet fog motort szállítani, ami aligha meglepő a McLaren Hondával való elmérgesedett viszonyát ismerve. Az Arrow SMP társalapítói, Sam Schmidt és Ric Peterson megtartják eddigi beosztásukat, emellett Gil de Ferran, a McLaren sportigazgatója fogja felügyelni az istálló IndyCar-projektjét – ennek keretében egy az F1-es gárdától független csoportot is felügyel majd. A McLaren számára nem ismeretlen amúgy a tengerentúli széria, korábban már futottak ott teljes szezont, legutóbb 1979-ben. 2017-ben és idén csak az Indy 500-zal próbálkoztak a Tripla Koronára hajtó Fernando Alonsóval, ám a legutóbbi kiírás során csúnyán lebőgtek azzal, hogy még csak kvalifikálniuk sem sikerült magukat a versenyre. Nagy kérdés, hogy Alonso része lesz-e ennek a projektnek: Zak Brown elnök-vezérigazgató nemrég úgy fogalmazott, hogy a spanyolt nem érdekli egy teljes szezonos IndyCar-szereplés, de ettől függetlenül persze nem kizárt, hogy az Indy 500-on megint együtt indulnak majd. Az Arrow SMP színeit idén amúgy James Hinchcliffe és Marcus Ericsson erősíti, de a pilótafelállásról egyelőre semmilyen információt nem tett közzé a csapat. (fotó: Matt Frever/IndyCar Media)

Fast Lane
 

Hivatalos Mexikó maradása, jöhet a 22 futamos naptár

Hivatalos Mexikó maradása, jöhet a 22 futamos naptár: A Formula-1 csütörtök este bejelentette, hogy további három évre aláírtak Mexikóváros önkormányzatával és a Mexikói Nagydíj promóterével, azaz 2022-ig biztosan a versenynaptár része marad a közép-amerikai futam. Az Autodromo Hermanos Rodriguez versenypályán rendezett viadal egyike volt a veszélyeztetett jövőjű nagydíjaknak, ám a mostani hosszabbítással megmenekült a rendre sok néző által látogatott és hihetetlen hangulatáról híres futam. Mindez viszont Barcelona valószínűsíthető maradásával együtt azt jelentheti, hogy 2020-ban rekordot jelentő 22 fordulóból állhat az F1-es szezon: jelen állás szerint a sajtóhírek alapján csak Hockenheim kerül ki a körforgásból, viszont hosszú évtizedek után visszatér Zandvoort és a Holland Nagydíj, valamint vadonatúj városi pályán érkezik a Vietnami Nagydíj. A csapatfőnökök állítólag a Magyar Nagydíj hétvégéjén meg is állapodták a kalendárium bővítéséről, a pontos menetrendet azonban egyelőre még nem tették közzé. (fotó: Red Bull Content Pool)

Fast Lane
 

Ma ünnepli születésnapját Michelisz Norbert

Ma ünnepli születésnapját Michelisz Norbert: Augusztus 8-án, csütörtökön töltötte be 35. életévét Michelisz Norbert, a BRC Hyundai WTCR-pilótája. Norbi a SEAT León Európa-kupában szerzett bajnoki címe után 2010-ben lett a Túraautó-világbajnokság állandó tagja, a privát értékelésben kétszer (2012 és 2015) győzött a Zengő Motorsporttal, 2017-ben pedig a magyar autósport történetének első világbajnoki összetett dobogósa lett év végi ezüstérmével. Jelenleg második helyen áll a világkupa pontversenyében, emellett saját versenycsapata van M1RA néven, amely a TCR Európa-kupában szerepel. A fotón feleségével, Johannával közös két lánygyermekükkel, Mirával és Emma Pannával látható. Isten éltessen sokáig, Norbi! (fotó: Michelisz Norbert Facebook)

Fast Lane
 

Gyári csapattal indul az EWC-ben a BMW

Gyári csapattal indul az EWC-ben a BMW: A bajor márka nemrég bejelentette, hogy a FIM endurance-világbajnokság szeptemberben induló 2019/2020-as idényében immár gyári alakulattal fognak rajthoz állni. Noha eddig is láthattunk BMW-ket a mezőnyben, azok privát csapatokhoz tartoztak, most viszont az MRP istállóval összefoglalva fog indulni a BMW Motorrad World Endurance Team. „A FIM EWC világszerte növekvő népszerűségnek örvend, és lehetőséget ad arra, hogy az ázsiai piacokon is jelen legyünk” – indokolta a döntést Dr. Markus Schramm, a BMW Motorrad vezetője arra utalva, hogy az előttünk álló évadban Suzuka mellett már Sepang is fog nyolcórás futamot rendezni. A német gyártó természetesen a Superbike-vb-n is szereplő új BMW S 1000 RR-rel fog szerepelni a sorozatban, amelynek első fordulójára, a Bol d’Orra szeptember 21-22-én kerül sor. (fotó: FIM EWC Media)

Fast Lane
 

Alex Marquez a Petronas Moto2-es csapatához igazolhat?

