MotoGP

Yamaha: „Nem igaz, hogy nem hallgattunk Maverickre”

Lin Jarvis, a Movistar Yamaha első embere szerint igyekeznek mindkét versenyzőjük kéréseit figyelembe venni. A csapatvezető beszélt arról is, hogy Jorge Lorenzo távozása miatt szenvednek-e másfél éve.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

Nem a legsikeresebb időszakot éli a Yamaha királykategóriás alakulata: Maverick Vinales Phillip Island-i sikere előtt 25 futamon át voltak képtelenek nyerni. Lin Jarvis csapatvezető a Crash.net szakoldalnak adott interjújában elismerte: rendkívül nehéz volt átvészelniük ezt a másfél évet, különösen a két versenyző, Vinales és Valentino Rossi viselte rosszul a helyzetet. Mindkét motoros adott meglehetősen frusztrált nyilatkozatokat, a spanyol például odáig ment, hogy a japán gyártó nem is igazán veszi figyelembe a kéréseit, s ha meghallgatnák, könnyebben vissza tudnának találni a helyes útra. Jarvis azonban ért egyet Vinales megjegyzéseivel:

„Nem igazán értek egyet a megjegyzéseivel. Nyilván vannak dolgok, amit szeretne és ezért frusztrált, aztán a legutóbbi hétvégén meg is találta őket. De lehet, hogy Valentino ugyanezt mondaná, szóval nem hiszem, hogy ez specifikusan Maverick problémája lenne. Mindketten azt mondják: ’Miért nem hallgattok rám? Miért nem tudja a Yamaha gyárként megadni azt, amit akarok?’. Persze vannak egységes dolgok, az egyik ilyen a motorblokk, azon nem tudunk változtatni, csak egyet választhatunk. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a megfelelő specifikációt válasszuk ki a szezon elején. A többi dolgot többé-kevésbé lehet változtatni vagy személyre szabni, már most is van néhány különbség a motorok között, miközben a mag ugyanaz. Szóval egyáltalán nem érzem igaznak, hogy nem hallgattunk Maverickre: mindkettejüket meghallgatjuk, de mindketten frusztráltak.”

Ha ebben nem is értett egyet Jarvis, abban viszont mindenképp, hogy valóban a blokk és az elektronika a két fő problémaforrás, ahogy azt Rossiék is állítják már hosszú hónapok óta, miközben a váz továbbra is a Yamaha M1 egyik fő erőssége, ahogy azt például Andrea Dovizioso is kiemelte nemrég: „Egy jobb motorblokk egyértelműen előnyére vált volna a versenyzőinknek. Úgy hiszem, a motorunk kissé túl durva alacsony fordulatszámnál, a gázadáskor.”
„Ez az egyik legfontosabb dolog, az elektronika pedig a másik. Úgy gondolom, a riválisaink egyértelműen előnyben vannak ezen a téren hozzánk képest, mivel jobban megértették, hogyan működik az egységesített rendszer. Ennek eredményeképp szenvedünk az alacsony tapadású pályákon, mert kipörög a kerék és nem jó a kigyorsításunk. Gyakran előfordult, hogy a kanyarból kijövet csak akkor tudtak gázt adni a versenyzőink, amikor már felállították a motort, miközben úgy tűnik, az ellenfeink többé-kevésbé könnyedén gázt tudnak adni és minden megy magától. Szóval a két dolog kombinációjáról van szó, mindkettőt meg kell oldanunk a következő szezonra. De azzal is egyetértek, hogy a vázunk viszont nagyon jó, csak ezt nem tudtuk kiaknázni a problémáink miatt.”


Az utóbbi futamokon látható fejlődést több apró, főként az elektronikát érintő változtatásnak tulajdonítja Jarvis, ugyanakkor hozzátette: Buriramban elsősorban a Michelin speciális abroncsainak volt köszönhető a remeklésük, Phillip Island pedig egy olyan pálya, amelyen az erősségeik el tudták nyomni a gyengeségeiket. A hangvillások vezetője megerősítette, hogy már az első valenciai teszten kipróbálják az új motorblokk első változatát, amellyel az alacsony fordulatszámnál jelentkező gondjaikat szeretnék orvosolni. Jarvis szerint emellett szervezeti átalakítások is lesznek a csapatnál, ám erről nem akart részletesen nyilatkozni – leszámítva azt az ismert részletet, hogy Wilco Zeelenberg átmegy a Yamaha új privát alakulatához, így Vinales új teljesítmény-elemző mérnököt kap.

Jarvis arra a felvetésre is reagált, miszerint Jorge Lorenzo ducatis átigazolásával elvesztették volna a fő iránymutatójukat, aki kifejezetten jól tudott motorozni az M1-gyel, s ezért szenvednek már másfél éve: „Nem hiszem. Ha megnézzük a tavalyi év elejét, Maverick nagyon erős volt, valósággal szárnyalt. Nyilvánvalóan voltak a gumikat érintő változtatások Jorge ideje óta, ez egy nagyon fontos szempont, hogy olykor nem tudjuk rendesen működésre bírni a Michelin abroncsait. Emellett szerintem a riválisaink jelentős előrelépést értek el az elektronika terén, ami szintén rendkívül fontos. Szóval nem gondolom, hogy Lorenzo távozása miatt szenvedünk. Tény, hogy annak idején az ő stílusa nagyon-nagyon jól működött, de néhány körülmény megváltozott azóta.”

Fotók: Yamaha Racing


Hozzászólások