Jegyek

Michelisz Norbert

5
Michelisz Norbert
Zengő Motorsport
Michelisz Norbert
adatok
CsapatZengő Motorsport
Rajtszám5
Motor / MárkaHonda
Nemzetiségmagyar
Születési idő1984.08.08.
Születési helyMohács
Súly- kg
Magasság- cm
 
Világbajnoki címek0
Győzelmek3
Dobogós helyezések17
Pole pozíciók2
Leggyorsabb körök6
Michelisz Norbert mindenidők egyik legkiválóbb magyar autóversenyzője, az autósport történetének első magyar világbajnoki futamgyőztese, a WTCC privát világbajnoka. Már kisgyerekként vonzotta az autósport világa, ám az anyagi körülmények ekkor meggátolták abban, hogy komolyabb versenyzői álmokat dédelgessen, ezért inkább a tanulásra koncentrált, ami egyébként cseppet sem vált kárára, hiszen jelenleg - immár a versenyzés mellett - épp harmadik diplomájának megszerzésének mesterkedik.
Tinédzserként számítógépes autószimulátorokkal kezdett el versenyezni, és szép sikereket ért el a különféle internetes bajnokságokban, aminek köszönhetően Wéber Gábor, a Zengő Motorsport akkori versenyzője, valamint Zengő Zoltán csapatfőnök hamar felfigyeltek a tehetségére. 2005-ben a Zengő Motorsport tehetségkutató-versenyt hirdetett, amelyet Michelisz Norbi nyert meg, és innentől kezdve nem volt megállás a szupertehetséges magyar pilóta számára. 2006-ban megnyerte a Suzuki Swift Kupát, és az MNASZ (Magyar Nemzeti Autósport Szövetség) az év újoncának választotta, 2007-ben pedig a Renault Clio Kupában is magyar bajnoki címet szerzett.   

A nemzetközi porondra 2008-ban lépett ki először, amikor a SEAT León Európa Kupa futamain indult, és első évében egy győzelmet is szerezve a pontverseny 14. helyén végzett az év végi összesítésben, hogy aztán 2009-ben már meg se álljon az Európa-bajnoki címig ugyanebben a versenysorozatban. Mindeközben, kiváló nemzetközi szereplésének jutalmaként 2008-ban és 2009-ben is rajthoz állhatott két-két WTCC-, azaz túraautó-világbajnoki futamon a SUNRED jóvoltából, és a 2009-es Brands Hatch-i második futamon első világbajnoki pontjait is megszerezte a privát versenyzők értékelésében.     

2010-ben már teljes WTCC-szezont futhatott a Zengő Dension Team színeiben egy gyári SEAT-tal, és rögtön bajnok lett az újoncok között, a világbajnoki értékelésben pedig a 9. helyen végzett, miután a makaói szezonzáró második futamán parádés, azaz az év legutolsó versenyén parádés rajt-cél győzelmet aratott, amivel ő lett a magyar autósport történetének első világbajnoki futamgyőztese az összes versenysorozatot tekintetében.

Mindezek után, 2011-ben egy nem-gyári BMW-vel vágott neki a világbajnoki küzdelemnek, és annak ellenére is megismételte előző évi összetettbeli 9. helyét, hogy életében először versenyzett hátsó-kerékmeghajtású autóval, ráadásul kényszerűségből csak a szezon második versenyhétvégéjén csatlakozott a világbajnokság mezőnyéhez. Az év csúcspontját kétségkívül a hazai, hungaroringi hétvége jelentette Norbi számára, aki az első mogyoródi futamon a szenzációs 2. helyen ért célba, majd a második futamon azok után is megfutotta a verseny leggyorsabb körét és bejött a 15. helyen, hogy korábban az első kanyarban ütközött több versenyzőtársával, aminek következtében csúnyán megsérült autójának az eleje.