Alex Marquez a Petronas Moto2-es csapatához igazolhat?: Bár korábban még arról is voltak pletykák, hogy a középső kategóriában idén egyre jobb formába lendülő és az összetettet immár magabiztos előnnyel vezető Alex Marquez jövőre már a MotoGP-ben versenyezhet, mostanra szinte biztossá vált, hogy még egy évet lehúz majd a Moto2-ben, mivel az Avintia Racing meghosszabbította Tito Rabat szerződését, és várhatóan a Pramac is ugyanezt teszi majd Jack Miller esetében. Egyértelműnek tűnhet, hogy ebben az esetben a spanyol maradjon a Marc VDS-nél, amelynek színeiben 2015 óta versenyez a Moto2-ben, s a motoros menedzsere, Emilio Alzamora már egyeztetett is erről a Marquezt szintén megtartani kívánó alakulattal. A Motorsport.com értesülései szerint ugyanakkor bejelentkezett az ifjabbik Marquezért a Petronas Sprinta Racing is, amely idén ugyan csak egy motort indít a géposztályban – eredetileg Khairul Idham Pawival, akit azonban már hosszú ideje helyettesíteni kell a sérülése miatt –, 2020-ban viszont már két géppel szeretnének rajthoz állni. Alex Marquez számára azért lehet csábító ez a lehetőség, hiszen a Petronas-féle istállóval kikövezett útja lenne a királykategóriába akár már a következő évben, ahol a Yamaha szatellit csapata ugyanez a gárda. 2021-re tehát az a forgatókönyv is előállhat, hogy a Marquez tetsvérek két rivális gyártó színeit fogják képviselni a MotoGP-ben. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Késik a rajt Brnóban

Késik a rajt Brnóban: A Moto2-es viadal után eleredt az eső Brnóban, ami alaposan megkavarta a kártyákat a királykategória futamát illetően. Ennek köszönhetően csúszik a kezdés, a gyorsított rajtprocedúra után pedig egy 20 körre rövidített verseny következik majd.

Fast Lane
 

Folger megint beugróként indul a Moto2-ben

Folger megint beugróként indul a Moto2-ben: A Cseh Nagydíj hátralévő részében ismét a német motoros kap lehetőséget a Petronas Sprinta Racingtől, miután a hétvégén visszatérni igyekvő Khairul Idham Pawi kézfájdalmak miatt visszalépett a brnói hétvégétől. Folger már a nyári szünet előtti versenyeken is helyettesítette a kézsérüléséből lábadozó malájt, aki a pénteki első edzésen még többé-kevésbé fájdalom és probléma nélkül tudott motorozni, délutánra azonban rosszabbodott a helyzet, ráadásul össze is ért egy másik motorral. Emiatt a Yamaha európai tesztversenyzőjeként is ténykedő német, aki közben a 2020-as teljes szezonos visszatérésen is dolgozik, újfent lehetőséget kap a szombati harmadik edzéstől kezdődően. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Bulega elhagyja a VR46-ot

Bulega elhagyja a VR46-ot: A szezon végén távozik a VR46 Akadémiáról és a Sky Racing Team VR46 Moto2-es csapatától Nicolo Bulega, aki 2016 óta állandó szereplője a gyorsaságimotoros világbajnokság mezőnyének. Első Moto3-as évében dobogós helyezéseket is szerzett, ám azokat az eredményeket később sem a legkisebbeknél, sem a Moto2-ben nem tudta megismételni. „A VR46 olyan számomra, mint egy második család” – mondta el a szakítás kapcsán Bulega. „Rengeteget tanultam tőlük, és megtiszteltetésnek éreztem, hogy a példaképem, Valentino Rossi versenyzője lehettem. Viszont megannyi szezon után itt az ideje, hogy a saját lábamra álljak és más tapasztalatokat is szerezzek versenyzőként és emberként egyaránt” – fogalmazott a fiatal motoros, aki vélhetően egy másik Moto2-es alakulathoz igazol 2020-ra. Az biztos, hogy nem a Red Bull KTM Ajo lesz a választott csapat, ők ugyanis bejelentették, hogy Iker Lecuona lesz Jorge Martin kollégája jövőre, azaz ő veszi át a MotoGP-be fellépő Brad Binder helyét. S ha már szóba került a Red Bull KTM Ajo, említsük meg velük kapcsolatban, hogy a most következő brnói és spielbergi versenyeken nemcsak Can Öncü indul a színeikben a Moto3-ban, hanem a török ikertestvére, Deniz Öncü is. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Baldassarri és Fernandez is marad a Moto2-ben

Baldassarri és Fernandez is marad a Moto2-ben: A Pons Racing a minap bejelentette, hogy 2020-ra is aláírt mindkét jelenlegi versenyzőjével, véget vetve ezzel azoknak a pletykáknak, hogy Lorenzo Baldassarri esetleg felléphet a MotoGP-be. Az olasz is rajta volt állítólag a jövőre mindenképp egy fiatal újoncot szerződtetni kívánó Avintia Racing listáján azok után, hogy remek formában kezdte az idényt, s három győzelmével egy ideig vezette is a vb-tabellát a középső géposztályban. Baldassarri azóta azonban már nem teljesít olyan erősen, többször nullázott már, s az összetettben is visszacsúszott a negyedik pozícióba – ezzel már csapattársa, Augusto Fernandez is megelőzi, pedig ő két futamot kénytelen is volt kihagyni a szezon elején sérülés miatt. Mindenesetre ők ketten jövőre is egymás oldalán versenyeznek majd a Moto2-ben, az Avintia Racing pedig így végképp Alex Marquez felé fordíthatja a figyelmét – igaz, az sem kizárt, hogy a jelenlegi éllovas ugyancsak lehúz még egy évet a kategóriában. (fotó: MotoGP Media)

Fast Lane
 

Megint világrekordot döntött a Red Bull

Megint világrekordot döntött a Red Bull: Azok után, hogy Silverstone-ban Pierre Gasly autóján új világcsúcsot jelentő 1,91 másodperc alatt cserélték le a kereket az energiaitalosok szerelői, a csapat most új rekordot állított a hockenheimi őrületben. A későbbi győztes Max Verstappen utolsó bokszkiállásánál ugyanis 1,88 másodperc alatt végeztek a művelettel, azaz három századot faragták a két héttel korábbi eredményükön. (fotó: Red Bull Content Pool)