Formula-E

Wehrlein a befutónál bukta el a győzelmet, Di Grassi nyert Mexikóban!

A Formula-E történetének talán legdrámaibb befutóját hozta a piros zászlóval is megszakított Mexikóváros ePrix: a végig vezető Pascal Wehrlein autójából a célegyenesben fogyott el az energia, így az audis brazil örökölte meg az első helyet.
Formula-E-s karrierje során először Pascal Wehrlein vághatott neki a pole-ból az elektromos széria mexikói futamának. A mahindrás a start után is megőrizte a vezetést, mögé egy merész manőverrel egy másik újonc, Oliver Rowland jött fel másodiknak, megelőzve Lucas di Grassit és Sebastien Buemit. Felipe Massa rajtja nem sikerült a legjobban: a harmadik helyről induló brazil a hatodik pozícióig csúszott vissza. Nem sokkal Massa mögött, alig néhány kör elteltével történt egy nagy csattanás is: Nelson Piquet találta el hátulról Jean-Eric Vergne-t, a brazil már összetört autója pedig Alexander Sims gépét is telibe trafálta.
A baleset miatt előbb teljes pályás sárga zászlót rendeltek el, majd piros zászlóval meg is szakították a versenyt. Közel félórás várakozás után a bokszból, a biztonsági mögött folytatódott a futam, miután az elveszített időt is újra hozzáadták a távhoz. A mezőny jelentős része már ez alatt aktiválta az első támadó módos fázisát, néhányan viszont túl korán „vették fel” a plusz energiát, így hamarabb ki is fogytak abból. Buemi is közéjük tartozott, ám hősiesen védekezett Antonio Felix da Costa ellen: a két autó össze is ért, a BMW-s gépe pedig meg is sérült emiatt.
Az élen Wehrlein nem tudta lerázni magáról a Rowland, Di Grassi duót, de az utolsó negyed órára Buemi és Da Costa is felért rájuk, miközben hátrébb Vergne-t forgatta meg Mitch Evans, Jose Maria Lopez pedig büntetések egész sorát nyelte be különböző kihágások miatt. A támadó mód második aktiválása aztán átalakította az élbolyt: Rowland hibázott, így Di Grassi átlépte őt, sőt kis híján Buemi is megelőzte csapattársát. Az audis aztán Wehrleint is megpróbálta elkapni, a német pedig annak ellenére sem tudott ellépni tőle, hogy később használta a támadó módot.
Az utolsó köröket aztán az egyre fogyó energia tette drámaivá, a befutót pedig pláne: a végig kiválóan védekező és vezető Wehrlein autója a célegyenesben „merült le”, Di Grassi pedig megörökölte tőle a győzelmet! Ráadásul a sikán átvágása miatt még büntetést is kapott a mahindrás, aki így csak hatodik lett, a dobogóra pedig Da Costa és Mortara állhatott még fel. Jerome D’Ambrosio negyedik helyével az élre állt a tabellán, a nap vesztese azonban a Nissan, akik az elfogyó energia miatt a harmadik és negyedik pozíciójukat bukták el az utolsó körben.

A futam végeredménye:

Fotó: Formula-E Media


Hozzászólások