A magyar pilóta 2011-ben a privát versenyzőknek kiírt Yokohama Trophy értékelésében a 3. helyen végzett, majd 2012-ben a WTCC kisvilágbajnokává avanzsált, ám előbb még a hungaroringi WTCC-futamot is megnyerte. 2013-ban továbbra is a Zengő Motorsport színeiben indult a WTCC-ben, de immár egy gyári felkészítésű Honda Civic volánjánál. A szezon nehezen, technikai problémáktól sújtva indult számára, de a slovakiaringi hétvége az első dobogós helyezéssel meghozta a várt fordulatot, és onnantól kezdve Norbi szinte az összes versenyhétvégén a dobogóra állt az egyik futamon. Ez alól a hungaroringi hétvége sem volt kivétel, melynek első futamán a 2. helyen szelte át a célvonalat a később a vb-címet is begyűjtő Yvan Muller mögött. Az év versenye azonban a suzukai volt számára, hiszen hihetetlen szenzációt keltve, a Honda hazai pályáján szerezte meg első győzelmét a japán márkával. Megint tökéletesen időzített. Összesítésben a 6. helyen zárta a bajnokságot, korábban az F1-ben is bizonyító márkatársát, Tiago Monteirót is megelőzve. 

2014-ben továbbra is egy gyári felkészítésű Hondával állt rajthoz a WTCC-ben a Zengő Motorsport színeiben, s pályafutása legsikeresebb szezonját teljesítette. Különösen az évad második felében rendszeresen legyőzte gyári márkatársait, és néhány dobogós helyezést szerezve végül meg is előzte őket a pontversenyben: a makaói utolsó körös drámát követően Michelisz Norbi az összetett negyedik helyén zárt! Ezzel csupán a domináns idényt teljesítő Citroënek végeztek előtte, amely a nemzetközi sajtóban is elismerést váltott ki a pilóta irányába, itthon pedig zsinórban negyedik alkalommal is ő lett az Év sportolója gála közönségdíjasa.

Hosszú hetek, hónapok várakozása után kiderült, hogy 2015-ben is együtt folytatja a magyar csapat és versenyzője, ám minden eddiginél jobb feltételekkel vághatnak neki a túraautó-világbajnokság küzdelmeinek, amely remélhetőleg még az eddigieknél is sikeresebb szereplés formájában mutatkozik majd meg.
Ajánlott versenyzők
27
John Filippi
1
Yvan Muller
7
Hugo Valente
74
Pepe Oriola
10
Gianni Morbidelli
37
José María López
18
Tiago Monteiro
25
Mehdi Bennani
Csapatok, versenyzők
 
race.com
 
Kövess minket!
youtube facebook twitter rss

VR46 shop
Pálya információ
MotoGP Superbike WTCC
2015. Május 31. 14:00
Olasz Nagydíj
Autodromo Internazionale del Mugello

Épült: 1974
Teljes hossza: 5245m
Szavazás
Ki lesz a MotoGP 2015-ös világbajnoka?
Marc Marquez (Repsol Honda)
Valentino Rossi (Movistar Yamaha)
Jorge Lorenzo (Movistar Yamaha)
Dani Pedrosa (Repsol Honda)
Andrea Dovizioso (Ducati Team)
Andrea Iannone (Ducati Team)
Pol Espargaro (Tech3 Yamaha)
Aleix Espargaro (Suzuki Team)
más
VB Ranglista
MotoGP Superbike Supersport WTCC
Poz. Pilóta Márka Pont
1. V. ROSSI Yamaha 102
2. J. LORENZO Yamaha 87
3. A. DOVIZIOSO Ducati 83
4. M. MARQUEZ Honda 69
5. A. IANNONE Ducati 61
6. C. CRUTCHLOW Honda 47
7. B. SMITH Yamaha 46
8. P. ESPARGARO Yamaha 35
9. A. ESPARGARO Suzuki 31
10. M. VIÑALES Suzuki 27
Formula.hu hírek
Tesztmotor.hu hírek
Partnereink:
Pole pozícióba hozunk!
E-mail:
info@p1race.hu
www.p1race.hu
www.p1race.com
©  2015  www.p1race.com   Minden jog fenntartva
web:
grafika: