Jegyek

Michelisz Norbert

5
Michelisz Norbert
Zengő Motorsport
Michelisz Norbert
adatok
CsapatZengő Motorsport
Rajtszám5
Motor / MárkaHonda
Nemzetiségmagyar
Születési idő1984.08.08.
Születési helyMohács
Súly- kg
Magasság- cm
 
Világbajnoki címek0
Győzelmek3
Dobogós helyezések15
Pole pozíciók2
Leggyorsabb körök6
Michelisz Norbert mindenidők egyik legkiválóbb magyar autóversenyzője, az autósport történetének első magyar világbajnoki futamgyőztese, a WTCC privát világbajnoka. Már kisgyerekként vonzotta az autósport világa, ám az anyagi körülmények ekkor meggátolták abban, hogy komolyabb versenyzői álmokat dédelgessen, ezért inkább a tanulásra koncentrált, ami egyébként cseppet sem vált kárára, hiszen jelenleg - immár a versenyzés mellett - épp harmadik diplomájának megszerzésének mesterkedik.
Tinédzserként számítógépes autószimulátorokkal kezdett el versenyezni, és szép sikereket ért el a különféle internetes bajnokságokban, aminek köszönhetően Wéber Gábor, a Zengő Motorsport akkori versenyzője, valamint Zengő Zoltán csapatfőnök hamar felfigyeltek a tehetségére. 2005-ben a Zengő Motorsport tehetségkutató-versenyt hirdetett, amelyet Michelisz Norbi nyert meg, és innentől kezdve nem volt megállás a szupertehetséges magyar pilóta számára. 2006-ban megnyerte a Suzuki Swift Kupát, és az MNASZ (Magyar Nemzeti Autósport Szövetség) az év újoncának választotta, 2007-ben pedig a Renault Clio Kupában is magyar bajnoki címet szerzett.   

A nemzetközi porondra 2008-ban lépett ki először, amikor a SEAT León Európa Kupa futamain indult, és első évében egy győzelmet is szerezve a pontverseny 14. helyén végzett az év végi összesítésben, hogy aztán 2009-ben már meg se álljon az Európa-bajnoki címig ugyanebben a versenysorozatban. Mindeközben, kiváló nemzetközi szereplésének jutalmaként 2008-ban és 2009-ben is rajthoz állhatott két-két WTCC-, azaz túraautó-világbajnoki futamon a SUNRED jóvoltából, és a 2009-es Brands Hatch-i második futamon első világbajnoki pontjait is megszerezte a privát versenyzők értékelésében.     

2010-ben már teljes WTCC-szezont futhatott a Zengő Dension Team színeiben egy gyári SEAT-tal, és rögtön bajnok lett az újoncok között, a világbajnoki értékelésben pedig a 9. helyen végzett, miután a makaói szezonzáró második futamán parádés, azaz az év legutolsó versenyén parádés rajt-cél győzelmet aratott, amivel ő lett a magyar autósport történetének első világbajnoki futamgyőztese az összes versenysorozatot tekintetében.

Mindezek után, 2011-ben egy nem-gyári BMW-vel vágott neki a világbajnoki küzdelemnek, és annak ellenére is megismételte előző évi összetettbeli 9. helyét, hogy életében először versenyzett hátsó-kerékmeghajtású autóval, ráadásul kényszerűségből csak a szezon második versenyhétvégéjén csatlakozott a világbajnokság mezőnyéhez. Az év csúcspontját kétségkívül a hazai, hungaroringi hétvége jelentette Norbi számára, aki az első mogyoródi futamon a szenzációs 2. helyen ért célba, majd a második futamon azok után is megfutotta a verseny leggyorsabb körét és bejött a 15. helyen, hogy korábban az első kanyarban ütközött több versenyzőtársával, aminek következtében csúnyán megsérült autójának az eleje.

A magyar pilóta 2011-ben a privát versenyzőknek kiírt Yokohama Trophy értékelésében a 3. helyen végzett, majd 2012-ben a WTCC kisvilágbajnokává avanzsált, ám előbb még a hungaroringi WTCC-futamot is megnyerte. 2013-ban továbbra is a Zengő Motorsport színeiben indult a WTCC-ben, de immár egy gyári felkészítésű Honda Civic volánjánál. A szezon nehezen, technikai problémáktól sújtva indult számára, de a slovakiaringi hétvége az első dobogós helyezéssel meghozta a várt fordulatot, és onnantól kezdve Norbi szinte az összes versenyhétvégén a dobogóra állt az egyik futamon. Ez alól a hungaroringi hétvége sem volt kivétel, melynek első futamán a 2. helyen szelte át a célvonalat a később a vb-címet is begyűjtő Yvan Muller mögött. Az év versenye azonban a suzukai volt számára, hiszen hihetetlen szenzációt keltve, a Honda hazai pályáján szerezte meg első győzelmét a japán márkával. Megint tökéletesen időzített. Összesítésben a 6. helyen zárta a bajnokságot, korábban az F1-ben is bizonyító márkatársát, Tiago Monteirót is megelőzve. 

2014-ben továbbra is egy gyári felkészítésű Hondával áll rajthoz a WTCC-ben a Zengő Motorsport színeiben, és célja az lesz, hogy javítson előző év végi összetett helyezésén. De nagyon bízik benne, hogy akár a bajnoki címért is harcba szállhat., ami hatalmas fegyvertény lenne az immár Sebastien Loeböt és a Citroënt is felvonultató mezőnyben. 
Ajánlott versenyzők
7
Hugo Valente
Rob Huff
10
Gianni Morbidelli
8
Pasquale Di Sabatino
27
John Filippi
9
Sébastien Loeb
74
Pepe Oriola
14
Mikhail Kozlovskiy
Csapatok, versenyzők
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2014. Szeptember 28. 14:00
Aragón GP
Motorland Aragon

Épült: 2009
Teljes hossza: 5344m
Szavazás
Melyik pályán biztosítja be második királykategóriás vb-címét Marc Marquez?
Aragón
Motegi
Phillip Island
Sepang
Valencia
Meglepetés születik: nem ő lesz a világbajnok.
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. M. Marquez Honda 289
2. D. Pedrosa Honda 215
3. V. Rossi Yamaha 214
4. J. Lorenzo Yamaha 177
5. A. Dovizioso Ducati 142
6. P. Espargaro Yamaha 98
7. A. Espargaro Forward Yamaha 92
8. A. Iannone Ducati 92
9. S. Bradl Honda 74
10. B. Smith Yamaha 74
banner
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
MotoGP.com news
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2014  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: