Superbike

WSBK Top 10: A 2018-as szezon legjobb versenyzői

Hagyományainkhoz híven idén is pontoztuk a honlapunk szempontjából legfontosabb versenysorozatok szereplőit – az F1-gyel együtt immár négyet –, ezek alapján pedig újfent összeállítottuk a legjobb tíz versenyző listáját. Ezúttal a Superbike-világbajnokság mezőnyét vettük górcső alá.
Imádod az autó-motorsportokat? Újságírói ambícióid vannak? Ha úgy érzed, ezek igazak rád vagy csak szeretnél a P1race.hu csapatának tagja lenni, ne habozz: ki tudja, lehet, hogy Te vagy az, akit keresünk. Részletek ide kattintva.

Az előző évekhez hasonlóan idén is értékeltük az oldalunk tematikájába tartozó fő szériák, azaz a MotoGP, a WTCR, a Superbike-vb és immár az F1 szereplőit is. A MotoGP és a WTCR után ezúttal a WSBK mezőnye kerül sorra: a szerkesztőségből négyen – Balogh Tamás, Ferenci Péter, Krizsa Gergő és Papdi Tamás – osztályoztuk tízes skálán a versenyzőket, figyelembe véve az eredményeik mellett a motorjukhoz, a csapattársukhoz vagy épp a saját korábbi teljesítményükhöz képest nyújtott produkciójukat is. A pontátlagok alapján alakult ki az alábbi top 10-es rangsor (a zárójelben a csapatnév mellett a négy pontérték átlaga szerepel, pontazonosság esetén pedig a világbajnoki tabellán elfoglalt helyezés döntött):
10. helyezett: Leon Camier (Red Bull Honda, 6,13)
Bár idén már Jake Gagne is erősebben szerepelt, nem kérdés, hogy a brit cipelte a hátán a Ten Kate Honda alakulatát: különösen a szezon első felében sorozatosan az első tíz között szerepelt, sőt Buriramban még egy parádés negyedik helyet is szerzett a továbbra sem világverő Fireblade-del. Reméljük, a HRC gyári támogatása révén fejlődik annyit a motor, hogy Camier végre jobb technikán is megmutathassa, mire képes.
9. helyezett: Loris Baz (Althea BMW, 6,25)

A francia háromévnyi MotoGP-zés után tért vissza a Superbike-ba, s többé-kevésbé megállta a helyét: egyetlen BMW-sként nehéz pontosan értékelni a teljesítményét, mindenesetre az sokat elmond róla, hogy mindössze kétszer nem szerzett pontot az évad során, s főleg az idény második szakaszában a top 10-ben is rendszeres résztvevője volt. Nagy kérdés, hogy hol tudja folytatni 2019-ben: a pletykák szerint Amerikában köthet ki, pedig helye lenne a mezőnyben.
8. helyezett: Marco Melandri (Aruba.it Ducati, 6,33)

A Phillip Island-i szezonnyitón aratott dupla győzelme után úgy nézett ki, mind az összetettben, mind a listánkon előkelőbb helyet csíphet majd el az ötödik és nyolcadik pozícióknál, ám az ausztráliai remeklését leszámítva a legtöbb esetben beleszürkült az élmezőny végébe. Bár bőven szerzett dobogós helyezéseket, Chaz Daviestől ezúttal is jócskán elmaradt – kíváncsian várjuk, mire lesz képes jövőre a GRT Yamahánál.
7. helyezett: Alex Lowes (Pata Yamaha, 6,50)

Bár végre levetkőzte a testvérére is jellemző bukásokat – mindössze egyszer nem ért célba –, sőt megszerezte az áttörést jelentő első győzelmét is a WSBK-ban, idén viszont csapaton belül maradt alul a brit: miközben holland kollégája sokszor volt harcban a dobogóért, Lowes többször is eltűnt a top 10 második felében. Ennek ellenére kiváló szezont futott, jövőre pedig adott a lehetőség, hogy visszavágjon Michael van der Marknak.
6. helyezett: Eugene Laverty (Milwaukee Aprilia, 6,63)

Az ír motoros ismét megmutatta, miért tartják a mezőny egyik legjobbjának: Lorenzo Savadorit egyértelműen lenyomta istállón belül, s mikor az idény haladtával feljavult az Aprilia, még néhány dobogós pozíciót is elcsípett (sőt, a végül törölt második katari futamot akár meg is nyerhette volna a pole-ból, de ezt már sosem tudjuk meg). Óriási szégyen lett volna, ha nem kap ülést 2019-re, érdekes lesz látni, mire megy majd a Go Eleven privát Ducatijával.
5. helyezett: Chaz Davies (Aruba.it Ducati, 6,75)

A brit sorozatban negyedszer végzett az első háromban az összetett tabellán, és megint ő volt az, aki a legtöbbször meg tudta szorongatni Jonathan Rea-t – már amennyiben ezt megszorongatásnak lehet nevezni –, de összességében így is csalódáskeltő volt Davies szezonja. Jövőre az új V4-es Panigalével új esélyt kap arra, hogy elkapja a négyszeres vb-elsőt, de csapaton belül is minden eddiginél komolyabb kihívója lesz Alvaro Bautista személyében, így fel kell kötnie a gatyáját.
4. helyezett: Toprak Razgatlioglu (Puccetti Kawasaki, 7,50)

Kiválóan sikerült a fiatal török újoncéve a Superbike-világbajnokság mezőnyében: a Puccetti Racing privát Kawasakijával is rendre a top 10 környékén tudott ólálkodni, de ennél is nagyobb szenzáció, hogy két alkalommal – Doningtonban és San Juanban – a dobogóra is fel tudott állni. Már a kisebb kategóriákban is megmutatta, hogy óriási tehetség, és ha kap egy ennél is jobb motort, akkor a nagyoknak is gyakrabban beleköphet a levesébe Kenan Sofuoglu mentoráltja.
3. helyezett: Xavi Fores (Barni Ducati, 7,63)

Ha Razgatlioglut megdicsértük, hogy pazarul teljesített egy privát motoron, akkor ez a spanyolra hatványozottan igaz: a már tavaly is többször remeklő motoros idén nem egyszer a legerősebbnek bizonyult a ducatisok közül, s nem kevesebb mint ötször állhatott fel a pódiumra. Az összetettben is hetedik lett a három nagy gyári alakulat párosa mögött, ami szintén elismerésre méltó – az pedig nem őt, hanem a szériát és a csapatokat minősíti, hogy a BSB-be kell távoznia megfelelő ajánlat hiányában.
2. helyezett: Michael van der Mark (Pata Yamaha, 7,63)

Szintet lépett az idei szezonra a korábbi Supersport-világbajnok: csapaton belül egyértelműen Lowes fölé kerekedett, többször is harcban volt a dobogóért, a doningtoni hétvégén pedig egyszerűen megállíthatatlan volt, s rögtön két győzelmet szerzett. A holland ráadásul 2014 óta első nem britként befért a tabellán is az első három közé – ha a Yamaha még egy lépést tudna előre tenni, akkor nagyon komolyan kellene vele számolni.
1. helyezett: Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team, 10,00)

Kell ezt magyarázni? Zsinórban negyedik vb-cím, rekordok tömkelege, 11-es győzelmi sorozat az évad végén, bucira vert csapattárs (Tom Sykes fel sem fért a top 10-es listánkra): számszerűen most már kijelenthető, hogy a sorozat történetének valaha volt legjobbja. A tehetségét már a Hondánál is igazoló brit egyszerűen megállíthatatlan párost alkot a Kawasakival, csak remélni tudjuk, hogy legalább megszorongatják őt a 2019-es idényben, különben végleg unalomba fullasztja a jobb sorsra érdemes WSBK-t – amiről persze nem Rea tehet, hiszen csak a dolgát végzi, hanem az ellenfelek, akik negyedik éve képtelenek érdemben felvenni vele a versenyt.
 
Természetesen Olvasóink véleményére is kíváncsiak vagyunk: egyetértetek rangsorunkkal vagy Ti másokat láttatok a legjobbnak a 2018-as Superbike-világbajnoki idény során?
 
Összeállította: Balogh Tamás, Ferenci Péter, Krizsa Gergő, Papdi Tamás
 
Fotók: WSBK Media


Hozzászólások